HomeCinemaTVΣινεμά στο σπίτι vol.3

Σινεμά στο σπίτι vol.3

Στο
ράφι


Τhe
Impossible **1/2

DVD, Blu-Ray,
Περιοχής 2, Odeon

Σκηνοθεσία: Χουαν
Αντόνιο Μπαγιόνα

Πρωταγωνιστούν: Ναόμι
Γουότς, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Τομ Χόλαντ

Μια ταινία καταστροφής
και ανθρώπινης τραγωδίας ίσως να μην
υποχρεούται να διαθέτει αξιοσημείωτη
πλοκή. Οφείλει, όμως, να εμπλέκει
συναισθηματικά το θεατή με τους ήρωές
της, ειδικά δε, όταν παράλληλα παραβλέπει
250.000 θύματα από το τσουνάμι. Το
υπερεπιτυχημένο εμπορικά στην Ισπανία
και καλογυρισμένο The Impossible μπορεί
να αποτυγχάνει στο παραπάνω, όμως,
εντυπωσιάζει με την πολύ προσεγμένη
παραγωγή του, τη σπουδαία παρουσία του
μικρού Τομ Χόλαντ και μια ανεπανάληπτη
και μοναδικά θεαματική σκηνή, αυτή του
θαλάσσιου ξεσπάσματος, ικανή να σ’
αφήσει εμβρόντητο με την ακρίβεια στην
εκτέλεσή της και την πειστικότητά της
.


Ιωάννης
Moody Λαζάρου

Ανάμεσα σε
2 Κόσμους/
Upside
Down
**

DVD, BluRay,
Περιοχής 2, Village Films

Σκηνοθεσία: Χουαν
Ντιέγκο Σολάνας

Πρωταγωνιστούν: Τζιμ
Στάρτζες, Κίρστεν Ντανστ

Το τιτλοφορούμενο
Upside Down
επιλέγει ένα σχηματικό -αν και αρεστό
στο ευρύ κοινό- ταξικό διαχωρισμό,
πολιτικολογεί με αφέλεια και κινείται
επίπεδα στα χωράφια της επιστημονικής
φαντασίας χωρίς να αποτολμά κάτι
πραγματικά νεωτερικό ή να μπορεί να
υποστηρίξει με σφρίγος το σύμπαν που
πλάθει. Αποτελεί, όμως, μια ταινία που
μπορεί να θέλξει τους απανταχού
αγαπησιάρηδες, αφού διαθέτει ένα
καλοδεχούμενα ιδιότροπο ρομάντζο
γοτθικής ατμόσφαιρας που κουβαλά τους
όρους μιας πολιτισμικής παρακμής. Στα
συν και το εμφανές ταλέντο του Τζιμ
Στάρτζες, που συγκεντρώνει τα βλέμματα.


Ιωάννης
Moody Λαζάρου

Για την
Συλλογή

Tales
from the Crypt

(1972) ***1/2,
The
Vault of Horror

(1973) ** (Midnight Movies Double Feature)

DVD, Περιοχής
1, 20
th
Century Fox

Σκηνοθεσία:
Φρέντι Φράνσις(ΤFTC),
Ρόι Γουόρντ
Μπέικερ (TVOH)

Πρωταγωνιστούν: Πίτερ
Κάσινγκ, Τζόαν Κόλλινς, Ράλφ Ρίτσαρντσον,
Ντένολμ Έλιοττ

Το Tales
from the
Crypt φέρει την
σφραγίδα της Amicus, βρετανικής
εταιρείας παραγωγής ταινιών τρόμου
και κυρίως ανθολογιών τρόμου, όπως η
παρούσα. Το υπογράφει ο Φρέντι Φράνσις,
που έπαιζε σε διπλό ταμπλό, γυρίζοντας
ταινίες για λογαριασμό και της Amicus
και της θρυλικής αντιπάλου Hammer.
Aν και ο τίτλος παραπέμπει
στο ομώνυμο κόμικ της EC
Comics, στην πραγματικότητα
μόνο 2 από τις 5 ιστορίες είναι βασισμένες
σ’αυτό, με τις υπόλοιπες τρεις να ανήκουν
σε άλλες εκδόσεις της εταιρείας.

Στην ενότητα, που συνδέει
τις ιστορίες μεταξύ τους, πέντε τουρίστες
απομακρύνονται από το υπόλοιπο γκρουπ
κατά την ξενάγηση τους σε κατακόμβες
και καταλήγουν σε κρύπτη, όπου ένας
μυστηριώδης ηλικιωμένος (ο εξαίρετος
καρατερίστας Ραλφ Ρίτσαρντσον) τους
δείχνει τί τους επιφυλάσσει το μέλλον.
Στην πρώτη ιστορία, που εξελίσσεται την
περίοδο των Χριστουγέννων, μια γυναίκα
σκοτώνει τον άντρα της και στην συνέχεια
βρίσκεται πολιορκημένη στο ίδιο της το
σπίτι από έναν μανιακό δολοφόνο ντυμένο
Αι- Βασίλη. Στη δεύτερη, όπου ο
κινηματογραφικός φακός υιοθετεί την
οπτική γωνία του ήρωα για σεβαστό χρονικό
διάστημα, ένας άντρας που εγκατέλειψε
την οικογένεια του για τα μάτια της
ερωμένης του, πέφτει θύμα αυτοκινητιστικού
ατυχήματος και ξυπνά σε έναν κόσμο
διαφορετικό από εκείνο που άφησε. Στην
τρίτη απεχθές ζεύγος πατέρα – υιού
προσπαθούν να ξεφορτωθούν τον ευγενικό,
συνταξιούχο σκουπιδιάρη που ζει σε
καλύβα απέναντι τους, επειδή η ταπεινή
του προέλευση ρίχνει το «αριστοκρατικό»
επίπεδο της γειτονιάς. Σε έναν κόντρα
ρόλο ο Πίτερ Κάσινγκ δίνει μια ερμηνεία
απρόσμενα συναισθηματική, ικανή να
λυγίσει και τον σκληρότερο θεατή. Η
τέταρτη ιστορία είναι μια ακόμα παραλλαγή
του διηγήματος τους Γ. Γ. Τζέικομπς «Το
πόδι της Μαϊμούς». Για μια πιο ευρηματική
κι απείρως ανατριχιαστικότερη διασκευή
του συγκεκριμένου διηγήματος, ανατρέξτε
στον (δυστυχώς ξεχασμένο) Εφιάλτη
στο Χιόνι
του Κλοντ Μιλέρ. Η πέμπτη
και τελευταία ιστορία, όπου ο καινούργιος
διευθυντής ενός ασύλου για τυφλούς
περικόπτει βασικές παροχές από τους
ασθενείς για δικό του όφελος, είναι από
εκείνες που κάνουν το κάθισμα άβολο και
τις παλάμες να ιδρώνουν.

Κεντρικό μοτίβο του
φιλμ (όπως και του κόμικ) είναι η τιμωρία
μιας κακής πράξης, που έρχεται υπό τη
μορφή ενός ειρωνικού παιχνιδιού της
μοίρας ή θείας δίκης, ανάλογα με την
στάση του θεατή προς τα δρώμενα, ενώ σε
μερικές από τις ιστορίες η αντιπαράθεση
έχει ταξική προέλευση, στοιχείο που
ενδεχομένως πηγάζει από την κοινωνική
αναταραχή της περιόδου, η οποία ανάγκασε
την συντηρητική κυβέρνηση Χιθ να κάνει
στροφή 180 μοιρών, υιοθετώντας ένα
κεϋνσιανό μοντέλο οικονομίας.

Εκείνο που διαφοροποιεί
το Tales from
the Crypt
από τις προηγούμενες ανθολογίες τρόμου
της Amicus είναι η αντικατάσταση
των ευθέως κωμικών στιγμιοτύπων με
λεπτή ειρωνεία, όπου χρειάζεται, μια
προσέγγιση που το καθιστά αποτελεσματικότερο
στο κομμάτι του τρόμου και η οποία
δυστυχώς εγκαταλείφθηκε στο (πολύ
κατώτερο) The
Vault of
Horror της
επόμενης χρονιάς. Από αυτό ξεχωρίζει η
πέμπτη ιστορία , όπου ζωγράφος, που ζει
στην Αϊτή στα όρια της φτώχειας,
χρησιμοποιεί την τέχνη του βουντού για
να εκδικηθεί έναν έμπορο τέχνης κι έναν
κριτικό, που θησαύρισαν από έργα του,
πείθοντας τον ότι δεν αξίζουν δεκάρα.

Γιάννης
Βασιλείου

Related stories

Ηλεκτρονική νύχτα στο Club του Μύλου: Offradio, DreaMachinery & 80’s vibes

Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται για μια βραδιά ηλεκτρονικής έκρηξης την...

Ο Γιάννης Διονυσίου στο Block 33: Μια μουσική επιστροφή γεμάτη συναισθήματα

Μετά από μια περίοδο αναστοχασμού και αναζήτησης, ο Γιάννης...

Ο καιρός σήμερα στη Θεσσαλονίκη

Νεφώσεις από το πρωί αναμένονται σήμερα στον νομό Θεσσαλονίκης,...

Οι μεγάλες αλυσίδες από Σκανδιναβία που «ανοίγονται» στην Ελλάδα – Πού στοχεύουν

Η Σκανδιναβία φαίνεται πως βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στην ελληνική...

Επεισόδια έξω από το «Αριστοτέλειον» για την παράσταση του Ζαραλίκου

Ένταση σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας (17/3) έξω από...