HomeMind the artΜουσικήWoolbear: Μια νέα μουσική πρόταση

Woolbear: Μια νέα μουσική πρόταση

Μια παρέα φίλων, δύο μπάντες που ενώθηκαν, η ηλεκτρονική μουσική και το εναλλακτικό rock στοιχείο, αποτελούν τα συστατικά των Woolbear, που έρχονται για να ταράξουν την underground σκηνή, όχι μόνο της Θεσσαλονίκης, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Με την κυκλοφορία του πρώτου τους δίσκου, «Lunar Operator», τα παιδιά αποφάσισαν να μου μιλήσουν για διάφορα θέματα, από το πώς τους έκατσε η μπάντα, μέχρι τα υπέρ και τα κατά της μουσικής πειρατείας, ενώ φρίκαραν στο ερώτημα για το αν θα έπαιζαν στον γάμο κάποιου, σε περίπτωση που θα τους το ζητούσε.


Και για πείτε, πως στήσατε την μπάντα σας;

Ήμασταν φίλοι κι ήμασταν σε δυο διαφορετικές μπάντες πιο παλιά, τους Vipervikings και τους Grain of Sense. Το 2012, φτιάξαμε το δικό μας στούντιο και συνεργαζόμασταν γενικότερα, σε μίξεις και διάφορα άλλα πράγματα, ενώ σε κάποια φάση, είχαμε και ένα site project, με το όνομα Tourbolovers. Μιας και τα πράγματα όμως, στις άλλες δύο μπάντες δεν εξελίχθηκαν όπως θα θέλαμε, βρεθήκαμε στις αρχές του 2014, χωρίς κάποιο πλάνο και θέλοντας να παίξουμε μουσική, οπότε έπρεπε να κάνουμε κάτι για αυτό και έτσι ενωθήκαμε και αποφασίσαμε να κάνουμε έναν δίσκο. Αυτός ο δίσκος, λέγεται «Lunar Operator.»

Ποιοι ήχοι έχουν επηρεάσει τη μουσική σας; Τι είναι αυτό που σας ιντριγκάρει μουσικά;

Οι Radiohead, αποτελούν βασική επιρροή για εμάς, από πολλές απόψεις, αλλά νομίζουμε ότι πλέον έχουμε φτάσει σε ένα σημείο, που δεν επηρεαζόμαστε τόσο μουσικά, αλλά κυρίως ηχητικά και αντλούμε έμπνευση, όσον αφορά το κομμάτι των παραγωγών και των ενορχηστρώσεων. Κατά τα άλλα, μας ιντριγκάρει η ηλεκτρονική προσέγγιση της μουσικής. Ενώ έχουμε κιθάρες και το βασικό στήσιμο μιας rock μπάντας, δεν μπορείς να πεις ότι παίζουμε rock, αλλά δεν μπορείς να πεις και ότι παίζουμε dance,ηλεκτρονική μουσική. Έχουμε δημιουργήσει ένα δικό μας υβρίδιο, που έχει λίγα στοιχεία από το ένα είδος μουσικής και λίγα από το άλλο.

Αυτή την περίοδο παίζετε κάπου;

Μετά από ένα εξαιρετικό dj set που παρουσιάσαμε στη Στουτγάρδη, στις 22 Φεβρουαρίου βρισκόμαστε σε συνεννοήσεις, για να κάνουμε κάποιες εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα, στα πλαίσια της προώθησης του δίσκου μας, που θα κυκλοφορήσει το Φθινόπωρο του 2015

Σχετικά με τα dj sets, τι ακριβώς συμβαίνει;

Παίζουμε τα δικά μας κομμάτια, κάνοντας live mixes και αναπτύσσοντας την minimal techno πλευρά τους. Σαφώς και δεν πρόκειται να αφήσουμε την μπάντα και να παίζουμε ως djs, απλώς είναι ένα κομμάτι της παρουσίασης του δίσκου, ενώ στην συγκεκριμένη φάση, συμφέρει και πιο πολύ οικονομικά, καθώς η αμοιβή μας είναι μικρότερη, σε σχέση με εκείνα που θα παίρναμε αν παίζαμε σαν συγκρότημα. Επιπλέον, μπορούμε να πάμε και σε πιο πολλά μαγαζιά, καθώς δεν απαιτείται μεγάλος χώρος, όπως γίνεται στα live.

«Lunar Operator», λοιπόν, το όνομα της πρώτης σας κυκλοφορίας. Τι να περιμένουμε να ακούσουμε;

Για άλλους τα κομμάτια μας, μπορούν να χαρακτηριστούν ως ηλεκτρονική μουσική, ενώ για άλλους εναλλακτική rock, εξαρτάται πάντα, από ποια οπτική το εξετάζει κανείς. Πάντως, σίγουρα δεν ακολουθούν συγκεκριμένες φόρμες και δομές, καθώς υπάρχει μια ποικιλία, από την disco και την funk, μέχρι την alternative, υπάρχουν τα πάντα.

Σχετικά με τους αγαπημένους σας Radiohead, κάποτε είχαν δηλώσει όσον αφορά την πειρατεία στη μουσική, ότι ουσιαστικά δεν τους ζημίωνε κάπου. Αλήθεια, ποια είναι η δικιά άποψη επί του θέματος;

Το όλο θέμα ξεκινάει από τις δισκογραφικές , οι οποίες συνήθιζαν να παρέχουν ένα ορισμένο ποσό στον εκάστοτε καλλιτέχνη, με το οποίο εκείνος έπρεπε να καλύψει τα έξοδα του, μέχρι ένα συγκεκριμένο διάστημα, στην ουσία όμως, αυτό το ποσό, ήταν ένα δάνειο, το οποίο οι εταιρείες έπαιρναν πίσω, αφού είχαν κάνει το οικονομικό τους πλάνο και είχαν υπολογίσει τι έσοδα θα είχαν. Έτσι, αν π.χ. έδιναν 1 εκατομμύριο, το έπαιρναν πίσω, μιας και ήξεραν τις στρατηγικές που θα έπρεπε να ακολουθήσουν και πως να πουλήσουν το «προϊόν», ώστε οι δίσκοι να φέρουν τα επιθυμητά κέρδη. Τον πραγματικό ρίσκο όμως, ήταν στο καλλιτέχνη, καθώς από το σημείο αυτό και μετά, ήταν στο δικό του χέρι το αν θα καταφέρει να ξεπεράσει το αρχικό ποσό, ώστε να μπορέσει να βάλει και λίγα χρήματα στην τσέπη του. Επειδή όμως οι δισκογραφικές ήταν εκείνες που καθόριζαν τις τιμές των δίσκων και από τις οποίες, λιγότερα από τα 10% ήταν τα καθαρά κέρδη του καλλιτέχνη, κάπως έτσι ξεκίνησε και το θέμα της πειρατείας, αφού ο κόσμος θεωρούσε ότι δεν πλήρωνε τον καλλιτέχνη που άκουγε, αλλά όλους τους μεσάζοντες. Αυτό, οδήγησε με τη σειρά του, στην δημιουργία της άποψης, ότι ο ρόλος των δισκογραφικών ήταν καθαρά κερδοσκοπικός. Οι Radiohead, δίνοντας τη μουσική τους δωρεάν, ξαφνικά απενοχοποίησαν την πειρατεία, που με τη σειρά της άρχισε να διαλύει σιγά σιγά, το καθεστώς των δισκογραφικών. Όμως, από το ένα άκρο, περάσαμε στο άλλο, διότι πλέον δεν υπάρχουν λεφτά. Οι δισκογραφικές σήμερα, δεν πρόκειται να επενδύσουν σε κάτι που γνωρίζουν ότι δεν θα τους αποφέρει έσοδα, άρα στις μέρες μας, οι εταιρείες αυτές έχουν καταρρεύσει πλήρως, από αυτήν την άποψη, ενώ υπάρχει και ένα iTunes, που είναι ανοιχτό σε όλους, αρκεί να παίρνει το 30% των κερδών του καλλιτέχνη.

Τώρα με το διαδίκτυο, πιστεύετε ότι είναι ευκολότερη η ανάδειξη νέων μουσικών; Είναι καλύτερο που υπάρχουν όλα ανοιχτά στον ιστό;

Το παιχνίδι έχει μεταφερθεί αλλού τώρα. Παλιά, αν ένας καλλιτέχνης δεν είχε τον τρόπο να προβληθεί, κοινώς αν δεν είχε πρόσβαση στις υπηρεσίες μιας δισκογραφικής, η οποία κι αναλάμβανε την πλήρη προώθηση του, δεν θα πήγαινε πουθενά. Σήμερα όμως, μπορείς να είσαι σπίτι σου και να προβάλλεσαι στον κόσμο μέσα από το διαδίκτυο και τα social media, μαζί με άλλα τόσο εκατομμύρια ανθρώπων στη γη, άρα πάλι είναι δύσκολο το να αναδειχθείς, γιατί έχεις να ανταγωνιστείς έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων. Το όλο θέμα, έγκειται και πάλι στις δημόσιες σχέσεις.

Ναι, όμως για έναν μουσικό, χωρίς budget, δεν είναι πιο εύκολο να προβληθεί και να κερδίσει προσοχή με το παραπάνω τρόπο;

Ένας μουσικός που δεν έχει budget, δεν μπορεί να βγάλει και δίσκο, καθώς πρέπει να πληρώσει μόνος του, όσα θα του προσέφερε μια δισκογραφική. Οπότε, η πειρατεία σε πρώτη φάση σκότωσε τις δισκογραφικές και σε δεύτερη φάση, τώρα σκοτώνει τους καλλιτέχνες, γιατί η δωρεάν διανομή της μουσικής, την κάνει να μην έχει άξια. Ότι θέλουμε το παίρνουμε, χωρίς αντίτιμο και εκεί ερχόμαστε όλοι οι εμείς οι μουσικοί, που μπορεί να μην θέλουμε τα 20 ευρώ ενός δίσκου, αλλά θέλουμε ένα μεροκάματο για την δουλειά μας. Το θέμα λοιπόν περνάει στο κοινό, που αν του αρέσει η μουσική, θα πρέπει να δώσει λίγα λεφτά, ώστε και οι καλλιτέχνες να συνεχίζουν να παράγουν έργο.

Από την εγχώρια μουσική βιομηχανία, τι σας την σπάει περισσότερο;

Γενικά, στην χώρα μας, έχουν μια τάση να παίρνουν ορισμένα concept που βλέπουν να γίνονται σε Ευρώπη και Αμερική και να προσπαθούν να το προσαρμόσουν στην ελληνική glamorous πραγματικότητα, η οποία δεν υπάρχει, ενώ από την άλλη, μας χαλάει και ο «ευκαιριακός» χαρακτήρας που έχει το όλο σύστημα, καθώς ενδιαφέρεται μόνο για τα κέρδη και τις πωλήσεις. Δεν πιστεύουμε, ότι οι μεγάλες ελληνικές δισκογραφικές, δουλεύουν με κάποιο μακροπρόθεσμο πλάνο ή με τον σκοπό για τη δημιουργία ενός αξιόλογου καλλιτεχνικού έργου, παρά μόνο για το χρήμα.

Τι έχετε να πείτε για τις άλλες μπάντες της πόλης; Η Θεσσαλονίκη έχει ανεπτυγμένη μουσική σκηνή; Ξεχωρίζεται κάποιον καλλιτέχνη;

Τον τελευταίο χρόνο, επειδή ήμασταν κλεισμένοι στο στούντιο, έχουμε μείνει έξω από τα πράγματα, αλλά ότι υπάρχει μια άνθηση τα τελευταία χρόνια, είτε μέσα από φεστιβάλ, είτε μέσα από μικρές συναυλίες, υπάρχει. Σαφώς και θα υπάρχουν αξιόλογα πράγματα, όμως μπορεί ενώ ξεκινούν με μικρά βηματάκια, να καταστρέφονται από την πραγματικότητα, αφού δεν υπάρχει κάτι για να τα υποστηρίξει. Για το παραπάνω γεγονός, είναι υπεύθυνος ο κόσμος, που έχει πολύ συγκεκριμένα γούστα και που αν το καλοσκεφτείς, υπάρχει μια πληθώρα από μουσικούς σαν εμάς, οι οποίοι ανακυκλώνονται, καθώς κάθε φορά που ένας από αυτούς ανεβαίνει στην κορυφή απότομα, από πίσω του, ακολουθούν άλλοι τόσοι, που θα πάρουν την θέση του, μόλις εκείνος πέσει. Δυστυχώς, μέχρι τώρα πιστεύουμε ότι δεν έχει υπάρξει κάποια μπάντα της underground σκηνής, που να έχει καταφέρει να χαράξει τον δρόμο, για μια σταθερή πορεία στην κορυφή, τόσο στην πόλη, όσο και στην χώρα μας, αλλά και αν το έχει κάνει, σίγουρα δεν έχει μείνει στην Ελλάδα. Δες για παράδειγμα από τον Ντέμη Ρούσσο και τους Aphrodite's Child, μέχρι τον Vassiliko.

Σε γάμους θα παίζατε ποτέ; Σοβαρά τώρα, αν σας το ζητούσε κάποιος που σας άκουσε και του αρέσατε;

Ποιοι θα μας ήθελαν βασικά; Εντάξει πρέπει να έχεις πολύ χιούμορ για να το κάνεις αυτό, αλλά αν αυτός που θα μας το ζητούσε ήταν αρκετά τρελός, θα πηγαίναμε!

***

Τους Woolbear μπορείτε να τους εντοπίσετε εδώ:

http://woolbear.com

http://facebook.com/woolbearband

http://twitter.com/woolbearband

http://soundcloud.com/woolbear

Ο δίσκος τους «Lunar Operator» θα είναι διαθέσιμος μέσω Bandcamp, iTunes, Amazon, Google Play, Spotify, Deezer (κλπ)

Related stories

Τι θα γίνει επιτέλους με την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη;

Χωρίς καμία αντιμετώπιση παραμένει το πρόβλημα στην πόλη Η Θεσσαλονίκη...

Στάζει νερά το ταβάνι του σταθμού «Βενιζέλου» – Έβαλαν κουβάδες δίπλα από τα αρχαία

Για ακόμη μία φορά, ο σταθμός του μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε να...

Η Βάσω Λασκαράκη πιστεύει στο μαγικό ραβδάκι της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στη Χρύσα Πλιάκου/ Φωτογραφίες: Nekti Δεν νομίζω ότι υπάρχει...

Γιατί διαλύθηκαν αρχικά οι Simon and Garfunkel μετά το πρώτο τους άλμπουμ

Η ιστορία του ντουέτου Simon and Garfunkel είναι γεμάτη...