HomeMind the artΘέατροΟ σκηνοθέτης της παράστασης "Effect -...

Ο σκηνοθέτης της παράστασης "Effect – Ερωτική Τομογραφία", Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης στον Εξώστη

Δεν μπορώ να φανταστώ μια εποχή όπου το κοινό δεν θα θέλει να βλέπει σύγχρονα έργα είπε μεταξύ άλλων στην συνέντευξη που παραχώρησε στον Εξώστη ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, εξ αφορμής του ανεβάσματος ενός σύγχρονου έργου της Αγγλίδας Lucy Prebble με τίτλο Effect – Ερωτική Τομογραφία, στο θέατρο Αυλαία από 13 Μαρτίου.

Πώς θα περιγράφατε
την παράσταση με τον πρωτότυπο τίτλο “Effect-Τομογραφία του έρωτα”;

Είναι μια παράσταση που χρησιμοποιεί τα εντυπωσιακά μέσα που παρέχει η
τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προκειμένου να υπηρετήσει ένα σύγχρονο έργο που
μιλάει για τις δυνατότητες της επιστήμης σήμερα αλλά και τα όρια που πιθανώς
αυτή έχει υπερβεί. 


Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα απ’ την πορεία δύο ζευγαριών:  οι δύο είναι ψυχίατροι κι οι άλλοι δύο
εθελοντές στη δοκιμή ενός νέου φαρμάκου. Το έργο θέτει το ερώτημα τι τελικά μας κάνει
αυτό που είμαστε:  η εμπειρία ή οι
χημικές αντιδράσεις στον εγκέφαλό μας. 
Όταν στην εξίσωση μπαίνει και ο έρωτας, η αμφισβήτηση αγγίζει τις πιο
βαθιές πτυχές της ύπαρξής μας.


Ποιοι ήταν οι λόγοι
που θελήσατε να καταπιαστείτε με το συγκεκριμένο έργο; Ποια είναι η
καλλιτεχνική σας πρόθεση;

Ο Θοδωρής Αμπαζής, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, μου
ζήτησε να του προτείνω ένα καλό σύγχρονο έργο. 
Καθώς διάβαζα
για πρώτη φορά το Effect, μου ήταν αδύνατο να το αφήσω
πριν φτάσω στο τέλος – μια πρώτη ένδειξη του πόσο εκπληκτικό έργο είναι.

Από ‘κεί και πέρα πρόθεσή μου είναι να υπηρετήσω το έργο
όσο καλύτερα μπορώ προκειμένου αυτό ν’ αγγίξει το κοινό.

Είναι ένα έργο της
Lucy Prebble
το οποίο
ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πείτε μας λίγα λόγια για τη συγγραφέα του
έργου.

Είχα την τύχη να σκηνοθετήσω και την άλλη της μεγάλη επιτυχία,
“Enron”, στη δραματική
σχολή του Ωδείου Αθηνών. 


Προσωπικά θεωρώ την Prebble μια από τις
πιο σημαντικές νέες φωνές στο Αγγλικό θέατρο σήμερα.  Στα έργα της διαπραγματεύεται ζητήματα
τεράστια με βαθειά ανθρωπιά αλλά και ασύγκριτη θεατρικότητα.


Παρεμπιπτόντως, το έργο αυτό το έγραψε έχοντας κατά νου
τη φίλη της
Billie Piper με την οποία συνεργάζεται και στην τηλεοπτική σειρά Secret Diary of a Call
Girl.

Πώς ορίζει
η
Prebble τον έρωτα στο έργο; Εσείς πώς θα τον ορίζατε;

Η συγγραφέας αναρωτιέται αν ο έρωτας είναι ζήτημα επιλογής ή όχι.  Δεν θα ‘λεγα ότι τελικά παίρνει σαφή θέση επ’
αυτού.


Η δική μου προσέγγιση – όχι μόνο στο θέμα του έρωτα αλλά σ’ ό,τι αφορά
γενικά τις επιλογές μας – είναι πιο ντετερμινιστική.  Σε τελική ανάλυση δεν θεωρώ πως υπάρχει
ελεύθερη βούληση.  Τα πάντα καθορίζονται
από τη φύση.  Εννοείται ότι οι παράμετροι
είναι τόσες πολλές που καθιστούν την ανάλυσή τους απαγορευτική από το συνειδητό
μας.  Εξ ου και η ψευδαίσθηση ότι
επιλέγουμε.  Στην ουσία ό,τι κάνουμε, απ’
το να ερωτευτούμε ως το ν’ αυτοκτονήσουμε, υπαγορεύονται από τη φύση – την
οποία εκφράζει το ασυνείδητό μας.


Με ποιον τρόπο αφορά τους θεατές το
συγκεκριμένο έργο; Υπάρχει ζήτηση από το κοινό για σύγχρονα έργα;

Δεν μπορώ να φανταστώ μια εποχή όπου το κοινό δεν θα
θέλει να βλέπει σύγχρονα έργα.  Στο κάτω
κάτω και τα έργα που αποκαλούμε κλασικά, ακόμα κι αν διαπραγματευόντουσαν
θέματα μυθολογικά, φανταστικά ή χαμένα στο βάθος της ιστορίας, πάντα περνούσαν
μηνύματα που αφορούσαν το κοινωνικό ή πολιτικό γίγνεσθαι της δικής τους εποχής.


Το Effect θέτει σε αντιπαράθεση δύο εξαιρετικά δυναμικές φωνές
των καιρών μας:  την καπιταλιστική λογική
που, στην εμμονή της να πουλήσει στους ανθρώπους καινούριες λύσεις, καταλήγει
να τους δημιουργεί πολύ μεγαλύτερα προβλήματα, και τη ρομαντική σκέψη που,
αδυνατώντας να προτείνει εναλλακτικές, συνθλίβεται κάτω από το βάρος της ίδιας
της τής ευθύνης.

***

Συντελεστές:

Μετάφραση σκηνοθεσία:Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

Βίντεο-Σκηνογραφία:Στάθης Μήτσιος

Επιστημονικός σύμβουλος:Μενέλαος Καραντζάς

Βοηθοί σκηνοθέτη:Παρασκευή Λυπημένου-Ηλιάνα Δουλάμη

Αφίσα:Στάθης Μήτσιος

Φωτογραφία αφίσας:Μαριλένα Γρίσπου


Παίζουν:

Αντώνης Καρυστινός, Άννα Μάσχα, Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Μάνος Στεφανάκης

ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015


ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

13-22 Μαρτίου 2015

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

130’

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Πέμπτη-Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.00 &21.30, Κυριακή 19.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Κανονικό 15€, Μειωμένο 10€


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

Θέατρο Αυλαία

Πλατεία ΧΑΝΘ(πλευρά Τσιμισκή)

2310 237700

www.avlaiatheatre.gr


Related stories

Στάζει νερά το ταβάνι του σταθμού «Βενιζέλου» – Έβαλαν κουβάδες δίπλα από τα αρχαία

Για ακόμη μία φορά, ο σταθμός του μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε να...

Η Βάσω Λασκαράκη πιστεύει στο μαγικό ραβδάκι της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στη Χρύσα Πλιάκου/ Φωτογραφίες: Nekti Δεν νομίζω ότι υπάρχει...

Γιατί διαλύθηκαν αρχικά οι Simon and Garfunkel μετά το πρώτο τους άλμπουμ

Η ιστορία του ντουέτου Simon and Garfunkel είναι γεμάτη...

Το τραγούδι των REM που αρνήθηκαν να παίξουν live

Το βράδυ της άνοιξης του 1980, η πόλη Athens...