Πρόκειται για την τιτλοφορούσα έκθεση «Dreams and Fragments» των Λήδας- Διονυσίας Αλεξοπούλου, Άκη Καράνου, καθώς και της Εγκράτειας Ρούμπου, η οποία εγκαινιάστηκε στις 12 Γενάρη, υπό τη σκέπη και αιγίδα του καλλιτεχνικού χώρου Lola Nikolaou Art Gallery.
Ανέκαθεν επίκαιροι, διόλου προσηλυτισμένοι από καλλιτεχνικές εποχές με πεπερασμένη, ρετροϊκή αίγλη και απαρχαιωμένο savoir vivre των καβαλέτων, οι εν λόγω καλλιτέχνες αγγίζουν τις εποχές στην κόψη του χρόνου.
Πράγματι, η Εγκράτεια Ρούμπου βιώνει και εν συνεχεία αποτυπώνει μια πανδαισία που φιλτράρει την ψυχοσυνθετική ικανότητα, του πνευματισμού του θεατή της τέχνης, ο οποίος εισέρχεται στο δώμα των έργων της καλλιτέχνιδος.
Πιο συγκεκριμένα, τα περί ων ο λόγος έργα παραπέμπουν στην προσωπική μνήμη ως βασική λειτουργία και αναπόσπαστο συστατικό των εικόνων της αντιληπτικής λειτουργίας και οδηγούν με μια αταλάντευτη γραμμή-γραφή στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο φανερώνεται αποκαλυπτικά με μια μυστικιστική χροιά. Το παρελθόν της έκφρασης και της λέξης ραφινάρεται μέσα από το παρόν και αναδύεται δυναμικά ως ένα φαντασιακό όραμα με υβριδικούς ονειρικούς φθόγγους, που εμπεριέχουν μορφοπλαστικά την έννοια της μεταμόρφωσης της σκέψης σε δύναμη.
Επιπροσθέτως, έντονη καθίσταται η παρουσία μιας μορφής «νατουραλισμού της φυσικής γραφικής κατάστασης» στα έργα της Ρούμπου, καθώς και η καταφανής υπεροχή ενός αφηρημένου ρομαντικού συμβολισμού των αποτυπωμένων συναισθημάτων με πινέλο είτε πένα. Τσαλακώνεται. Κατόπιν τη λυτρώνουν εν νέου οι ίδιες λέξεις.
Σε αρμονική συνύπαρξη με την υποφαινόμενη καλλιτέχνιδα, η Λήδα- Διονυσία Αλεξοπούλου συνθέτει από καθέδρας έργα, με χαρακτηριστικές διόλου ευκαταφρόνητες νότες νεωτερίζοντος ορφικού, ντιβιζιονιστικού μινιμαλισμού. Το άλας της γης; Γιατί όχι.
Θα μπορούσαμε, ενδεχομενικά, να κατατάξουμε τα έργα αυτά στην εκδοχή ενός πλασματικού σύγχρονου ζετσεσιονισμού, με το ακέραιο διάβημα «σε κάθε εποχή η τέχνη της, σε κάθε τέχνη η ελευθερία». Ούτως, τα έργα της Αλεξοπούλου πρωτοτυπούν, ως προς την ισόρροπη τάση για εκείνον το ρεαλισμό της χαμένης αρχαιοελληνικής αίγλης, καθώς και μιας αυθωρεί και παραχρήμα κλασικότροπης οπ αρτ με συμβολικό περιεχόμενο.
Όσο για τον Άκη Καράνο, ενστερνίζεται από κοινού με τις προαναφερθείσες καλλιτέχνιδες τον χαμένο ρομαντισμό, με άκρως συμβολιστικές απηχήσεις στα έργα του, καθώς και μια νεόδμητη αρ νουβώ της εξπρεσιονιστικής δομής στην εγκατάσταση στο χώρο. Δεινός νέο- ιμπρεσιονιστής ενός κρυπτοφωβικού κόσμου, του μοντέρνου υλισμού, με μάχιμες, αντί- φορντικές μετανεωτερικές μανιέρες, Υπερφίαλες είτε όχι και τόσο, οι παραπάνω σκέψεις δρασκελίζουν περαιτέρω προς την αντιμετώπιση των έργων του Καράνου ως εικαστικές παρεμβάσεις, παραλληλισμένες με μια hic et nunc οικοδόμηση- αποσύνθεση της κοινωνικής πραγματικότητας, μέσω των «Μυθολογιών» του εξαιρετικού θεωρητικού επιστήμονα Ρολάν Μπαρτ, αναπλάθοντας κάπως την εννοιοδότηση της πραγμάτωσης των οπτικών νευρώνων, μέσω της τέχνης.
Πρόκειται, καταληκτικά, για μια παρτικολόρα έργων και ιδιοσυγκρασίας.
Σύμφωνα με τον Εμίλ Ζολά, «η τέχνη δεν δύναται να αναπαραστήσει την πραγματικότητα». Τω όντι.
Μα, η πραγματικότητα είναι μονάχα μια;
Τα σκαλιά του νεοκλασικού κτιρίου στο κέντρο της πόλεως φούντωναν σκέψεις συνειρμικές. Ώσπου τελικά τελείωσαν οι κυκλικά επίπεδοι όροφοι και στα τελειώματά τους με πέταξαν βίαια στο πεζοδρόμιο της πραγματικότητός μου.
Τσιμισκή. Κρίμα στην ονειροπόληση.
Κι όλα καλά.
Πληροφορίες Έκθεσης
Έκθεση: Dreams and Fragments
Καλλιτέχνες: Λήδα- Διονυσία Αλεξοπούλου, Άκης Καράνος, Εγκράτεια Ρούμπου
Εγκαίνια: Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017
Διάρκεια έκθεσης: Από τις 12 Γενάρη έως τις 10 Φεβρουαρίου 2017
Είσοδος: ελεύθερη
Στοιχεία επικοινωνίας
Χώρος: ΓΚΑΛΕΡΙ ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Διεύθυνση : Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη
Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 12:00-20:00
Τετάρτη και Σάββατο:12:00-15:00
Τηλέφωνο επικοινωνίας: +30 2310 240416
Ιστοσελίδα: http://lolanikolaougallery.blogspot.gr/
E-mail: [email protected]
Facebook: WWW.FACEBOOK.COM/LOLA.NIKOLAOUC