Οι ρίμες εναλλάσσονται αστραπιαία, η μουσική δίνει το ρυθμό, τα σπρέι από τα γκράφιτι τα οποία δημιουργούνται εκείνη τη στιγμή δανείζουν το βαρύ άρωμα τους στην όλη περίσταση, ενώ τα σώματα με τα κεφάλια βιδωμένα στο έδαφος περιστρέφονται επιδίδονται σε ένα ξέφρενο breakdancing. Αυτό είναι το Thessaloniki Hip Hop Festival το οποίο ανοίγει τις πόρτες του σε όλους, μυημένους και μη, για ένατη φορά και μας προσκαλεί σε μια πραγματική γιορτή, σε ένα πείραμα αστικής δημιουργίας!!!
Εννέα χρόνια δημιουργίας, εννέα χρόνια έκθεσης στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Χιλιάδες θεατές, εκατοντάδες καλλιτέχνες, γνωριμίες, εμπειρίες. Ποιά ήταν για εσάς η κορυφαία στιγμή αυτού του αστικού καλλιτεχνικού πειράματος και ποια η χειρότερη;
Όταν το Thessaloniki Hip Hop Festival έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα το 2003, δεν φανταζόμασταν ποτέ ότι η αγάπη και η ανταπόκριση του κόσμου θα έφτανε αυτά τα επίπεδα. Το THHF ανήκει στον κόσμο του. Χαιρόμαστε που το ελληνικό Hip Hop κοινό μας εμπιστεύεται, και εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε κάθε χρόνο το φεστιβάλ να μεγαλώνει και να πρωτοπορεί επιστρέφοντας πάντα φρέσκο και διαφορετικό. Η πληρωμή για μας είναι η επιστροφή της αγάπης από το κοινό με ένα χαμόγελο ή μια καλή κουβέντα. Το αρνητικό είναι κάποιοι, λίγοι ευτυχώς, το θεωρούν δεδομένο ακριβώς επειδή έχουν μεγαλώσει με αυτό, χωρίς να το πονάνε ίσως τόσο όσο οι παλιότεροι ακροατές που αντιλαμβάνονται πιο σφαιρικά την αξία του.
Από τη μια η Θεσσαλονίκη του Άνθιμου και του Ψωμιάδη και από την άλλη μια άλλη πόλη, λιγότερο προβεβλημένη, που διψά για project σαν το THHF. Πόσο δύσκολο είναι να δημιουργείς σε ένα τέτοιο περιβάλλον;
Δεν σου κρύβω ότι δεν είναι καθόλου εύκολο. Πίσω από το THHF κρύβεται η δουλειά πολλών νέων ανθρώπων που χρειάζεται να αφιερώνουν σε αυτό τον ελεύθερό τους χρόνο για πάνω από δέκα μήνες. Θα το χαρακτήριζα πραγματικά σκληρό να δημιουργείς από την αρχή κάτι το αντισυμβατικό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, κυρίως λόγω της υφιστάμενης νοοτροπίας και της παντελούς έλλειψης επιχειρηματικής κουλτούρας. Από την άλλη όμως οι συνθήκες μας ανάγκασαν να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο για το φεστιβάλ άκρως καινοτόμο που το χαρακτηρίζει η ανεξαρτησία και η ρομαντικότητα. Η χρηματοδότηση του THHF γίνεται κατά 90% από τον κόσμο του, έχουμε αρνηθεί χορηγίες από εταιρείες τσιγάρων και το βασικότερο έχουμε αξιοποιήσει στο έπακρο τα new media, γεγονός που μας έχει φέρει σε άμεση επικοινωνία με τον κόσμο.
Ο Talib Kweli έχει πει ότι “το hip hop είναι απλά ένα όχημα”. Που θα θέλατε να σας βγάλει μια βόλτα μ’ αυτό?
Οι βασικές αρχές της Hip Hop κουλτούρας μπορούν να δώσουν ένα λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση στον περίγυρό μας. Για εμάς το Hip Hop είναι η φλόγα που πρέπει να υπενθυμίζει στους νέους ότι ο ρόλος τους δεν πρέπει να είναι άλλος από το να τολμούν, να αμφισβητούν και να ανατρέπουν.
Τι σημαίνει για σας το “Taking hip hop forward”;
Το 2010 και ενώ πλησιάζουμε στη σημαδιακή δέκατη επέτειο του THHF το 2012, νιώσαμε την ανάγκη να δώσουμε μια ταυτότητα και στο όνομα του φεστιβάλ μιας και ο τίτλος Thessaloniki Hip Hop Festival δεν περιέγραφε την ουσία και το σκοπό της διοργάνωσης. Δώσαμε με αυτόν τον τρόπο το στίγμα μας στην παγκόσμια Hip Hop κοινότητα αν θέλεις. Θα πάμε το Hip Hop μπροστά. Ναι, από την πόλη της Θεσσαλονίκης! (Saloni-what?).
Τις μέρες της απόλυτης μιζέριας και της μαύρης κατάθλιψης τι μπορούμε να περιμένουμε αυτές τις δυο μέρες του φεστιβάλ;
Το THHF είναι μέρες γιορτής. Λάτρεις αυτής της κουλτούρας συρρέουν στην κυριολεξία από όλη την Ευρώπη με μόνο σκοπό να αφήσουν πίσω τις σκοτούρες και το γκρίζο που μας περιτριγυρίζει και να ζήσουν την απόλυτη Hip Hop Εμπειρία.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.thhf.gr
O Nικήτας X-Ray Κλιντ από τους Moriginal Chamsystem θα είναι στο Thessaloniki Hip Hop Festival.
20 χρόνια στην σκηνή, αλλαγές ήχου, στυλ ρυθμών – τολμούν οι Έλληνες mc’s?
Οι MC's που το πάνε μπροστά είναι η φάση. Ο ήχος είναι το ζουμί.
Φτάνει ο ελληνικός χιπ-χοπ ήχος στα αυτιά του κοινού ή πρέπει να έχει μπλεχτεί με γαρδένιες πρώτα ?
Οι γαρδένιες δεν είναι το πρόβλημα αφού και τα πιο hardcore αυτιά, είναι πολλές φορές απαίδευτα και όχι τόσο hardcore τελικά. Το Hip Hop είναι για τους ανθρώπους γενικότερα και όχι για κάποιο κοινό, άρα ποιο το άγχος;
Πολιτικός στίχος ενάντια στην ροή πολλές φορές, έχει στοιχίσει αυτό?
Η πολιτική στοιχίζει όταν είναι απλοϊκή. Αλλά αξίζει όταν λέει τα πράγματα καθαρά και με το όνομά τους (σπάνιο αυτό βέβαια). Ο ρεαλισμός του ραπ είναι το – ποιος κάνει ωμό, καλό, ρεαλιστικό και ανθρώπινο ραπ στην Ελλάδα;
Πρόσωπα που σε εμπνέουν σήμερα?
Οι άνθρωποι στις καλύτερες τους στιγμές. Η προσωπολατρία δεν μου αρέσει.
Ποιού καλλιτέχνη το live θα γούσταρες να δεις?
Τον Rakim, τους Sex Pistols, και την Billie Holiday.
Σχέδια, όνειρα κάνεις?
Ναι κάνω. Θα ζήσω Θεσσαλονίκη ή Γαλλία με τη γυναίκα μου. Να βγάλω ένα ragga και ένα λαϊκό δίσκο. Αυτά.
Θα τα πούμε στο live!