Κάτι τρεχει με τον Λευκό Οίκο? Τρεις ταινίες προβάλλονται η ετοιμάζονται να προβληθούν το επόμενο διάστημα στις ΗΠΑ με ένα θέμα που την τελευταία δεκαετία έμοιαζε με ταμπού: τρομοκράτες που ετομαζονται να καταλάβουν το σήμα κατατεθέν της αμερικανικής δημοκρατίας. Υπέρβαση ή απλά μια επιστροφή σε μια παλιότερη εμπορική τάση;
Όταν προβλήθηκε η νέα ταινία του Αντουάν Φουκουά με τίτλο Ο Ολυμπος έπεσε έκανε ιδιαίτερη αίσθηση λόγω του θέματος της. Στην συνέχεια ακολούθησε το G.I. Retaliation στο οποίο και πάλι ο Λευκός οίκος απειλείται απο τρομοκράτες. Το προσεχές διάστημα αναμένται μια τρίτη ταινία με συγγενικό θέμα, το White House Down, το οποίο έχει αρκετά περιγραφικό τίτλο σε ότι αφορα το σενάριο και έχει προγραμματιστεί να προβληθεί στις ΗΠΑ το καλοκαίρι του 2013.
Όπως σημειώνει και το περιοδικό Time, το οποίο επισημαίνει με ειδικό άρθρο του το θέμα, αυτη η τάση στο Hollywood δεν κάτι πρωτοφανές. Ειναι όμως η πρώτη φορά απο τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτέμβριου 2001, που το Hollywood νιώθει πλέον πως είναι έτοιμο να ξεπεράσει τις όποιες δεσμεύσεις προκαλούσε το εν λόγω θέμα και εφορμα για να καταλάβει τα τοπόσημα της πολιτικής κα διοικητικής εξουσίας των ΗΠΑ.
Στο παρελθόν φυσικά πολλές φορές ταινίες περιγράφουν το ενδεχόμενο μιας έξωθεν απειλής για τον Λευκό οίκο κα τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Ας θυμηθούμε μόνο το Air Force One ή την Ημέρα Ανεξαρτησίας, κ.α. Στην τρέχουσα δεκαετία (2001 -2012) οι κινηματογραφικές απειλές που βίωσε ο Λευκός Οίκος είχαν να κάνουν με φυσικά και εσχαλογικα φαινόμενα σε ταινίες οπως το 2012 ή το The day after tomorrow του Ρ. Εμεριχ.
Τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν λοιπόν. Πολύ χαρακτηριστικό αυτής της νέας τάσης που κυριαρχεί στον αμερικανικό κινηματογράφο ειναι η στόχοποίηση οχι μονο του Προέδρου των ΗΠΑ αλλα και του αντιπροέδρου και ακόμα πολλών θεσμικών πολιτικών παραγόντων γεγονός που συνειρμικά θυμίζει στους Αμερικανούς την (ευτυχώς όχι μοιραία) επίθεση που δέχτηκε πριν απο 2 χρόνια η δημοκρατική γερουσίαστης Γκιφορντς, ενα απο τα πολλά θύματα της οπλοκατοχής χωρίς προϋποθέσεις και ελέγχους στις ΗΠΑ.
Ο προβληματισμός λοιπόν είναι διάχυτος στην Αμερική και αυτό μαλιστα σε μια φάση που η συζήτηση για την ελέυθερη διακίνηση και οπλοκατοχή μετά την σοκαριστική επίθεση στο Κονέκτικατ είναι αρκετά έντονη. Οδηγεί άραγε η βία που εκτυλίσσεται στη μεγάλη οθόνη σε αληθινή βία? Πιθανότατα όχι αλλα η περίπτωση του νεαρού Τζειμς Χολμς που αίματοκύλησε μια κινηματογραφική αίθουσα το καλοκαίρι του 2012 στο Κολοράντο έχοντας σαν πρότυπο του τον χαρακτήρα του Τζόκερ απο τον Σκοτεινό ιππότη του Κρίστοφερ Νόλαν, υποστηρίζει ο Τζει Νιουμαν Σμαλ των Times, ειναι ενα πολύ κακό παραδεγμα για να ειμαστε απόλυτοι για την επιρροή ή μη των κινηματογραφικών εικόνων.
Ακόμα κι αν δε ισχύει όμως κάτι τέτοιο οι 2 ταινίες, το Ολυμπος Έπεσε και το GI Joe Retaliation, αποτελούν 2 απο τις εμπορικότερες ταινίες της τρέχουσας σεζόν στις ΗΠΑ. Οπερ μεθερμηνευομενον έστι ότι ο αμερικάνοι θεατές τους μάλλον εξιτάρονται απο τα σενάρια που θέλουν την πολιτική και τα σύμβολα της στο στόχαστρο μιας κάνης. Φτάνει να υπάρχει happy end.