Εννέα νέες ταινίες
βγαίνουν απο σήμερα στις αίθουσες της
Θεσσαλονίκης αποδεικνύοντας πως υπάρχει
σινεφίλ ζωή και μετά το Φεστιβάλ
Κινηματογράφου. Το μόνο που μένει να
επιβεβαιωθεί είνα η δυναμική τους στις
αίθουσες και αντίστροφα το ενδιαφέρον
του κοινού – μεσούσης της κρίσης – για
όλες αυτές τις ταινίες που έχουν
προγραμματιστεί να προβληθούν.
Ας δούμε όμως τις εννέα
ταινίες συνοπτικά (μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την κριτική και βαθμολογία για την κάθε ταινία, να δείτε φωτογραφικό υλικό αλλά και trailer, πατώντας στο αντίστοιχο link πάνω στον τίτλο της ταινίας):
Δικαιωματικά ταινιά
της εβδομάδας αναδεικνύεται ο Χρυσός
Φίνικας του φετινού Φεστιβάλ Καννών.
Σκάνδαλα, τολμηρές σκηνές σεξ αλλά και
η ερωτική ταυτότητα μιας νεαρής Γαλλίδας
σε πρώτο φόντο. Ο Τάσος Μελεμενίδης
σημείωνει: Η Ζωή της Αντέλ παραμένει
στην καρδιά της μια πολύ ιδιαίτερη
σπουδή πάνω στην δύναμη του πρώτου
έρωτα. Όχι της πρώτης ερωτικής πράξης,
αλλά της πρώτης στιγμής που ένας νέος
άνθρωπος θα νοιώσει πως κάτι χτυπά τόσο
δυνατά μέσα του, που είναι ικανό να
διαμορφώσει τον χαρακτήρα του μέσα στα
επόμενα χρόνια.
Προβλήθηκε στο φεστιβάλ
με επιτυχία και τώρα αναζητάει το κοινο
της σε κανονική διανομή. Ο λόγος για την
Αφροδίτη με Γούνα, τη νέα ταινία του
Ρομάν Πολάνσκι για την οποία ο Τάσος
Μελεμενίδης σημείωνει: Βάζοντας ως
πρωταγωνιστή έναν σκηνοθέτη που του
μοιάζει εμφανισιακά, και πλάι του την
σύζυγό του ως το άτομο που σταδιακά θα
τον ξεγυμνώσει, ο Πολάνσκι εξακολουθεί
να διασκεδάζει τον θόρυβο γύρω από την
προσωπική του ζωή, ίσως βέβαια και λόγω
έλλειψης ιδεών για κάτι διαφορετικό.
Κοινωνική ανασφάλεια,
υφέρπων ρατσισμός, ξενοφοβία στη νέα
ταινία του Γ. Τσεμπερόπουλου με τίτλο
Ο Εχθρός μου για την οποία ο Γ. Γκροσδάνης
γράφει μεταξύ άλλων: Το σενάριο του Γ.
Τσιρου είναι μια κοφτερή ματιά αυτής
της πραγματικότητας, γεμάτη οργή ,
ανασφάλεια, εσωτερική σύγχυση, διφορούμενες
επιλογές και πράξεις.
Δεν έχουμε συχνά την
ευκαιρία να δούμε ταινίες απο το Ισραήλ
αλλά αυτή την εβδομάδα το κοινωνικό
δράμα Στο Κενό της – που προτάθηκε και
για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας μας δίνει
την ευκαιρία να δούμε μια καλή ταινία
όπως επισημάινει ο Τάσος Μελεμενίδης:
Βραδυφλεγές δράμα που ενώ θεωρητικά
αφορά αποκλειστικά μια συγκεκριμένη
εβραϊκή κοινότητα, καταφέρνει να γίνεται
ενδιαφέρον και στους εκτός κοινότητας
παρατηρητές, καθώς τέτοιο ρόλο μοιάζει
να έχει η κάμερα της Μπέρσταϊν.
Ως νεότερος της ομάδας
του Εξώστη Θήτα ο Παναγιώτης Κουντουράς
συγκινείται απο τις ιστορίες που
αφορούν νέους. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε
για το Εγώ και Εσύ του παντοτινά νέου
Μπερνάρντο Μπερτολούτσι: Τι είναι αυτό
που μπορεί να αφυπνίσει την ανάγκη ενός
νέου για κοινωνική απομόνωση; Το Εγώ
και Εσύ είναι μια σύγχρονη τραγωδία, με
σημειολογία, βασισμένη στο ομώνυμο
μυθιστόρημα του Ιταλού συγγραφέα Νικολό
Αμανίτι.
Στην κατηγορία του young adult κινείται και το Σ' αγαπώ το οποίο
παρουσίασει ο Ιωάννης Moody Λαζάρου ως
εξής: Ο Κέβιν ΜακΝτόναλντ («Ο τελευταίος
Βασιλιάς της Σκοτίας», «Η κατάσταση των
πραγμάτων») στη νέα του ταινία
αντιπαραβάλλει μια (φανταστική) εφιαλτική
πραγματικότητα, που περιλαμβάνει από
πυρηνικές βόμβες ως επιβολή στρατιωτικού
νόμου, με το ονειρικό σύμπαν που πλάθει
η ερωτοχτυπημένη ηρωίδα του, με σκοπό
να επανεξεταστεί τι είναι σημαντικό
στη ζωή και τι δευτερευούσης σημασίας
–φιλμάροντας υπέροχα, την ίδια στιγμή,
τη βρετανική επαρχία.
Ο Αυτοκράτορας είναι
άλλη μια ταινία που προβάλλεται αυτή
την εβδομάδα και γράφει ο Ιωάννης Moody
Λαζάρου: Υποτονικό δράμα έντονα
συμφιλιωτικής διάθεσης από τον σκηνοθέτη
του «Κοριτσιού με το Μαργαριταρένιο
Σκουλαρίκι» για τη σχέση απελευθερωτικού
(και ουχί κατακτητικού) αμερικάνικου
στρατού και των ντόπιων (συνετών)
αυτοκρατορικών στη μεταπολεμική Ιαπωνία.
Τέλος το πρόγραμμα
περιλαμβάνει το animation Free Birds αλλά και την χορευτική, μουσική, νεανική ταινία Η Μάχη του Χορού για όσους αγαπάνε το
breakdance.