HomeMind the artΕικαστικάΈνας θεατρικός Μαραθώνιος από τον Σύνδεσμο Υποτρόφων...

Ένας θεατρικός Μαραθώνιος από τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση

12 ώρες – 6 παραστάσεις σε ένα φεστιβάλ παραστατικών τεχνών πολλών πράξεων Κυριακή 12 Οκτωβρίου / Σύγχρονο
Θέατρο Αθήνας – Θέατρο 104 Ευμολπιδών 41, Γκάζι


Μία μεγάλη
θεατρική γιορτή ετοιμάζεται στην Αθήνα. Γνωστοί καλλιτέχνες – υπότροφοι του
Ιδρύματος Ωνάση ενώνουν τις δυνάμεις τους και δημιουργούν έναν μαραθώνιο θεάτρου
και χορού πολλών… πράξεων, από τις 10:30 το πρωί της Κυριακής 12 Οκτωβρίου
έως τις 10:30 το βράδυ. Με παιδικές παραστάσεις, με παραστάσεις από και για
άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και με «ιδιωτικές» παραστάσεις των 7 ατόμων, το
φεστιβάλ υπόσχεται μία πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών προσφέροντας διαδραστικές
εμπειρίες στους θεατές μέσα από τη συμμετοχή τους.

Το Φεστιβάλ
Παραστατικών Τεχνών SynPraxis είναι μια
πρωτοβουλία του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση και φιλοξενεί στις
σκηνές του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας και του Θεάτρου 104 έξι παραστάσεις – έργα
των υποτρόφων Τζένης Αργυρίου, Ντορίνας Καλεθριανού, Εμμανουέλας Καποκάκη,
Ευριπίδη Λασκαρίδη, Θεοδοσίας Σουρέλου και Έλενας Τιμπλαλέξη. Κύριος στόχος του
φεστιβάλ και συνδετικός κρίκος όλων των «Πράξεων» είναι η διάθεση των
καλλιτεχνών να συνδεθούν άμεσα με το κοινό, μέσα από παραστάσεις που καταργούν
τη σύμβαση σκηνής και πλατείας και επιχειρούν μία οργανική σύνδεση θεατή και
καλλιτέχνη.

Η είσοδος
για όλες τις παραστάσεις είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου. Η διανομή των
δελτίων εισόδου ξεκινά μία ώρα πριν από την έναρξη κάθε παράστασης στα ταμεία
του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας και του Θεάτρου 104 στην οδό Ευμολπιδών 41 στο
Γκάζι.

Επιμέλεια – Οργάνωση Φεστιβάλ:
Κέλλυ Διαπούλη – Χαρά Σύρου

Αναλυτικά, το πρόγραμμα του
φεστιβάλ διαμορφώνεται ως εξής: 


Praxis
Ι

”Μαμά μου, ΜΟΥ!”

παράσταση για πολύ μικρά παιδιά (2-6 ετών) και τις μαμάδες

Ώρα: 10:30

Χώρος:
Θέατρο 104

Η παράσταση
αφορμάται από τη σύγκρουση της ανάγκης του παιδιού για αποκλειστικότητα στη
Μαμά του και εκείνη της Μαμάς του να δουλέψει…

Μια
μητέρα  μ’ ένα φανταστικό ταξίδι θα βοηθήσει
το γιο της να γίνει πιο αυτόνομος και να αποδεχτεί την παροδική απουσία της. Ηθοποιός,
κούκλα άμεσης κίνησης, πάνινες κούκλες τεχνικής
muppetshow που ξεπροβάλουν από το φουστάνι
της  μαμάς, σκηνικοί χώροι που θα έχουν
διαδραστική σχέση με το κοινό… Μια παράσταση ατμοσφαιρική, πολύχρωμη, τρυφερή
και ευφάνταστη…


Μετά την
παράσταση ακολουθεί βιωματικό εργαστήριο. Παιδιά και γονείς παρέα με τις
κούκλες και τα σκηνικά, επεξεργάζονται τα συναισθήματα αποχωρισμού με τεχνικές playtherapy, θεατρικό παιχνίδι,
ζωγραφική.

Σκηνοθεσία,
σκηνογραφία, σενάριο, ερμηνεία, κατασκευή κούκλας – κουστουμιού – σκηνικού:
Εμμανουέλα Καποκάκη

Δραματουργική επεξεργασία – εφαρμογές παιγνιοθεραπείας – παιδαγωγικός
σύμβουλος: Αριστέα Κοντραφούρη

Σύνθεση και
εκτέλεση μουσικής: Κώστας Μπεβεράτος, Βασιλική Κριθαρά

Βιογραφικό
καλλιτέχνη – υποτρόφου Η Εμμανουέλα Καποκάκη είναι
πτυχιούχος της Ανωτάτης Σχολής Θεάτρου Κούκλας της Charleville της Γαλλίας (υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ.
Ωνάσης). Το 1997 ίδρυσε το Εικαστικό Θέατρο Κούκλας «Πράσσειν Άλογα», με το
οποίο έχει πραγματοποιήσει 14 θεατρικές παραγωγές. Οι παραστάσεις της έχουν
παρουσιαστεί στην Ελλάδα (σε διάφορα Αθηναϊκά Θέατρα και στην Πειραματική Σκηνή
του Εθνικού, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Ελληνικό Κόσμο, το Τελλόγλειο Ίδρυμα
Α.Π.Θ. και περιοδεύουν σε Σχολεία, Δήμους και κατά τόπους Πολιτιστικές
Εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα. Έχει λάβει μέρος σε διεθνή φεστιβάλ στην Ευρώπη,
την Ασία και την Αφρική. Το Εικαστικό Θέατρο Κούκλας «Πράσσειν Άλογα» παρουσιάζει
ένα πρωτότυπο θέαμα με συνδυασμό δράσης, ηθοποιού και κούκλας για παιδιά και
ενήλικες. Οι κούκλες του είναι διαφορετικών τεχνικών και έχουν ιδιαίτερο
εικαστικό ενδιαφέρον. Επίσης, οργανώνει σεμινάρια κούκλας για παιδιά και
ενήλικες και περιοδεύει έκθεση με 100 κούκλες του, σκηνικά, κοστούμια και
βίντεο με την 15χρονη πορεία του.



PraxisII
“Σύζευξη ζωής”
παράσταση – εργαστήριο

Ώρα: 12:30
Χώρος: Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Κεντρική Σκηνή

Μία ομάδα παιδιών  με ειδικές ανάγκες από το ΚΕΕΠΕΑ «Ορίζοντες»
και μία ομάδα παιδιών που ασχολούνται με το χορό συναντιούνται σ’ ένα 
videoclip και σ΄ένα
αυτοσχεδιαστικό εργαστήρι κίνησης και χορού με σκοπό να επικοινωνήσουν μεταξύ
τους μη λεκτικά, μεταδίδοντας ταυτόχρονα ένα 
κοινωνικό μήνυμα. Στο χώρο θα εκτεθούν οι στιγμιαίες  φωτογραφίες που θα τραβηχτούν κατά τη
διάρκεια της παράστασης. Το
videoclipτων 5 λεπτών
που θα προηγηθεί, θα μας ταξιδέψει στις δύο πλευρές ενός νομίσματος ανεκτίμητης
ανθρώπινης αξίας.

Συντονισμός, επιμέλεια
κίνησης: Ντορίνα Καλεθριανού

Filming & editing: Βασίλης
Αποστόλου

Photography: Μαρία
Κούκου

Συμμετέχουν  τα ζευγάρια :

  • Ντέμη
    Γιάσα –  Νατάσσα Χρήστου
  • Χρήστος
    Γιούσεφ – Μαρκέλλα Κουτρομάνου
  • Δημήτρης  Θεοδωρόπουλος – Δέσποινα Λώνη
  • Εύα
    Κεραμά  –  Έλενα Μαρκάκη
  • Ανδρέας
    Ζούκης – Ευθυμία Τσεσμελή
  • Τζίνα
    Παππά – Ιωσηφίνα Λενακάκη
  • Μάρω
    Βρεττού –  Ντορίνα Καλεθριανού

Βιογραφικό καλλιτέχνη –
υποτρόφουΗ Ντορίνα Καλεθριανού
σπούδασε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Tέχνης, στο LimonStudioστη Nέα Yόρκη, στη Folkwanghochschuleστο Εssenκαι στο Ελληνικό
Ινστιτούτο Νευροφυτοθεραπείας και  Ανάλυσης
του χαρακτήρα Βίλχελμ Ράϊχ (Ε.Ι.Ν.Α). Μεταπτυχιακές σπουδές στο
LabanCentreforMovementandDance και επίσης κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην σωματική
ραϊχική ψυχοθεραπεία.  Έχει λάβει
υποτροφία  από τα Ιδρύματα Ωνάση και
K.Πράτσικα. Η επαγγελματική της εμπειρία εκτείνεται σε
τέσσερα πεδία: καθηγήτρια, χορογράφος, χορεύτρια και στο χώρο της θεραπείας. Ως
καθηγήτρια σύγχρονου χορού έχει διδάξει σε δεκάδες σχολές εντός και εκτός
Ελλάδας. Οι κυριότερες είναι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Aκαδημίας Mιμικής του StefanNiedzielkofski, στη Nέα Yόρκη, σε ελληνικά σχολεία στο Wuppertal Γερμανίας και στις περισσότερες Aνώτερες Eπαγγελματικές
σχολές χορού της Aθήνας και σε χώρους ειδικών αναγκών.  Eίναι καλλιτεχνική διευθύντρια στη σχολή
χορού του Δήμου Aγ. Δημητρίου από το 1999 έως σήμερα. Έχει ιδρύσει την ομάδα σύγχονου χορού «Πρόσκαιρη Σύνθεση» με την
οποία έχει ανεβάσει 25 παραγωγές από το 1986 -2010.



PraxisIII

“Οnce Upon a Time”
ανοιχτή πρόβα από την Ομάδα 11

Ώρα: 14:30
Χώρος: Θέατρο 104

Δουλεύοντας πάνω σε ένα
καινούργιο έργο, η χορογράφος Σία Σουρέλου μπαίνει στη θέση όχι μόνο του
δημιουργού, αλλά και του θεατή ταυτόχρονα. Το αποτέλεσμα είναι μία πρόσκληση –
πρόκληση για τους θεατές να γίνουν συμμέτοχοι στη δημιουργική διαδικασία της
εξέλιξης του έργου, κρίνοντας ανοιχτά αυτά που είδαν, προτείνοντας και
εισχωρώντας στον κόσμο μιας παράστασης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Η performance της Σίας
Σουρέλου έχει τη μορφή ανοιχτής πρόβας, κατά τη διάρκεια της οποίας οι θεατές
καλούνται να επεξεργαστούν τις ιδέες της χορογράφου και τις πληροφορίες που
παίρνουν μέσα από μία ανοιχτή συζήτηση με συγκεκριμένες όμως κατευθύνσεις που
βασίζονται στη δομή των “feed back sessions” οι οποίες
πραγματοποιούνται στο DasArts (Άμστερνταμ) και P.A.R.T.S(Βρυξέλλες). 


Σύλληψη-δημιουργία: Σία Σουρέλου

Ερμηνεία κειμένου: Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης

Βιογραφικό καλλιτέχνη – υποτρόφου

Η
Θεοδοσία Σουρέλου αποφοίτησε από την
Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Ειναι υπότροφος του Ιδρύματος Α. Σ. Ωνάσης και
του Dance Space Center(Νέα
Υόρκη).  Έχει παρουσιάσει χορογραφίες της
στην Νέα Υόρκη, την Ελλάδα και την Αίγυπτο. Το 2009 συνεργάστηκε ως χορογράφος
και χορεύτρια με τον Frey Faust για παραστάσεις στην Αθήνα και την Πάτρα. Έχει συνεργαστεί με τους εκπαιδευτικούς
οργανισμούς DIAN (Ελλάδα), Centro Teatro Calabria (Ιταλία), Znanie (Βουλγαρία)
και Teatro Instabile Berlino (Γερμανία) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος
EROA που εντάσσεται στο πρόγραμμα Culture. Ήταν βασικό μέλος της χορογραφικής
ομάδας του Δημήτρη Παπαϊωάννου στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Τον
Οκτώβριο 2013 συμμετείχε με την καλλιτεχνική δράση “
a quiet approach in huMInDs” στη
συνάντηση του διεθνούς δικτύου καλλιτεχνών, ΙΕΤΜ στην Αθήνα.


PraxisIV
“Ξέρω Πού Πάω” performance installation
από την ομάδα Ώσμωσις

Ώρες: 16:00/ 16:20/ 16:40/
17:00/ 17:20/ 17:40/ 18:00/ 18:20/ 18:40
Χώρος: Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Πάνω Χώρος

Χρησιμοποιώντας
υλικά που σχετίζονται με την τέχνη της εξαπάτησης, ο σκηνοθέτηςΕυριπίδης Λασκαρίδηςκαι η ομάδα του ΩΣΜΩΣΙΣ επιχειρούν
να επαναφορτίσουν τη σχέση του θεατή με το θέαμα. Πρόκειται για μιαsitespecificperformance συνολικής διάρκειας τριών ωρών κατά την οποία το
κοινό ανανεώνεται ανά εικοσάλεπτο, σε μικρές ομάδες των επτά, στο ειδικά
διαμορφωμένο διαμέρισμα που βρίσκεται πάνω από τοΣύγχρονο
Θέατρο. Μία ιδιάζουσα παράσταση που διασκεδάζει με την
αγωνία μας προς το άγνωστο. Συνεπείς στη χρήση της μεταμόρφωσης και της
γελοιότητας – βασικά εργαλεία της ομάδας – οι ερμηνευτές τραβούν το χαλί, τόσο
κάτω από τα πόδια του θεατή, όσο κι από τα δικά τους. Η παράσταση «Ξέρω πού
πάω» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο πλαίσιο του φεστιβάλ SynPraxis.

Μόνο
7 θεατές τη φορά – θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας


Σύλληψη – σκηνοθεσία: Ευριπίδης Λασκαρίδης

Με τους Νίτσα Δώρα, Ευριπίδη Λασκαρίδη και
Τατιάνα Μπρε.

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Μιστριώτη για την
δραματουργική του συμβολή.

Βιογραφικό καλλιτέχνη – υποτρόφουΟ Ευριπίδης
Λασκαρίδης
είναι σκηνοθέτης, ηθοποιός και performer. Ίδρυσε τη θεατρική
ομάδα ΩΣΜΩΣΙΣ το 2009. Σκηνοθετεί από το 2000 έχοντας φιλοξενηθεί σε
θέατρα και διεθνή φεστιβάλ όπως το το New York City Fringe, την Judson Church,
την 11η Biennale Νέων Ευρώπης, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, το
Εμπρός, το Αρχαίο Θέατρο Ηφαιστίας κ.α. Έχει δώσει εργαστήρια με θέμα
την performace για το Kufstein University της Αυστρίας, την Κρατική Σχολή
Χορού, το Κέντρο χορού Duncan κ.α. Η πρώτη μικρού μήκους ταινία του απέσπασε τα
Jumping Frames Award, Hong Kong και CINEDANS Special Mentioning, Amsterdam. Οι
δύο βασικοί άξονες που διατρέχουν τη δουλειά του είναι η μεταμόρφωση και η
γελοιότητα.



Praxis V
“Jizz cake”
Performance & video art installation από την Ομάδα Magenta

Ώρα: 16:30
Χώρος: Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Κεντρική Σκηνή

Μία εκρηκτική performance για τη σχέση του ανθρώπου με το
φαγητό: μια σχέση πάθους, απόλαυσης, κρεπάλης, μίσους, στέρησης, ενοχής,
υπολογισμού θερμίδων, υστερίας. Ο κυριότερος λόγος για τον
οποίο ο σημερινός δυτικός άνθρωπος φαίνεται να κινείται είναι για να μπορεί να
τρώει! Και όμως, η ανθρώπινη οικολογία προϋποθέτει διαχρονικά την κίνηση, μια
κίνηση που οδηγεί στη χαρά, το μοίρασμα και την τελετουργία. Ένα σχόλιο
για την παρακμή της Δύσης, μέσα από τη σχέση της με το φαγητό. Στο πλαίσιο
αυτό, μια performer καλείται να διαδράσει με ένα
καταιγιστικό video και να επικυρώσει κιναισθητικά τη σκηνική
εγκατάσταση.

Εννοιολογική σύλληψη: Ομάδα Magenta (Έλενα
Τιμπλαλέξη & Κατερίνα Σωτηρίου)
Μοντάζ και φωτισμοί: Ομάδα Magenta, Δημήτρης ΚαρνάβαςPerformer: Μαίρη
Λούση

Βιογραφικό καλλιτέχνη –
υποτρόφου

Η Έλενα Τιμπλαλέξη είναι
θεατρολόγος, σκηνοθέτης, δραματουργός και συγγραφέας, απόφοιτη του Τμήματος
Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. (1998), με μεταπτυχιακές (MPhil, 2001) και
διδακτορικές σπουδές (PhD, 2014, υπότροφος Ι.Κ.Υ.) στο
ίδιο τμήμα. Ως υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Αλέξανδρος
Σ. Ωνάσης”, μαθήτευσε στο πλευρό των Ridiculusmus στο Ηνωμένο
Βασίλειο (2005-2007). Έχει σκηνοθετήσει θεατρικές παραστάσεις και performances. Βραβευμένη
θεατρική συγγραφέας για τα έργα της “Το Γκρίζο Παλτό” (1998), και το “Έχεις Μια
Τρύπα στο Τζην σου” (βραβείο Κρατικού Διαγωνισμού Συγγραφής Θεατρικού Έργου του
ΥΠΠΟ – 2008). Σκηνοθέτης της Θεατρικής Ομάδας UtopiArt (2002-2008)
και καλλιτεχνική συν-υπεύθυνη των ομάδων Magenta και Simul Actor.



Praxis VI
“Π Α Ρ – Ο Υ Σ -Τ Α Σ Η”
lecture – performance από την ομάδα Amorphy

Ώρα: 19:00
Χώρος: Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Κεντρική Σκηνή

Πώς επεξεργαζόμαστε τα έργα
μας μέσα στο χρόνο; Ποια είναι τα αγαπημένα μας μέρη; Ποιες είναι οι έμμονες
ιδέες μας; Υπάρχει συνέχεια στην επινόηση; Ποια στοιχεία τη διέπουν; Πώς
έρχονται και πώς επανέρχονται; Τι ρόλο παίζει η αστοχία, η τύχη, η έρευνα, οι
συγκυρίες στη δημιουργία; Μία παραστατική διάλεξη στην οποία η Τζένη Αργυρίου επιχειρεί για πρώτη
φορά να κάνει μία αναδρομή στη δουλειά της απο το πρώτο της ξεκίνημα το
1998 έως σήμερα. Μέσα από βίντεο, ήχο και φωτογραφίες θυμάται, αναβιώνει και παρουσιάζει
στιγμές, πρόσχεδια και αποσπάσματα έργων της, με άξονες την παράδοση, την
τεχνολογία, τα αυτοβιογραφικά αλλά και διαδραστικά και συμμετοχικά στοιχεία. Η
παράσταση κάνει πρεμιέρα στο πλαίσιο του φεστιβάλ



SynPraxis.

Σύλληψη – ερμηνεία: Τζένη
Αργυρίου,

Σκηνογραφία: Βασίλης Γεροδήμος

Βοηθός: Αντώνης Νικηφόρος

Βιογραφικό καλλιτέχνη –
υποτρόφου Η Τζένη
Αργυρίου
είναι χορογράφος, performance maker και media artist. Γεννήθηκε στην Καβάλα. Αποφοίτησε από την Κρατική
Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Με υποτροφία του ιδρύματος Αλέξανδρος
Σ. Ωνάσης, συνέχισε
τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη. Από το 2003 είναι ιδρυτικό μέλος της amorphy.org. Αν και
ξεκίνησε από τη τέχνη του χορού, γρήγορα ασχολήθηκε με τη χρήση νέων μέσων
τεχνολογίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολείται με τη δημιουργία
οπτικοακουστικών εγκαταστάσεων, multimedia παραστάσεων και συμμετοχικών δρώμενων. Έργα της: Αφανής
Μνήμη, Pleas(e)nter, Dr. Maybe Darling, Land(Scape), Lights
on You, See you
In Walhalla, Psycho/Cycle. Έχει
παρουσιάσει δουλειά της στα: Φεστιβάλ Αθηνών, Festival Temp D’ image –
Dusseldorf, Φεστιβάλ Φιλίππων, Φεστιβάλ Νάξου, Try Angle Laboratory-Μασσαλία,
Virtual Museum-Άμστερνταμ, CAMP, ΔιεθνέςΦεστιβάλΧορού Καλαμάτας, Μουσείο
Μπενάκη, Digital Art Festival-Σόφια, Φεστιβάλ Ανακατωσάρια, InteraktionsLabor
& PACT Artist-in-Residency, Γερμανία, Map XXL Artist-in-Residence, Πορτογαλία κ.α.  Από το 2010 έγινε μέλος του Συνδέσμου Χορού.



PraxisVII
“Ποια είναι η επόμενη Πράξη;”
συζήτηση

Ώρα: 21:00
Χώρος: Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Κεντρική Σκηνή

Ποιο μπορεί να είναι το μέλλον του Syn Praxis; Πώς μπορεί
ο Σύνδεσμος Υποτρόφων να προάγει τις συμπράξεις ανάμεσα στα μέλη του; Θα
μπορούσε να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στο χώρο των παραστατικών τεχνών
ευρύτερα; Το φεστιβάλ ολοκληρώνεται με μία συζήτηση των μελών του Συνδέσμου
Υποτρόφων αναφορικά με τη μελλοντική δράση του στο χώρο των παραστατικών
τεχνών.

Related stories

Τι θα γίνει επιτέλους με την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη;

Χωρίς καμία αντιμετώπιση παραμένει το πρόβλημα στην πόλη Η Θεσσαλονίκη...

Στάζει νερά το ταβάνι του σταθμού «Βενιζέλου» – Έβαλαν κουβάδες δίπλα από τα αρχαία

Για ακόμη μία φορά, ο σταθμός του μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε να...

Η Βάσω Λασκαράκη πιστεύει στο μαγικό ραβδάκι της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στη Χρύσα Πλιάκου/ Φωτογραφίες: Nekti Δεν νομίζω ότι υπάρχει...

Γιατί διαλύθηκαν αρχικά οι Simon and Garfunkel μετά το πρώτο τους άλμπουμ

Η ιστορία του ντουέτου Simon and Garfunkel είναι γεμάτη...