
Στα προγράμματα απασχόλησης της ΔΥΠΑ, στο υπό επεξεργασία νομοσχέδιο για την ίση αμοιβή ανδρών και γυναικών, αλλά και στην πρόοδο που έχει σημειωθεί στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αναφέρθηκε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της στο MEGA.
Προγράμματα της ΔΥΠΑ με κοινωνικό πρόσημο
Η υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα σε δύο προγράμματα της ΔΥΠΑ που βρίσκονται σε εξέλιξη και έχουν ως στόχο την ενίσχυση ευάλωτων ομάδων στην αγορά εργασίας.
Το πρώτο αφορά ανέργους ηλικίας 55 ετών και άνω, για τους οποίους το υπουργείο επιδοτεί την απασχόληση σε φορείς του Δημοσίου, όπως δήμοι, περιφέρειες, νοσοκομεία και άλλοι οργανισμοί. Όπως σημείωσε η κ. Κεραμέως, το πρόγραμμα έχει ήδη ωφελήσει περισσότερους από 30.000 πολίτες, ενώ σύντομα αναμένεται νέα επέκτασή του.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και το πρόγραμμα απασχόλησης ατόμων με αναπηρία, το οποίο πρόσφατα επεκτάθηκε. Μέσω της δράσης αυτής, δίνεται η δυνατότητα σε άτομα με αναπηρία να εργαστούν σε δήμους και περιφέρειες, αξιοποιώντας την επαγγελματική τους εμπειρία και διευκολύνοντας την ένταξή τους στην αγορά εργασίας.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την ίση αμοιβή
Αναφερόμενη στο νέο νομοσχέδιο για την ίση αμοιβή ανδρών και γυναικών για εργασία ίσης αξίας, η υπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ενσωμάτωση σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας στο ελληνικό δίκαιο.
Όπως τόνισε, στόχος είναι η αμοιβή των εργαζομένων να καθορίζεται αποκλειστικά από τη θέση, τα προσόντα και την αξία της εργασίας τους και όχι από το φύλο τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, οι γυναίκες στην Ελλάδα αμείβονται κατά μέσο όρο 13,4% λιγότερο από τους άνδρες, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στο 11%.
Το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων:
Ουδέτερες ως προς το φύλο αγγελίες και προκηρύξεις εργασίας.
Υποχρέωση γνωστοποίησης του εύρους των αποδοχών πριν από τη συνέντευξη πρόσληψης.
Μεγαλύτερη διαφάνεια στις μισθολογικές πληροφορίες μετά την πρόσληψη.
Δυνατότητα καταγγελίας σε περίπτωση αδικαιολόγητης μισθολογικής διάκρισης.
Υποχρέωση μεγάλων επιχειρήσεων με περισσότερους από 100 εργαζόμενους να υποβάλλουν περιοδικές αναφορές για τις μισθολογικές τους δομές.
Η υπουργός διευκρίνισε ότι οι διαφοροποιήσεις στις αμοιβές παραμένουν θεμιτές όταν δικαιολογούνται από παράγοντες όπως η εμπειρία, τα προσόντα ή η απόδοση του εργαζομένου.
«Η Ελλάδα αποτελεί πλέον παράδειγμα για τις Συλλογικές Συμβάσεις»
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε επίσης στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες με θέμα την Εθνική Κοινωνική Συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Όπως υπογράμμισε, πριν από έναν χρόνο η Ελλάδα βρισκόταν χαμηλά στις επιδόσεις που αφορούν την κάλυψη των εργαζομένων από Συλλογικές Συμβάσεις. Ωστόσο, μετά τη συμφωνία που υπεγράφη και τις σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις, η χώρα παρουσιάζεται πλέον ως θετικό παράδειγμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Μάλιστα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στον κλάδο της εστίασης, η οποία, όπως είπε, οδήγησε σε αυξήσεις αποδοχών που φτάνουν έως και το 20% για περίπου 400.000 εργαζόμενους, αριθμός που αντιστοιχεί στο 15% των μισθωτών της χώρας.



