HomeMind the artΕικαστικάΣτέγη Γραμμάτων και Τεχνών Τι θα...

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Τι θα δούμε, Τι μας έδειξαν, Γιατί την παρακολουθούμε.

Γιατί μας ενδιαφέρει η Στέγη;


Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών λειτουργεί τα τελευταία χρόνια με
εξαιρετικά ραγδαίους ρυθμούς ανοίγοντας στο Ελληνικό κοινό την πόρτα για μία
θεαματική νέα προσέγγιση στα σπουδαιότερα καλλιτεχνικά κι επιστημονικά δρώμενα
του κόσμου. Η σχετικά νέα παρουσία της στα Ελληνικά δρώμενα ήρθε να απαντήσει
στην μεγάλη δίψα του κοινού για πολιτισμό, πρωτοπορία και γνώση. Με την διαρκή
ανανέωση του υλικού λοιπόν, την παρουσίαση κορυφαίων Ελλήνων και ξένων
προσωπικοτήτων- από πρωτοεμφανιζόμενους νέους μέχρι Νομπελίστες, την διοργάνωση
ερευνών αλλά και με τα πολυάριθμα παιδαγωγικά προγράμματα της, η Στέγη όχι μόνο καθιερώθηκε σε λίγα χρόνια ως ένα σοβαρότατο κέντρο
πολιτισμού αλλά έφερε και την Αθήνα στο προσκήνιο της πολιτιστικής και
επιστημονικής προόδου, όπως ανέκαθεν όφειλε να είναι. 


Παρόλα αυτά δεν είναι μόνο για αυτόν τον λόγο που μας κερδίζει το
ενδιαφέρον η Στέγη, αλλά για το γεγονός ότι αποτελεί έναν από τους ελάχιστους
σοβαρούς φορείς που πραγματικά εμπιστεύεται το ελληνικό δυναμικό και το
τοποθετεί δίπλα σε κορυφαία ονόματα του παγκόσμιου σκηνικού με την προσωπική
της εγγύηση πρωτοπορίας και ποιότητας. Δημιουργώντας λοιπόν αυτόν τον διάλογο
καταφέρνει, τουλάχιστον μέχρι στιγμής και παρά τις δυσκολίες να επιτελέσει τον
στόχο της. Να είναι όπως θέλει να δηλώσει, μία Στέγη για τον νέο Ελληνικό
πολιτισμό. 

Τι Είδαμε Αυτήν την Χρονιά:


Χαρακτηριστικές Παραστάσεις


“Eraritjaritjaka:
Το Μουσείο των Φράσεων”, Μουσικό Θέατρο του Νομπελίστα Ελίας Κανέττι, σε
σκηνοθεσια Χάϊνερ Γκέμπελς που παίχτηκε μέχρι και τις 28 Φλεβάρη, “Τα Συμβόλαια
του Εμπόρου” του επίσης Νομπελίστα Ελφρίντε Γέλινεκ, που θα συνεχίζει να
παίζεται μέχρι και τις 29 Μαρτίου και το “The Old
Woman” σε
σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον και πρωταγωνιστές τους περιβόητους Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ
και Γουίλιαμ Νταφόε.
Φυσικά δεν ξεχνάμε την Ελληνική παρουσία με το χαρακτηριστικό “Αφιέρωμα
στον Δημήτρη Δημητριάδη” και το “Μακμπέθ” σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, το “Room Sevice” του Έκτορα Λυγίζου, το “Τέλος” του Σίμου Κακάλα,
το “Φάουστ” του Μιχαήλ Μαρμαρινού, το “Re-calculate” της Μαριάννας Καβαλλιεράτου  και φυσικά μην ξεχνάμε την έναρξη της Εφηβικής Σκηνής, στην οποία ανέβηκε
φέτος «Το τρένο» του Λένου Χρηστίδη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Βγενοπούλου και θα
συνεχίσει να παίζεται μέχρι τις 13 Απριλίου.

Πραγματείες-Αφιερώματα


Το “Re-think Athens: Αστικές
Προκλήσεις” που
διερεύνησε τις δυνατότητες της Αθήνας και μέλει να αλλάξει το κέντρο της πόλης,
οι “Εικαστικοί Διάλογοι”, τα “Βλέμματα” του Κριστιάν Μποτάνσκι, το Αφιέρωμα
στον πρωτοποριακό μουσικό “Λουτσιάνο Μπέριο”, το “Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων” που
συνεχίζεται, “Το Μουσικό Θέατρο Σήμερα” με αφορμή τις παραστάσεις “Luna Park” του  Γ.
Απέργη και “
Eraritjaritjaka” του Χ.
Γκέμπελς, οι
“Ελεύθεροι Σκοπευτές” με τα μεγάλα μυαλά του καιρού μας Romain Gavras, Jonathan Coe, A.B. Yehoshua και David Sedaris και φυσικά τον “Κύκλο Καβάφη” με τους Daniel Mendelsohn και Δημήτρη Παπανικολάου.

Τι θα Δούμε Μέχρι το Καλοκαίρι:


Χαρακτηριστικές Παραστάσεις

Δημήτρης Παπαϊωάννου, παρουσιάζει την νέα
πολυαναμενόμενη δουλειά του για πρώτη φορά στην Στέγη (Έναρξη 23 Μαϊου), “Ganesh Versus the Third Reich της ομάδας
Back to Back Theatre που αφορά
την συνάντηση του Ινδικού Θεού-ελέφαντα Γκανές με τον Χίτλερ (Έναρξη 2 Απριλίου),  “Lo
Real- Le Reel- The Real” του διάσημου Ισπανού χορευτή Isreal Galvan, μέσω του χορού θα προσεγγίσει το θέμα του διωγμού
των Ρομά κατά τις δεκαετίες 30' και 40' από τα φασιστικά καθεστώτα της περιόδου (Έναρξη 23 Απριλίου), “Love and Diversity” του Μουσικού Σκηνοθέτη Μάνου Τσανγκάρη και του DissonArt Ensemble αποτελεί το οπτικοακουστικό
παιχνίδι στο οποίο οι θεατές είναι ακροατές και συμμέτοχοι (Έναρξη 19 Μαίου).

Φεστιβάλ-Πραγματείες

Το “Fast
Forward Festival” με τις ομάδες Rimini Protokoll και Situation
Rooms, διοργανώνουν ένα θέατρο-ντολουμέντο στο κέντρο της Αθήνας(Έναρξη 28 Απριλίου) αλλά και την Berlin Theatre Company με μία αντίστοιχη κινηματογραφική παράσταση με
θέμα την Ιερουσαλήμ (Έναρξη 2 Μαϊου), το “Borderline Festival '14” με
επίκεντρο για τέταρτη χρονιά την Μουσική Performance και τον αυστοσχεδιασμό(Έναρξη 4 Απριλίου), το “Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου 2014” για τέταρτη
χρονιά η ομάδα Grasshopper-Youth δίνει το
προβάδισμα στους νέους να γράψουν, να παίξουν και να δουν δικό τους θέατρο
(Έναρξη 11 Απριλίου),  το “Transitions” με φετινό επίκεντρο τα Βαλκάνια. Η Μαρίνα
Αμπράμοβιτς συζητά με τον Ζβόνιμιρ Ντομπρόβιτς για το Ινστιτούτο και την μέθοδο
της (Έναρξη 7 Μαρτίου) και ο Oliver Frljic παρουσιάζει την ανατρεπτική παράσταση “Damned be the Traitor of his Homeland” (Έναρξη 5
Μαρτίου), “Το Αίτημα για Πράσινο και η Σύγχρονη Πόλη” στα πλαίσια του “Re-think Athens: Αστικές Προκλήσεις” με κεντρικό θέμα τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων μεταξύ των φυσικών
στοιχείων και των φυσικών υποδομών στην σύγχρονη πόλη. Οι συζητήσεις των κύκλων
“Λέξεις και Σκέψεις αναμεταδίδονται και με live streaming μέσω του sgt.gr(Έναρξη 26
Μαρτίου), “Το
Ελληνικό Σχέδιο” με τον “Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους” με θεματική
Οπτικοακουστικά έργα εμπνευσμένα από την ελληνική μουσική δημιουργία” (Έναρξη
30 Μαρτίου) και το “Κοσμικό Ορατόριο για το Ελληνικό Πάσχα” με το ορχηστρικό
έργο του Δημήτρη Παπαδημητρίου (Έναρξη 16 Απριλίου)

Related stories

Γιατί το Studio Ghibli Θεωρείται η ‘Disney’ της Ιαπωνίας

Studio Ghibli: Το μαγεμένο βασίλειο της Ιαπωνικής κινηματογραφίας Όταν μιλάμε...

«Πες το Ψέματα»: Ακυρώθηκαν οι παραστάσεις – Τι ανακοίνωσαν οι διοργανωτές

Ακυρώθηκαν οι παραστάσεις του κωμικού show «Πες το Ψέματα»...

Ο Αντώνης είναι ο φωτογράφος που αποτυπώνει την ομορφιά της Ίριδας

Στον κόσμο της φωτογραφίας, η δημιουργικότητα δεν έχει όρια,...