HomeMind the artΘέατροΟ Στέλιος Ναλμπάντης ηθοποιός και συγγραφέας του...

Ο Στέλιος Ναλμπάντης ηθοποιός και συγγραφέας του Σωσίβιου στον Εξώστη

Η παράσταση «Σωσίβιος» συνεχίζει το ταξίδι της στα θέατρα της Θεσσαλονίκης για 2
η χρονιά, διασκεδάζοντας μικρούς και μεγάλους, φέρνοντας επί σκηνής τους 12 Ολύμπιους Θεούς αλλά κι έναν ακόμη, έναν 13ο Θεό που δεν είναι άλλος από τον Σωσίβιο. Την παράσταση και την ομάδα aloof θα βρείτε λίγα ακόμα Σαββατιάτικα απογεύματα στο Θέατρο Αυλαία. Μέχρι να έρθει, όμως, η παράσταση του Σαββάτου, ας συνομιλήσουμε με τον Στέλιο Ναλμπάντη, ηθοποιό και συγγραφέα του.

Τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στην παράσταση Σωσίβιος; Είναι μια παράσταση για παιδιά ή και για μεγάλους; Θα παρακολουθήσετε μία κωμωδία με φόντο των Όλυμπο και πρωταγωνιστές τους 12 Θεούς του, συν ακόμα έναν, τον Σωσίβιο. Ο Σωσίβιος είναι ο 13ος Θεός του Ολύμπου και διαφέρει από τους άλλους 12. Είναι ο Θεός που περισσεύει, η παραφωνία στην τέλεια αρμονία. Εξορίζεται και βρίσκεται, από ένα λάθος στη Γή, όπου θα αλλάξει τη μοίρα του αλλά και τη μοίρα όλων των ανθρώπων που θα συναντήσει. Οι aloof θα σας παρουσιάσουν ένα έργο για όλη την οικογένεια, μια κωμική και διδακτική ιστορία η οποία μας μιλά για τις θαυμαστές ικανότητες του ανθρώπινου νου, την αποδοχή, την ενσυναίσθηση, τη φιλία και τη διαφορετικότητα. Tο στοίχημα που πιστεύουμε ότι κερδίζεται με τον Σωσίβιο, είναι ότι δεν είναι γραμμένο για παιδιά αντιμετωπίζοντας τα σαν ένα ιδιαίτερο θεατρικό κοινό, αλλά σαν θεατές «ίσους» με τους συνοδούς τους. Έτσι αυτόματα, αποτινάσει τη ταμπέλα της «παιδικής παράστασης» και γίνεται ένα έργο για όλους.

Πώς προέκυψε ο τίτλος της παράστασης; Ο ήρωας μας χρειαζόταν ένα όνομα, που να είναι αρχαίο αλλά και ενδιαφέρον για μία παράσταση. Το «Σωσίβιος» επικράτησε, όνομα που είχαν ένας λυτικός φιλόσοφος και ένας διάσημος γλύπτης της αρχαιότητας! Πολλοί μας ρωτούν αν το όνομα Σωσίβιος έχει σχέση με το μεταναστευτικό πρόβλημα. Το έργο γράφτηκε πριν ξεκινήσει αυτό το δράμα, όμως συνειδητοποιήσαμε, ότι μέσα από μια τραγική σύμπτωση, ο ήρωας μας, με αυτό το όνομα, είναι ένας μετανάστης που εκδιώχθηκε από τον τόπο του και έκανε τα πάντα για να ενταθεί στη νέα του Γή, να μην περισσεύει σαν το νούμερο που τον σημαδεύει, το 13.

Ποια ανάγκη σας ώθησε να δημιουργήσετε αυτήν την χειροποίητη όπως οι ίδιοι λέτε, παράσταση; Ποια είναι τα ζητούμενά σας; Η ανάγκη, όπως λέει και ένας από τους δασκάλους μας, είναι αυτή που θα σε φέρει στο χείλος του γκρεμού. Εκεί το πιο ενδιαφέρον πράγμα που έχεις να κάνεις είναι να πηδήξεις και μόνο τότε θα πετάξεις. Έχουν ειπωθεί πολλά για τη τέχνη στη περίοδο της κρίσης. Το βλέπουμε και στο ρεπερτόριο των έργων γύρω μας, με τους θεατρικούς μονολόγους να κυριαρχούν. Το έργο γράφτηκε μέσα σε αυτά τα χρόνια σαν ανάγκη έκφρασης ταυτόχρονα με την ίδρυση των aloof. Ο σχεδιασμός των σκηνικών και των κοστουμιών ήρθε σαν ακόλουθο του περιβάλλοντος με στόχο, εκτός από αισθητικούς και λειτουργικούς σκοπούς να στοχεύσει και στον προβληματισμό του κοινού, κυρίως των παιδιών, γύρω από τους τρόπους διαχείρισης υλικών μέσα από την αξία της μεταποίησης και επαναχρησιμοποίησης τους. Αυτές οι πρακτικές έχουν εφαρμοστεί με ευρηματικό και δημιουργικό τρόπο, ώστε να παρακινήσουν και να εμπνεύσουν τα παιδιά να πράττουν το ίδιο. Έτσι, στο βασίλειο των Θεών , η Ήρα φορά 630 παραμάνες σαν κόσμημα και οι πρωταγωνιστές μας κάθονται σε 1300 αυγοθήκες.


Ποιες είναι οι αντιδράσεις των παιδιών την ώρα της παράστασης ή και μετά, αν έρχονται να σας μιλήσουν; Τα παιδιά γελούν και τους αρέσει πολύ να βλέπουν τους μουσικούς που παίζουν δίπλα τους. Μετά το τέλος της παράστασης θέλουν να δουν από κοντά τα κοστούμια και μας μιλούν σαν να μιλούν στους αντίστοιχους θεούς.

Πώς βλέπετε την θεατρική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης; Έχω την εντύπωση ότι βρισκόμαστε σε μια καλή συγκυρία όπου ο σημαντικότερος φορέας της πόλης, το Κρατικό Θέατρο, έχει αποτινάξει την αυταρέσκεια του και προσφέρει πολύ καλές δουλειές που έχουν απήχηση από τον κόσμο. Για μένα το αντίπαλο δέος και ποτέ ο ανταγωνιστής, είναι οι ομάδες της πόλης. Μπορεί κάποιος να πει ότι είναι πολυάριθμες, εγώ θα πω ότι δεν είναι ποτέ αρκετές. Μακάρι κάθε γειτονιά να είχε και μια ομάδα με δικό της χώρο, να ανέβαζε δικά της πράγματα, με τον δικό της τρόπο. Ανέφικτο οικονομικά θα μου πείτε, αλλά θα ήταν ενδιαφέρον να το βλέπαμε και ας έκανε το κοινό τη δύσκολη διαδικασία της αξιολόγησης. Χρειάζεται η πόλη μας τη τόλμη και τη φρεσκάδα που θα φέρουν οι νέες ομάδες με πειραματική ματιά.

Είναι η πρώτη σας συγγραφική απόπειρα για θέατρο ή έχουν παρουσιαστεί κι άλλα έργα σας; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Είναι το πρώτο θεατρικό έργο που έχω γράψει και με αυτό ξεκινά και η προσπάθεια των aloof. To επόμενο έργο που θα ανεβάσουμε είναι έτοιμο και ο τίτλος είναι «Γλασκώβη».

***

INFO «Ο Σωσίβιος»

Πρεμιέρα: Σάββατο 4 Μαρτίου τις 18.00

Κάθε Σάββατο για λίγες παραστάσεις στις 18.00

Γενική είσοδος: 8 ευρώ

Ατέλειες: 5 ευρώ

Η προπώληση γίνεται από το ταμείο του θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ

Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310237700

Θέατρο Αυλαία

Πλατεία Χανθ (πλευρά Τσιμισκή)

Related stories

Στην Κονσέρβα ήπιαμε στην υγειά της αιώνιας καψούρας

Μπορεί να έχεις ακούσει για τον Χάρη της Κονσέρβας,...

ΘΕΑΤΡΟ | Τα 39 Σκαλοπάτια του Patrick Barlow στην Θεσσαλονίκη

«Τα 39 Σκαλοπάτια», το κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που παρουσιάστηκε...

Η Μαρία που έγινε Κάλλας: Αξίζει να το δείτε;

Η σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» ξετυλίγει τη...

Αστικοί Θρύλοι | Το 1ο Γυμνάσιο

της Μαρίας Ράπτη Εκείνοι που δεν γεννήθηκαν ποτέ, παίζουν στα...