HomeMind the artΘέατρο"Το Νησί των Συναισθημάτων είναι το μέρος...

"Το Νησί των Συναισθημάτων είναι το μέρος που τα αισθήματα μπορούν να εκφραστούν ατόφια"

Με αφορμή την επικείμενη πρεμιέρα των Hippo Theatre Group με Το Νησί των Συναισθημάτων στη Θεσσαλονίκη και τον Πολυχώρο ΕΝΩ,ο εξώστης μίλησε με την ομάδα (Αλέξανδρος Ράπτης – Φώτης Δούσος) και τις δύο ηθοποιούς της παράστασης (Σκεύη Ανδρέου και Χριστίνα Μπακαστάθη).

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 19 Οκτωβρίου στις 17.00 στον Πολυχώρο ΕΝΩ.



Πώς θα περιγράφατε το Νησί των Συναισθημάτων αν χρησιμοποιούσατε μόνο δέκα λέξεις;

Σκεύη Ανδρέου: Μια ευχάριστη, ζωντανή, παιχνιδιάρικη περιπέτεια με πρωταγωνιστές τα συναισθήματα.

Χριστίνα Μπακαστάθη: Το μέρος όπου τα συναισθήματα είναι ελεύθερα να εκφραστούν, ατόφια.

Υπάρχουν, θεωρείτε, συναισθήματα που δεν έχουν χώρο στα δικά μας Νησιά, δηλαδή δεν χρειάζεται να τα αισθανόμαστε; Να είναι περιττά;

Σκεύη Ανδρέου: Όλα τα συναισθήματα είναι μοναδικά και καλοδεχούμενα. Πρέπει να δίνουμε χώρο σε όλα τα συναισθήματα. Αν κάποιο από αυτά υπερτερεί ή μας κυριεύει, τότε ίσως πρέπει να βρίσκουμε τον τρόπο να το χαλιναγωγούμε λιγάκι.

Χριστίνα Μπακαστάθη: Κανένα συναίσθημα δεν είναι περιττό∙ λιγότερο επιθυμητό ναι, αλλά όχι περιττό. Ο φόβος, η λύπη, η ντροπή και η αηδία – για παράδειγμα – δεν είναι μάλλον ευπρόσδεκτα συναισθήματα για τον καθένα από εμάς, αλλά σίγουρα δημιουργούν μια ισορροπία. Δεν είναι εφικτό στην σύγχρονη κοινωνία ένας άνθρωπος να αισθάνεται μόνο θετικά συναισθήματα. Το ζήτημα είναι να αναγνωρίζουμε και τα αρνητικά και να τα διαχειριζόμαστε προς όφελός μας.

Τι μήνυμα μπορεί να μεταδώσει σήμερα αυτή η παράσταση σ' ένα παιδί που θα παρακολουθήσει την παράσταση;


Σκεύη Ανδρέου: Να δέχεται τα συναισθήματα που νιώθει. Να τα βλέπει μέσα από μία πιο κωμική ματιά και να τα πηγαίνει καλά μαζί τους. Αλλά το κυριότερο μήνυμα που δίνει η παράσταση είναι η σημασία της αγάπης στη ζωή μας.

Χριστίνα Μπακαστάθη: Θα ήθελα πολύ αυτή τη στιγμή να ξαναγινόμουν παιδί για να σας απαντήσω. Φαντάζομαι, ωστόσο – ούσα σε μία μεγαλύτερη ηλικία – πως ένα παιδί θα αντιληφθεί πως όλα τα συναισθήματα καταλαμβάνουν κάποιο χώρο μέσα μας∙ χωρίς την αγάπη όμως δεν μπορεί να υπάρξει καμία ισορροπία. Η αγάπη είναι αυτή που μπορεί να δώσει λύσεις, που μπορεί να δημιουργήσει αρμονικές σχέσεις, που μπορεί να αφαιρέσει από πάνω μας τις αρνητικές σκέψεις, που μπορεί να μας κάνει καλύτερους, που μπορεί να μας εξελίξει. Δεν έχουμε παρά να ρωτήσουμε ένα παιδί…

Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται κυρίως η παράσταση;


Αλέξανδρος Ράπτης: Η απάντηση μου έχει δύο σκέλη.

α. Η παράσταση απευθύνεται σε ηλικίες από 4 ως 12 χρονών.

β. Η γενικότερη θέση μας είναι να δημιουργούμε παραστάσεις για όλες τις ηλικίες. Αν και υπάρχουν διαφορές μεταξύ ενήλικου και ανήλικου κοινού, ως προς την αντίληψη και το φιλτράρισμα των σκηνικών ερεθισμάτων, η διαδικασία πρόσληψης της πνευματικής και συναισθηματικής σκηνικής ενέργειας, είναι παρόμοια. Ως καλλιτέχνες οφείλουμε να σεβόμαστε αυτή τη διαδικασία. Και ως HIPPO θέλουμε να δημιουργούμε παραστάσεις με σεβασμό στον θεατή. Και να προσπαθούμε έτσι ώστε οι ιδέες, το χιούμορ και τα νοήματα του κάθε έργου να έχουν μια ποικιλία για να μπορούν να επικοινωνήσουν με θεατές ανεξαρτήτου ηλικίας.

Με ποιους τρόπους προσπαθείτε να κρατήσετε το ενδιαφέρον του παιδικού κοινού τόσα χρόνια; Πώς δουλεύετε;

Φώτης Δούσος: Είναι γνωστό ότι η προσοχή του ανήλικου ακροατηρίου διασπάται εύκολα.
Παλιά κυριαρχούσε η εσφαλμένη εντύπωση ότι τα φανταχτερά σκηνικά και
κουστούμια είναι αρκετά για να αποτρέψουν κάτι τέτοιο. Όμως η εμπειρία
μας δείχνει ότι αυτό δεν ισχύει. Έτοιμες συνταγές δεν υπάρχουν το
θέατρο, όπως και στις άλλες τέχνες. Μπορεί να ανευρεθεί όμως ένα
σύνολο από καταλύτες που οδηγούν στον επιθυμητό στόχο: συνεχή οπτικά
και ακουστικά ερεθίσματα, σφιχτός ρυθμός, υψηλή ενέργεια από πλευράς
των ηθοποιών, κινητικότητα, εναλλαγές στη σκηνκή θερμοκρασία, αλλά και
δραματουργική συνέπεια, υποκριτική επάρκεια, χιούμορ, έξαψη και
συγκίνηση. Αυτά είναι λίγο πολύ τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας
για να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον του παιδικού κοινού.
Σαν ομάδα κάνουμε κυρίως φόκους στο σώμα του ηθοποιού με το οποίο
σχετίζονται ή από το οποίο εκπορεύονται τα παραπάνω στοιχεία. Δεν
αντιμετωπίζουμε τον λόγο ως βάση του θεάτρου, αλλά το σώμα. Πρόκειται
για μια διάκριση που δίνει μεγάλες δυνατότητες σκηνικής
εκφραστικότητας. Επίσης είναι ένας τρόπος χειριστούμε με έναν
εναλλακτικό και πρωτότυπο τρόπο τον ίδιο τον λόγο.

Πληροφορίες για την παράσταση:

Κάθε Σάββατο από 19/10 στις 17.00

Πολυχώρος ΕΝΩ (Ι. Δραγούμη με Ερμού γωνία)

Παίζουν: Σκεύη Ανδρέου, Χριστίνα Μπακαστάθη

Κίνηση: Μίκα Στεφανάκη, Hippo Theatre Group

Χορογραφίες: Μίκα Στεφανάκη

Σκηνικά – Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα

Μάσκες: Μάρθα Φωκά

Βοηθός σκην. – ενδ. – κούκλες – φόντο: Αλίκη Σπανουδάκη

Ενορχήστρωση: Γιώργος Δούσος

Σχεδιασμός δράματος: Σίσσυ Ιγνατίδου, Φώτης Δούσος, Αλέξανδρος Ράπτης, Λουίζα Νικολάου

Οργάνωση Παραγωγής: Κατερίνα Συναπίδου

Σκηνοθεσία – Διασκευή – Μουσική: Hippo Theatre Group (Αλέξανδρος Ράπτης – Φώτης Δούσος)

Επικοινωνία: Ιωάννα Λιούτσια

τηλ. κρατήσεων: 6979192902

Related stories

Έκρηξη στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας

Συναγερμός σήμανε πριν από λίγη ώρα στην Πυροσβεστική μετά...

Ο Εμμανουήλ Καραλής σε τοιχογραφία στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών

Η τέχνη του δρόμου έχει τη δύναμη να εμπνέει,...

Πώς το gentrification απειλεί την underground μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στην Αριάδνη Καραταράκη "Εξευγενίζοντας τον Ήχο: Η Underground...