Στις 26 Ιανουαρίου, ο Εξώστης θα παρουσιάσει την δουλειά οκτώ κινηματογραφιστών της πόλης στο Local Short Film Festival. Μέχρι τότε, θα παρουσιάζεται η δουλειά τους εδώ μέσω συνεντεύξεων. Στο παρόν άρθρο, γνωρίζουμε τον Δημήτρη Βαβάτση, σκηνοθέτη του Eye Candy.
Λίγα λόγια για τον δημιουργό
Απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών στο Τμήμα Κινηματογράφου με ειδικότητα στη σκηνοθεσία. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερις μικρού μήκους ταινίες μυθοπλασίας (Ευλάβεια, Bloody Lady, Σαρκοβόρος, Eye Candy) με πολλές συμμετοχές και διακρίσεις σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, δύο μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, τρία βίντεο κλιπ, τρία τηλεοπτικά σποτ και τρέιλερ για παραστάσεις. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη σε δύο μεγάλου μήκους ταινίες και σε πάνω από δέκα μικρού μήκους. Υπήρξε βοηθός σε διάφορες ειδικότητες σε πάνω από δέκα μικρού μήκους ταινίες και βοηθός σκηνοθέτη και παραγωγής σε τηλεοπτικές διαφημίσεις.
Λίγα λόγια για την ταινία
Ένας άντρας και μια γυναίκα συμφωνούν να βρεθούν σε ένα υπόγειο. Το παιχνίδι με όριο την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ξεκινά. Διάρκεια: 8' Είδος: Horror
Πως ξεκίνησε η ιδέα για αυτή την ταινία;
Η ιδέα για αυτήν την ταινία ξεκίνησε μια μέρα όταν αποφασίσαμε με λίγους φίλους να κάνουμε κάτι σύντομα και χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Οπότε σκέφτηκα μια βασική συνθήκη/σεκάνς που θα με ενδιέφερε για διάφορους λόγους να ασχοληθώ και έτσι ξεκινήσαμε και το κάναμε.
Πόσο καιρό πήρε η δημιουργία της ταινίας και ποια ήταν η βασικότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;
Τα γυρίσματα διήρκησαν 1-2 μέρες. Η όλη προετοιμασία δεν χρειάστηκε πολύ καιρό καθώς ήταν ξεκάθαρες οι ανάγκες και ο χώρος περιορισμένος, συνεπώς με μια σωστή οργάνωση λίγων ημερών απλώς έγινε. Η βασικότερη δυσκολία που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο γύρισμα ήταν κυρίως η αυξημένη υγρασία του χώρου καθώς ήταν ένα πολύ μεγάλο υπόγειο. Η θέρμανση ήταν περιορισμένη και έπρεπε να μην κρυώνουν οι ηθοποιοί. Συνεπώς, είχαμε συνέχεια κάποιο άτομο από πάνω τους με μια κουβέρτα για κάθε cut.
Ποιο είναι το νόημα που θέλετε να περάσετε στους θεατές;
Το Eye Candy είναι οκτόμιση λεπτά και βασίζεται σε μια συνθήκη. Μία συμφωνία ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα, όπου η γυναίκα θα έκανε κάποια πράγματα έναντι ανταλλάγματος. Η ταινία προσπαθεί να σχολιάσει την οικονομική κρίση και τις επιλογές των νέων ανθρώπων και το πόσο μπορεί κάποιος να μην υπολογίσει την αξιοπρέπειά του για να επιβιώσει. Επιπλέον, παρουσιάζει με κριτική ματιά την κρίση αξιών στην σημερινή εποχή και εικονοποιεί με ωμό τρόπο την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Το πόσο για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε, δεν υπολογίζουμε τίποτα και κανέναν. Γι' αυτό και πρόκειται για μια ταινία exploitation. Είναι ένα σχόλιο πάνω στην βία και τις σκοτεινές επιθυμίες του μυαλού. Πέρα από αυτά είναι εμπνευσμένη και από μία φήμη που επικρατούσε κάποτε για τον Κιούμπρικ ότι πλήρωνε ανθρώπους για να κάνουν αυτό που συμβαίνει στην ταινία ώστε να εμπνέεται. Κάτι που προφανώς δεν πιστεύουμε και δεν συνέβαινε αλλά πάντα μια φήμη ειδικά για έναν τέτοιον σκηνοθέτη μας κεντρίζει.
Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία της ταινίας και πως ελπίζετε να συνεχίσει;
Μέχρι στιγμής η ταινία έχει πάει σε 12 φεστιβάλ εγχώρια και του εξωτερικού. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος το ότι μέχρι στιγμής έχουμε παίξει σε φεστιβάλ της Αμερικής, του Μεξικό, της Ισπανίας και σε διάφορες άλλες χώρες και έχει πάρει ένα βραβείο στο μακιγιάζ. Όπως επίσης ότι συμμετείχαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας αλλά και σε άλλα ελληνικά φεστιβάλ. Ευελπιστούμε να πάει σε πολύ περισσότερα φεστιβάλ και να τη δει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος. Χαίρομαι που και εμείς έχουμε τη φωνή μας σε αυτά τα είδη και το γεγονός ότι και το ελληνικό κοινό έρχεται αντιμέτωπο με νέες προτάσεις. Ίσως ακραίες για τα ελληνικά δεδομένα αλλά πιστεύω ότι είναι καλό το να συμβαίνει αυτό.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά σήμερα στη Θεσσαλονίκη; Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά της πόλης;
Το να κάνεις σινεμά στη Θεσσαλονίκη είναι μία πολύ δύσκολη και επίπονη διαδικασία κυρίως λόγω έλλειψης πόρων. Οι οικονομικές δυνατότητες της πόλης και των ανθρώπων που επενδύουν είναι περιορισμένες και αυτό είναι και φυσιολογικό μέχρι ένα σημείο. Τα θετικά στοιχεία όμως είναι περισσότερα και αυτό είναι κάτι το οποίο μας κάνει να έχουμε μια αισιόδοξη ματιά πάνω στο θέμα. Αρχικά, υπάρχουν αρκετοί κινηματογραφιστές που βοηθά ο ένας τον άλλον και προσπαθούν όλοι μαζί να φτιάξουν όμορφα πράγματα. Υπάρχει μια κινητικότητα ως προς αυτό το κομμάτι η οποία μας θυμίζει ότι όταν υπάρχει θέληση και πάθος τότε λύσεις βρίσκονται. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο είναι ότι ο κόσμος ξεκίνησε να στηρίζει όπως και όσο μπορεί τις μικρού μήκους ταινίες είτε πηγαίνοντας στα φεστιβάλ, είτε δίνοντας υλικές χορηγίες για να βοηθήσουν να πραγματοποιηθεί μια ταινία. Διακρίνω μια σπίθα η οποία είναι στο χέρι μας να γίνει φωτιά.
Ποιοι είναι οι υπόλοιποι συντελεστές της ταινίας;
Συνετελεστές
Ηθοποιοί: Σταυριάνα Παπαδάκη, Διονύσης Καραθανάσης
Ιδέα/Σκηνοθεσία: Δημήτρης Βαβάτσης
Παραγωγή: Ιωάννα Πετειναράκη/ Αναστασία Φλοκατούλα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Βασιλειάδης
Βοηθός Διεύθυνσης Φωτογραφίας: Γιώργος Μιχαήλ, Στάθης Βασιλειάδης
Β κάμερα: Bazil Christodoulou, Λευτέρης Ζαοσκούφης
Ενδυματολογία: Ναταλία Νεφέλη Αδαμοπούλου
Μοντάζ: Άρης Δεληγιαννίδης
Μουσική: Mάριος Β. Αποστολακούλης
Ηχοληψία: Σίμος Λαζαρίδης
Ηχητική Επεξεργασία/ Μίξη: Αναστάσης Πετρέλης
Color Correction: Αμαλία Χαραλαμποπούλου
Μακιγιάζ και Σπέσιαλ Εφέ: Βασιλική Κύτα Ντυλάκ
Βοηθός Μακιγιάζ και Σπέσιαλ Εφέ: Ουρανία Αισθητικίδου
Αφίσα: Σμαρό Σαχπαζίδου
Ο Εξώστης καλεί τους σινεφίλ της Θεσσαλονίκης σε μια νύχτα γεμάτη κινηματογράφο.
8 νέοι κινηματογραφιστές της πόλης παρουσιάζουν στο κοινό τις -μικρού μήκους- ταινίες τους. Δυόμιση ώρες non stop προβολών, συζήτηση με τους δημιουργούς και τέλος το βραβείο κοινού που θα αναδείξει την καλύτερη ταινία του Φεστιβάλ.
Πέμπτη 26 Ιανουαρίου
WE: 3ης Σεπτεμβρίου & Γρηγορίου Λαμπράκη
Ώρα έναρξης προβολών στις 21:00
Είσοδος: 2 ευρώ