Στις 6 Οκτωβρίου, ο Εξώστης θα παρουσιάσει την δουλειά οκτώ κινηματογραφιστών της πόλης στο Local Short Film Festival. Μέχρι τότε, θα παρουσιάζεται η δουλειά τους εδώ μέσω συνεντεύξεων. Σήμερα, ξεκινάμε αυτές τις συνεντεύξεις με τον Άρη Δεληγιαννίδη, σκηνοθέτη του Durckness.
Λίγα λόγια για τον δημιουργό
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ιατρική καθώς και Κινηματογράφο στο ΑΠΘ. Σκηνοθέτησε 2, έγραψε σενάρια για 4 και έκανε μοντάζ σε 6 μικρού μήκους ταινίες με φεστιβαλική πορεία. Συγγράφει διηγήματα φαντασίας 3 εκ των οποίων έχουν εκδοθεί σε συλλογές.
Λίγα λόγια για την ταινία
Ένας άντρας γίνεται ψυχωτικός με το κίτρινο πλαστικό παπάκι του μπάνιου. Φτάνει στα άκρα της παραφροσύνης καθώς νοιώθει πως το πλάσμα τον παρακολουθεί και τον στοιχειώνει.
Έτος Παραγωγής: 2016, Διάρκεια: 07:38,
Είδος: Ψυχολογικό Θρίλερ
Πως ξεκίνησε η ιδέα για αυτή την ταινία; Στο μπάνιο του σπιτιού, είχα στο μπιντέ αυτό το μεγάλο πλαστικό παπάκι. Κάπου εκεί άρχισα να αναρωτιέμαι πως θα ήταν αν ένας υποθετικός εαυτός μου άρχιζε να πιστεύει ότι το παπάκι τον παρακολουθεί στα αλήθεια. Πως θα ήταν αν αυτό εξελισσόταν σε ψύχωση.
Πόσο καιρό πήρε η δημιουργία της ταινίας και ποια ήταν η βασικότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε; Τρεις μήνες από το σενάριο μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Η βασικότερη δυσκολία ήταν η αναμονή για τη βροχή (σπάνιο ελληνικό φαινόμενο να την πετύχεις όταν και όπως τη θες) και φυσικά μέσω αυτού η συνειδητοποίηση της δυσκολίας του να παράγεις έργο χωρίς την οικονομική δυνατότητα να δημιουργήσεις τις συνθήκες που αυτό προαπαιτεί.
Ποιο είναι το νόημα που θέλετε να περάσετε στους θεατές; Αυτό είναι στο θεατή να το βρει. Θέλησα απλά να θέσω τον προβληματισμό της λεπτής γραμμής μεταξύ της λογικής και της παράνοιας. Δεν είναι θέμα νοήματος αλλά ταύτισης, προβληματισμού και μετατόπισης του φανταστικού σε καθημερινό.
Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία της ταινίας και πως ελπίζετε να συνεχίσει; Έχει συμμετοχή σε έναν αριθμό εγχώριων φεστιβάλ μικρού μήκους ταινιών, έχει αποσπάσει ήδη τέσσερα βραβεία και το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να φτάσει στο μεγαλύτερο δυνατό αριθμό θεατών, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ελεύθερο στο ίντερνετ. Τα φεστιβάλ δεν είναι αυτοσκοπός.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά σήμερα στη Θεσσαλονίκη; Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά της πόλης; Όπως παντού φαντάζομαι στην Ελλάδα, δύσκολο. Το κομμάτι της διανομής-προώθησης είναι (τουλάχιστον στα μάτια μου) ακόμα χειρότερο από αυτό της δημιουργίας. Η ένδεια πηγών χρηματοδότησης και η προσπάθεια παραγωγής με πενιχρά μέσα είναι και το βασικότερο ζήτημα, μιας και μας αναγκάζει συνηθέστερα να καταλήγουμε σε ημίμετρα. Στα θετικά θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω την ενότητα της μικρής σε μέγεθος ομάδας ατόμων που δουλεύουμε στο χώρο. Η αλληλοβοήθεια και η συμμετοχικότητα, αφιλοκερδώς πάντα, είναι και το καύσιμο που μας κάνει να συνεχίζουμε.
Ποιοι είναι οι υπόλοιποι συντελεστές της ταινίας; Θέλησα να κρατήσω τον αριθμό των ατόμων περιορισμένο με αποτέλεσμα να κάνω μόνος μου παραγωγή, σενάριο, σκηνοθεσία, μοντάζ και χρωματική διόρθωση. Ο Ιορδάνης Θεοδοσιάδης ανέλαβε τη διεύθυνση φωτογραφίας, η Εύη Μποκοβού σκηνογραφία και ενδυματολογία, ο Αναστάσης Πετρέλης το σχεδιασμό ήχου, ο Κώστας Καρύδας τα ειδικά εφέ, η Βασιλική Κήτα Ντυλάκ το μακιγιάζ και φυσικά ο Τάσος Μπαρνιαδάκης πρωταγωνίστησε παρέα με το αγαπημένο μας παπάκι.
***
Ο Εξώστης καλεί τους σινεφίλ της Θεσσαλονίκης σε μια νύχτα γεμάτη κινηματογράφο.
8 νέοι κινηματογραφιστές της πόλης παρουσιάζουν στο κοινό τις -μικρού μήκους- ταινίες τους. Δυόμιση ώρες non stop προβολών, συζήτηση με τους δημιουργούς και τέλος το βραβείο κοινού που θα αναδείξει την καλύτερη ταινία του Φεστιβάλ.
Πέμπτη 6 Οκτωβρίου
WE: 3ης Σεπτεμβρίου & Γρηγορίου Λαμπράκη
Ώρα έναρξης προβολών στις 21:00
Είσοδος: 2 ευρώ