
Ανακοίνωση εξέδωσε η εταιρεία λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Thema, σχετικά με την προσωρινή καθυστέρηση στα δρομολόγια που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης, 4 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η ασφάλεια των επιβατών αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα, και κάθε διαδρομή πραγματοποιείται μόνο αφού ελεγχθούν πλήρως όλες οι τεχνικές και λειτουργικές παράμετροι, ώστε να τηρούνται οι αυστηρότερες διεθνείς προδιαγραφές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Thema:
«Το πρωί της Τρίτης 4/11/2025, στις 08:20, στο σταθμό “Πανεπιστήμιο” και στην τροχιά 1, παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα σε έναν συρμό κατά τη διάρκεια στάσης του στην αποβάθρα, πριν την αναχώρησή του.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο λειτουργίας, οι επιβάτες αποβιβάστηκαν με ασφάλεια, ενώ ο συρμός μεταφέρθηκε στο Αμαξοστάσιο μέσω πιστοποιημένης διαδικασίας απομάκρυνσης, εγκεκριμένης από τον διεθνή φορέα TUV Rheinland.
Η διαδικασία περιλαμβάνει τη σύζευξη συρμών (train coupling) —δηλαδή τη σύνδεση ενός λειτουργικού συρμού χωρίς επιβάτες με τον συρμό που παρουσίασε πρόβλημα— ώστε να μετακινηθεί με ασφάλεια στο Αμαξοστάσιο. Η πρακτική αυτή εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες σε συστήματα μετρό και σιδηροδρόμους σε όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο κανονικών ή υποβαθμισμένων σεναρίων λειτουργίας.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του περιστατικού, η λειτουργία της γραμμής συνεχίστηκε με εναλλακτικά σενάρια κυκλοφορίας, ώστε να εξυπηρετηθούν όλοι οι σταθμοί.
Η εταιρεία ευχαριστεί το κοινό για την κατανόηση, υπογραμμίζοντας πως η ασφάλεια των επιβατών παραμένει απόλυτα αδιαπραγμάτευτη και ότι κάθε διαδρομή του Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται μόνο αφού διασφαλιστούν πλήρως όλες οι συνθήκες λειτουργίας».


