HomeNewsroom#Tiff54- No1

#Tiff54- No1



Με την χτεσινή συνέντευξη
τύπου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου
τελείωσε και η όποια αναμονή μπορεί να
είχαμε για εκπλήξεις στο φετινό του
πρόγραμμα. Υπάρχουν όμως ήδη και κάποιες
πρώτες διαπιστώσεις που ενισχύουν μια
διαχρονική εικόνα που διατηρεί το
Φεστιβάλ και ο διευθυντής του.

* Δυστυχώς όπως συνέβη
και άλλες φορές στο παρελθόν ο Δημήτρης
Εϊπίδης τραβάει το σκοινί μιας ανούσιας
κόντρας στα άκρα. Ο λόγος αυτή τη φορά
για την κρατάει-χρόνια-αυτή-η-κολώνια
κόντρα του με την Πανελλήνια Ένωση
Κριτικών Κινηματογράφου η οποία
εκπαραθυρώθηκε φέτος για πρώτη φορά
και την επιτροπή της Fipresci, της Διεθνούς
Ένωσης Κριτικών. Μπορεί η Fipresci, σύμφωνα
με την επιστολή που παρουσίασε προς
τους δημοσιογράφους ο διευθυντής του
Φεστιβάλ, να αποδοκιμάζει την συμπεριφορά
των Ελλήνων συναδέλφων της ωστόσο είναι
άξιον απορίας πόσο μπορείς να τεντώσεις
το σκοινί και μέχρι που μπορεί να φτάνει
η ευελιξία και η διπλωματία ενός
εκπροσώπου ενός δημόσιου θεσμού και
φορέα απέναντι στην δημόσια έκφραση.
Όσοι θυμούνται την προηγούμενη κόντρα
του στο 10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ με
αρκετούς Έλληνες σκηνοθέτες δεν υπάρχουν
άκρα, μόνο κόντρα. Αναμένεται η συνέχεια…

* Εντυπωσιακά είναι και
τα δεδομένα που παρουσιάζουν οι υπεύθυνοι
του Φεστιβάλ σχετικά με τις πωλήσεις
της Σινεκάρτας, ειδικά αν σκεφτείς πως
η νέα πολιτική και η κοστολόγηση της
κάθε άλλο παρά ελκυστική την κάνουν
προς το κοινό. Σκεφτείτε ότι κοντά στα
35 ευρώ για την αγορά της ο χρήστης της
κάρτας δίνει επιπλέον άλλα 2 ευρώ ανά
προβολή, συνδυάστε το με έναν έυλογο
αριθμό προβολών και βγάλτε τη σούμα,
που μάλλον κάνει την κάρτα απλά εκπτωτική
παρά ελευθέρας εισόδου, όπως ίσχυε εδώ
και χρόνια. Κι όμως, παρά τον προβληματισμό που ακούγεται απο παλαιούς χρήστες της κάρτας, στην χτεσινή συνέντευξη
τύπου μάθαμε ότι η αύξηση στις πωλήσεις
της Σινεκάρτας φτάνει σχεδόν το 100%! Με
άλλα λόγια οι συνδρομητές της κάρτας
σχεδόν διπλασιάστηκαν.

* Ήταν κοινό μυστικό στην
Θεσσαλονίκη η προσπάθεια του ΟΛΘ να
δώσει τους άδειους χώρους της Προβλήτας σε
όποιον ενδιαφερόμενο έδινε τα λεφτά
για την ενοικίαση των χώρων. Η αδράνεια
και η αχρηστία ενός έργου απο τα πολλά που έγιναν πριν απο περίπου 15 χρόνια ελέω Πολιτιστικής είναι εδώ και χρόνια
χαρακτηριστική. Το ίδιο και η κώφωση των αρμόδιων υψηλά πολιτικά ιστάμενων στις κατά καιρούς εναλλακτικές προτάσεις για την ανάδειξη των χώρων. Ο ενοικιαστής βρέθηκε
και είναι και αρκετά γενναίος και
αποφασισμένος, αν σκεφτεί κανείς ότι η
Village Roadshow εξεδήλωσε ενδιαφέρον και στους
3 ανοιχτούς διαγωνισμούς που προκήρυξε
ο ΟΛΘ και μάλιστα όλο αυτό γίνεται σε
μια εποχή που τα καβούρια στις τσέπες άλλων wannabe επενδυτών περισσεύουν. Καθόλου κακή κίνηση όμως θα πρέπει να διευκρινιστούν κάποιες λεπτομέρειες για να μην υπάρχουν παρερμηνείες. 

Φαντάζει λεπτομέρεια η παραχώρηση των
αιθουσών 30 ημέρες κάθε χρόνο για τις
διοργανώσεις του Φεστιβάλ Κινηματογράφου
και Ντοκιμαντέρ αλλά δεν είναι. Κι αυτό γιατί ειδικά για το 15ήμερο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ,
διάστημα που οι αίθουσες δεν παραχωρούνται
αλλά ενοικιάζονται στο Φεστιβάλ είναι
ένα σημείο που ζητάει την δική του
διευθέτηση, η οποία όπως ήδη ανακοινώθηκε
θα βρει την λύση της στις 2 Νοεμβρίου σε
ειδική συνάντηση των τριών ενδιαφερομένων
πλευρών. Ήδη όμως πολιτικοί φορείς και συλλογικότητες της πόλης εκφράζουν τον προβληματισμό και την αντιθέση τους σε σχέση με τον περιορισμό του δημόσιου χώρου στην Προβλήτα. Οπότε αναμένεται και εδώ συνέχεια.

* Μόλις 8 ελληνικές ταινίες στον προγραμματισμό προβολών του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Και άλλες 22 μακριά απο τα αδιάκριτα μάτια του κοινού, στο κομμάτι της Αγοράς. Η διοργάνωση που ξεκινήσε πριν 54 χρόνια με σκοπό την προβολή και προώθηση του ελληνικού κινηματογράφου δείχνει να έχει χάσει την πρωτοκαθεδρία σε αυτό το κομμάτι. Αρκετοί νέοι δημιουργοί εκμεταλλεύονται τις θετικές συνθήκες εξωστρέφειας των τελευταίων ετών και δοκιμάζουν να στείλουν την ταινία τους σε διάφορα φεστιβάλ του εξωτερικού Κάννες, Βενετία, Λοκάρνο, Σαν Σεμπαστιάν, Κάρλοβι Βάρι, Ρότερνταμ. Εσχάτως βέβαια και Αθήνα αφού οι Νύχτες Πρεμιέρας έγιναν εξίσου προνομιακός χώρος για την πρεμιέρα αρκετών ελληνικών ταινιών. Περισσότερα για το πρόγραμμα φυσικά σε νέες αναρτήσεις τις επόμενες μέρες. Η ομάδα του Εξώστη Θήτα θα είναι εδώ και θα σχολιάζει όσα βλέπει και ακούει.

* Το ΕΣΠΑ τελειώνει. Τι θα γίνει με το Φεστιβάλ αν τελειώσουν τα λεφτά; Ήταν η δημοσιογραφική ερώτηση και η απάντηση του Δημ. Εϊπιδη ήταν μονολεκτική αλλά γλαφυρότατη: Φτώχεια!

* Και επειδή η φτώχεια θέλει καλοπέραση, ο Εξώστης έχει φεστιβαλικό πάρτυ! Σάββατο 2 Νομεβριου στην Αποθήκη Γ χορεύουμε ξέφρενα με τους Speakeasies Swing Band. Φέρτε τα κορίτσια σας και ξεσαλώστε λέμε!  

 

Related stories

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Μέσω ανάρτησης στα social media ο Σταμάτης Κραουνάκης γνωστοποίησε...

Οι ταινίες της εβδομάδας 02.05-08.05.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Άνοιξαν την πόρτα οι θεατές επιτέλους...

Ημέρα Ελευθεροτυπίας και Σινεμά

γράφει η Γεωργία Αρχοντή Κάθε χρόνο στις 3 Μαΐου γιορτάζουμε...

Μεταξύ «συρμού» και αποβάθρας: Περιμένοντας τον άγγελο σαράντα χρόνια

Μεταξύ «συρμού» και αποβάθρας γράφει ο Άγγελος Μαλλίνης Ταξίδι στο κέντρο...