Σήμερα Σάββατο,
κορυφώνεται το Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου και ήρθε η ώρα των μεγάλων βραβείων
και η πραγματοποίηση των όποιων προβλέψεων. Και ενώ περιμένουμε την ώρα που οι
πανηγυρισμοί για την Χρυσή Άρκτο, θα μειώσουν την αρνητική εντύπωση που μας
άφησαν πολλές εκ των ταινιών του διαγωνιστικού, η FIPRESCI (Παγκόσμια Ομοσπονδία Κριτικών
Κινηματογράφου) ήδη από χθες Παρασκευή, παρέδωσε τις δικές της τιμητικές
διακρίσεις με αποδέκτη για καλύτερη ταινία του Διαγωνιστικού, την ιρανική
κατάθεση του Jafar Panahi, “TAXI”, μια διάκριση, που πέρα από το όποιο χαλί
στρώνει για τα επίσημα βραβεία, θεωρείται σημαντική για τους σινεφίλ, μιας και
η FIPRESCI έχει αποδείξει
και στον παρελθόν πως τα βραβεία που δίνει σε παράλληλες εκδηλώσεις από τις
επίσημες, έχουν ένα ιδιαίτερο και ίσως πιο ανιδιοτελή κινηματογραφικό
ενδιαφέρον. Παράλληλα ο Neil Young, μέλος της κριτικής
επιτροπής της Ομοσπονδίας, στον λογαριασμό του στο Twitter, ανέβασε την δική του πρόβλεψη για την Χρυσή
Αρκούδα, δίνοντας και βάση για διάφορες συζητήσεις. Έτσι έριξε τον κλήρο σε δυο
του διαγωνιστικού. Την νέα ταινία του TerrenceMalick και την χιλιανή
του PabloLarrain. Και δεν είναι τυχαίο γιατί και διάφορα
προγνωστικά, επιβεβαιώνουν αυτή την τάση. Σύμφωνα με το πολιτιστικό περιοδικό “TIPBERLIN” – χωρίς να εξηγεί που βασίζει τι όποιες
προβλέψεις του – , υπάρχουν 90% πιθανότητες το “Knight of Cups” του Malick να είναι ο νικητής του 65ου Φεστιβάλ. Οι
πιθανότητες πέφτουν στο 80% για την ταινία “Underelectric clouds” του Alexei German, το “Taxi” του Panahi, το “Eisenstein in Guanajuato” του Peter Greenaway, πράγμα προσωπικά κρίνοντας αδιανόητο.
Επίσης σύμφωνα με την γερμανική κριτική, βλέπουμε ότι ταινίες όπως το “45 years” του Andrew Haigh, το “El Club” του Pablo Larain και το “Taxi” έχουν πάρει ομόφωνα, σχεδόν καλές κριτικές.
Όπως και να έχει οι ώρες δεν μοιάζουν μακρινές που θα έχουμε τα αποτελέσματα.
Με το Cinderella του Kenneth Branagh συνεχίστηκαν οι προβολές, μια χολιγουντιανή
εκ Disney απόδοση της
κλασικής Σταχτοπούτας, με ωραία αισθητική και μελετημένο σενάριο, η μια από τις
δυο καθαρά εμπορικές ταινίες (μαζί με το” Fifty Shades of Grey”) στο Βερολίνο, σε τμήμα εκτός διαγωνιστικού
και την Cate Blanchett στο ρόλο της κακιάς μητριάς, ο Branagh έγραψε φιλμικά μια άλλη διασκευή (με
επιρροές Dickens και Σαίξπηρ) του
γνωστού παραμυθιού και έκανε τους περισσότερους κριτικούς να νιώθουν πως είδαν
μια ενδιαφέρουσα και άξια εμπορική ταινία.
Τέλος χθες
βραβεύτηκε και επισήμως, κρατώντας χαμογελαστά το τιμητικό Χρυσό αγαλματίδιο, ο
WimWenders για την συνολική του προσφορά από τον
διευθυντή του Φεστιβάλ, Dieter Kosslick, λέγοντας:
«Τιμάμε έναν από τους πιο διακεκριμένους σύγχρονους δημιουργούς «auteur». Το πολύπλευρο έργο του που έχει αγγίξει
πολλά είδη, είτε ως κινηματογραφιστής, είτε ως φωτογράφος είτε ως συγγραφέας,
διαμόρφωσαν την ζωντανή μνήμη του σινεμά και συνεχίζει να ε μπνέει άλλους
κινηματογραφιστές.» Δυστυχώς όμως η νέα του ταινία “Everything will be fine” δεν είχε την δύναμη να φτάσει σε επίπεδα
ενδιαφέροντα.