
Από την 1η Ιανουαρίου 2026, το κλασικό χάρτινο εισιτήριο για τις μετακινήσεις με λεωφορεία ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης περνά οριστικά στην ιστορία. Στη θέση του μπαίνουν τα νέα ηλεκτρονικά εισιτήρια, τα οποία μπορούν να εκδίδονται είτε με τραπεζική κάρτα απευθείας πάνω στα λεωφορεία είτε από αυτόματα μηχανήματα σε διάφορα σημεία της πόλης.
Η αλλαγή είχε αρχικά προγραμματιστεί για νωρίτερα, αλλά οι καθυστερήσεις στην τοποθέτηση των νέων μηχανημάτων ανάγκασαν τις αρχές να διατηρήσουν προσωρινά και το παλιό σύστημα. Πλέον, οι επιβάτες έχουν περιθώριο μέχρι το τέλος του χρόνου για να προσαρμοστούν πλήρως στο νέο τρόπο μετακίνησης.
Παράλληλα, η πολυπόθητη ενοποίηση του εισιτηρίου, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο σε λεωφορεία όσο και στο μετρό, φαίνεται να καθυστερεί. Το ζήτημα της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες που διαχειρίζονται τα αντίστοιχα συστήματα παραμένει ανοιχτό, καθώς δεν προβλεπόταν αρχικά από τις συμβάσεις τους.
Ο ΟΣΕΘ επιχειρεί να φέρει τις δύο πλευρές στο ίδιο τραπέζι, ώστε στο μέλλον να δημιουργηθεί ένα πραγματικά ενιαίο σύστημα μετακινήσεων για όλη τη Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά το μετρό, η εισιτηριοδιαφυγή εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο πρόβλημα, αφού αρκετοί επιβάτες μοιράζονται τα εισιτήρια εντός του χρονικού ορίου των 70 λεπτών. Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, σχεδιάζεται η εφαρμογή ενός νέου τύπου εισιτηρίου που θα ισχύει μόνο για μία διαδρομή και όχι για πολλαπλές μέσα σε περιορισμένο χρόνο. Αν και η σχετική υπουργική απόφαση δεν έχει ακόμη εκδοθεί, το Υπουργείο Μεταφορών εξετάζει τρόπους για να κάνει το σύστημα πιο δίκαιο και λειτουργικό, περιορίζοντας τα φαινόμενα κατάχρησης.


