HomeΘέματαΟ ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

ένα φωτογραφικό project σε εξέλιξη

Η Λία Ναλμπαντίδου, εικαστική φωτογράφος με θητεία στις ΗΠΑ, καθώς και σημαντική διεθνή δραστηριότητα, έχει ξεκινήσει από το 2010 το project “Urban secret garden”: φωτογραφίζει όψεις της Θεσσαλονίκης από τις 04.30 το πρωί ως τις 06.30, όταν οι περισσότεροι κοιμούνται και η πόλη ζει αλλιώς, με φως που μοιάζει απόκοσμο. Εδώ «χτίζει» μαζί με την Θούλη Μισιρλόγλου έναν σύντομο αινιγματικό διάλογο γύρω από τις φωτογραφίες αυτές και τις αφήνει στις εντυπώσεις σας.

Κάνει θόρυβο το φως;
Στο πέρασμα από την νύχτα στην μέρα, το φως στην πόλη κάνει θόρυβο οξύ. Όμως δεν ακούγεται τίποτε, εκτός από χθεσινοβραδινές σκόρπιες φωνές, πρωινά κελαηδίσματα από άγνωστα πουλιά, τον σιωπηλό βόμβο της κίνησης των αυτοκινήτων και τον ήχο του φλας που συμπληρώνει το φως στις εικόνες μου.

 Πόλη τη νύχτα, πόλη σχεδόν κουφάρι, μόνο με ίχνη: είναι ακόμη πόλη; Θα ξυπνήσει ο άρρωστος, γιατρέ;
Α! Δεν είναι μόνο ίχνη. Είναι γεμάτη η πόλη από ανήσυχους περιπατητές που δεν έχουν ύπνο και απολαμβάνουν τον χώρο. Ανάμεσά τους, μια νέα τάση αναδύεται στο παραλιακό μέτωπο της πόλης (από το κέντρο προς την ανατολική πλευρά): οι ψαράδες. Πάντοτε αναρωτιέμαι εάν αυτά τα ψάρια τρώγονται.

Κοντινό και μακρινό, ορατό και αθέατο, γνωστό και μυστικό: υπάρχει προτεινόμενο μείγμα ή δοσολογία για το απροσδόκητο μέσα από τις εικόνες;
Η συνταγή είναι ανακριβής, ανάλογα με την διαύγεια της στιγμής προκύπτει και το αποτέλεσμα. Άλλοτε μια ήρεμη περιγραφή και άλλοτε μια αιχμηρή παραβολή. Αισθάνομαι να μην ελέγχω τίποτε, προσπαθώ να είμαι παρούσα και in tune ελπίζοντας να καταφέρω «να αδράξω την στιγμή» μου.

Related stories

4ο TFSF – “Η Ελπίδα σας προωθείται” του Νεκτάριου Θεοδώρου

Για 4η συνεχόμενη χρονιά το Thessaloniki Free Short Festival...

Η κορυφαία make up artist Μαρία Παγωνάκη έχει το άγγιγμα του Μίδα στην ομορφιά

Συνέντευξη: Ειρήνη Τερζίδου Η Μαρία Παγωνάκη είναι το όνομα που...

120 χτύποι το λεπτό. Η ουμανιστική ταινία, ωδή της συλλογικότητας

BPM (120 Beats Per Minute) (2017) Αρχές της δεκαετίας του...