δελτία τύπου παντός καιρού
Φυσικά και είμαστε υπέρ των πεζοδρομήσεων, φυσικά και είμαστε υπέρ των πεζών, των ποδηλάτων, του αστικού πράσινου, του τραμ, της ενέργειας από τον ήλιο, των λουλουδιών, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των μουσικών δρόμου και του κενού διαθέσιμου δημόσιου χώρου.
Φυσικά και είμαστε υπέρ της θέας της θάλασσας, ειδικά για την πόλη μας, υπέρ της αποκάλυψης των πολύτιμων μνημείων, υπέρ της διαχρονικής αρμονικής μείξης και συμβίωσης του παλιού και του καινούργιου σε μια από τις πρώτες στον κόσμο πόλεις με αυτό το πλεονέκτημα. Μέχρις εδώ όλα καλά. Θα υπογράφαμε και σχετικά κείμενα και θα ήμασταν ευχαριστημένοι ότι είμαστε με τη σωστή μεριά…
Μέχρις εδώ είναι τα εύκολα, οι θεωρίες και οι παρατηρήσεις, όπου όλοι είμαστε ‘’ειδικοί’’, έχουμε πάνω από δέκα εκατομμύρια ‘’παντογνώστες’’ αρχιτέκτονες, πολεοδόμους και μηχανικούς, χωρίς σπουδές και πτυχίο, όταν μάλιστα φτάσαμε σε κάθε κωμόπολη να έχουμε στην Ελλάδα και ένα πανεπιστήμιο…
Καθημερινά περπατάμε και βλέπουμε οι πιο πολλοί χωρίς να προσέχουμε ή να καταλαβαίνουμε την τεράστια σημασία των χειρισμών του ανακτόρου και των ευρημάτων στην Γούναρη, στη ρωμαϊκή αγορά – κάτω από την ορχήστρα του θεάτρου, στην Εγνατία μπροστά και δίπλα στο χαμάμ, στο μετρό στο Αλκαζάρ, στο συντριβάνι και κάτω από τόσες και τόσες άθλιες πολυκατοικίες του ΄50 στο κέντρο…και τόσα άλλα…
Πουλημένα σε συλλέκτες, κρυμμένα από λαμαρίνες στην Εγνατία, οι μαγεμένες στο Λούβρο, και τόσα άλλα… Τώρα οι ίδιοι ειδικοί της προηγούμενης παραγράφου μετατρέπονται σε ‘’ανήξερους’’ – δεν μας ενημερώνετε, τι κάνουν τα ΜΜΕ, που θα παρκάρω το αυτοκίνητό μου – τώρα που δεν έχω και βενζίνη…
Φυσικά και είμαστε υπέρ της υπέροχης αναβάθμισης της Χρυσοστόμου Σμύρνης, της Ρογκότη κ.α. που αφήνει να φαίνεται το λαμπύρισμα της θάλασσας στο βάθος αργά το μεσημέρι, κανείς σχεδόν δεν θυμάται πως ήταν πριν…
Φυσικά και είμαστε υπέρ της προσωρινής και πρόχειρης πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας. Μόνο και μόνο επειδή αφαιρέθηκαν τα διερχόμενα και παρκαρισμένα αυτοκίνητα… άλλο αν κάτι απίστευτα μέταλλα, κάτι αστείες γλάστρες, κάτι φορτηγά και μηχανάκια, κάτι περίπτερα όλη τη μέρα δεν επέτρεψαν και λόγω κρίσης τη λειτουργία των πεζών και της αγοράς…
Όσον αφορά τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό του άξονα ΑΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥ-ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ , που παρουσιάστηκε στο Δημαρχείο, πρόκειται για μια πολύ σοβαρή υπόθεση για την πόλη που σ’ αυτή την εποχή μόνο με προϋποθέσεις μπορεί να πετύχει… Να καταλάβει η πόλη η ίδια τα μεγάλα διεθνή πλεονεκτήματα της, τον υπόγειο πλούτο που ξέρουμε ακριβώς από κάτω, τα φωτοβολταϊκά που προτάθηκαν, την ενοποίηση και αξιοποίηση των ακαλύπτων και των ταρατσών, τη θέα της θάλασσας, και τη συμμετοχή των καλύτερων αρχιτεκτόνων σε έναν αξιόπιστο διαγωνισμό… με κριτήρια ανάπτυξης… Έγιναν αυτά?
Αλλιώς θα μιλάμε μόνο για πράσινο και πλακοστρώσεις με λεφτά που δεν υπάρχουν σε μια πόλη όπου τα μαγαζιά κλείνουν καθημερινά…
Και τότε θα παρουσιαστούν πάλι τα δέκα εκατομμύρια ειδικών –‘’γιαλαντζή αρχιτεκτόνων’’ που θα μιλούν εφ’ όλης της ύλης σαν βουάρ και α βολοντέ…
Αν- παρ’ όλα αυτά- υπάρχουν κάποια μέσα -μίντια δηλαδή- που να θέλουν κάποια σοβαρή συζήτηση εντός θέματος… ξέρω μερικούς διεθνώς γνωστούς και πολυβραβευμένους αρχιτέκτονες που να θέσουν τα κριτήρια μιας πεζοδρόμησης σε καιρό κρίσης στη Θεσσαλονίκη…