Τελετή πλήξης (και απορίες ψάλτου βηξ)
Με την χτεσινή τελετή λήξης έπεσε ουσιαστικά η αυλαία της φετινής 52ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Την αποτίμηση του Φεστιβάλ θα την κάνουμε στο επόμενο τεύχος του Εξώστη. Νομίζω πως έχουμε να πούμε και να γράψουμε πολλά γύρω από τα καλά και τα στραβά που είδαμε όλες αυτές τις μέρες. Προσωπικά μου κάνει εντύπωση πόσα οφέλη θα μπορούσε να εισπράξει η πόλη από το Φεστιβάλ και τελικά πόσα κερδίζει από την όλη ιστορία.
Η Τελετή Λήξης κύλησε για ακόμα μια φορά βαρετά (λόγω μακράς διάρκειας), σεμνά, ταπεινά και… ανοργάνωτα. Εννοείται με τους πολιτικούς απόντες. Με τους μουσικούς του δοκιμαζόμενου Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης να ανοίγουν τη βραδιά και την αμηχανία – λόγω έλλειψης ελληνικής μετάφρασης στις ανακοινώσεις των βραβείων – της οικοδέσποινας Θ. Βελένη να χαρακτηρίζει την απονομή.
Αναρωτιέμαι βέβαια τι σχέση μπορεί να έχει το Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννης με το Βραβείο Κοινού που απονέμει ένας ιδιώτης χορηγός του Φεστιβάλ. Η βραδιά γέννησε κι άλλες απορίες φυσικά. Τι σχέση μπορεί να έχει άραγε η Μπιενάλε Νέων, το Γαστρονομικό Φεστιβάλ και όλα τα άλλα επιτευγματα της νέας δίοικησης του Δήμου Θεσσαλονίκης στον κουραστικό λόγο που εκφώνησε ο Δημάρχος και Προέδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ. Κάποια στιγμή νομίζαμε πως ήρθε κιόλας προεκλογική περίοδος!
Και επιπλέον: πως πέραν του προέδρου της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου Ανδρέα Τύρου ουδείς άλλος, από τους σπουδαίους εκφωνητές της βραδιάς, δεν βρήκε κατάλληλη την ευκαιρία να πει 2 λόγια παρηγοριάς και συμπαράστασης στους δοκιμαζόμενους δημοσιογράφους (και συναδέλφους) των εφημερίδων Μακεδονίας, Θεσσαλονίκης και Σπορ του Βορρά, που ήταν έξω από το Ολύμπιον με πανό και φυλλάδια ενημερώνοντας το φιλοθεάμον κοινό πως είναι απλήρωτοι 3 μήνες τώρα και πως αυτή η πόλη σε λίγο καιρό μπορεί και να μην έχει καθημερινές εφημερίδες για την ενημέρωση της. Βαρβάτο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό ζήτημα για την Θεσσαλονίκη!
Το Φεστιβάλ ρίχνει αυλαία σήμερα με την ταινία έκπληξη της φετινής διοργάνωσης. Η προβολή είναι ήδη sold out αλλά η ταινία λέγεται ότι είναι ξεχωριστή. Περισσότερα επί της οθόνης…