HomeNewsroomΣτο Partizan με Trendy Bear

Στο Partizan με Trendy Bear

Είσαι πλέον 28… 30… 36.
 Ζεις στην Θεσσαλονίκη. Μένεις με τους γονείς σου. Πάλι.
 Άνεργος. Πάλι.

Ερωτεύεσαι στην Σβώλου. Χωρίζεις στην Βαλαωρίτου. #Πάοκ – Πάολα. #Ψώνια – Ψωμιάδης. #Μπουγάτσα – Μπουζούκια.
Γυρνάς στην ερωτική αυτή πόλη, με ένα μακρόστενο τοστ στο χέρι, μέσα στην ομίχλη. Οι άλλοι έφυγαν. Και εσύ εδώ. Γυμνός. Πάλι.
Γενικά τίποτα. Ίσως μόνο λίγο επιφάνεια. Πάλι.

Και μια φλύαρη και επιφανειακή κοινωνία.

Ένας
blogger γράφει και φτάνει μέχρι την σκηνή
του θεάτρου. Ένας σκηνοθέτης εμπνέεται
απο το ιντερνετ μια παράσταση με τίτλο
Trendy Bear, που κάνει πρεμιέρα στον Χώρο
Τέχνης Partizan αύριο (17/5) το βράδυ. Ο Βασίλης
Λιπώνης και ο Νίκος Καλαιτζίδης μας
φανερώνουν τα μυστικά του Trendy Bear.

Πόσο
διαφορετική θα ήταν η ζωή του ήρωά σου
αν δεν ζουσε στη Θεσσαλονίκη;

Β.Λ.:
Θέλω να πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη δεν
είναι απλά μια πόλη, είναι μια διαδραστική
εμπειρία για τους κατοίκους της και στα
καλά και στα κακά. Ο ήρωάς μου έχει να
αντιμετωπίσει όσα η οικονομική κρίση
έχει προκαλέσει στους ανθρώπους αυτής
της χώρας και δεν θα μπορούσε να το κάνει
παρά μέσα από τις εμπειρίες του και τις
σχέσεις του με τους ανθρώπους.

Οι
Θεσσαλονικείς, κι ο ήρωάς μου είναι ένας
από εμάς, έχουμε μεγαλώσει με πλουραλισμό
γεύσεων, ακουσμάτων, εικόνων, και νομίζω
είναι πολύ σημαντικό ότι οι περισσότεροι
από εμάς είχαμε πρόσφυγες μικρασιάτες
παππούδες και γιαγιάδες μέσα στο σπίτι
να μας μάθουν να αντιμετωπίζουμε την
ζωή με δύναμη. Εξαιτίας της κρίσης, η
ζωή όλων μας αντιμετωπίζει τους ίδιους
κινδύνους, άρα αν ο ήρωάς μου δεν ζούσε
στην Θεσσαλονίκη δεν θα ήταν η ζωή του
διαφορετική, θα ήταν διαφορετικά τα
μέσα που θα είχε για να τους αντιμετωπίσει
αυτούς τους κινδύνους.

Γιατί
σκηνοθέτησες αυτό το κείμενο;

Ν.Κ.:
Όταν πήρα το κείμενο στα χέρια μου δεν
έβρισκα λόγο να το σκηνοθετήσω. Ήταν
ένα καλογραμμένο κείμενο που θα μπορούσα
να διαβάσω σε κάποιο free
press
έντυπο. Μετά από λίγες ημέρες βρέθηκα
‘απέναντι’ από το κείμενο. Απέναντι
από τον χαρακτήρα. Διαφώνησα
μαζί του. Είδα κοινωνικές αντιλήψεις
και ξεκίνησα να το σκηνοθετώ. Ξεκίνησα
να το σχολιάζω.

Ώρες
–ώρες ένοιωθα απέχθεια για τον ήρωα
και στιγμές που έβλεπα εμένα σε αυτόν.
Δεν είναι ότι πιο εύκολο. Τελικά ήταν
ένα δυνατό κείμενο, ξεκάθαρό και τολμηρό.
Σε αυτές τις περιπέτειες με έβαλε ο
Βασίλης. Δεν τον ρώτησα ποτέ γιατί το
έγραψε και προσπάθησα να του περιγράψω
την σκηνοθεσία. Δεν ξέρω και δεν θέλω
να μάθω πριν την πρεμιέρα την γνώμη του
για τον ήρωα.

Είναι
η πρώτη σου σκηνοθετική δουλειά, μιας
και εργάζεσαι ως σκηνογράφος. Μίλησέ
μας για αυτό- κάθε σκηνογράφος κρύβει
μέσα του έναν σκηνοθέτη;

Ν.Κ.:
Οι περισσότεροι σκηνογράφοι φίλοι μου
έχουν ή θα μπορούσαν να σκηνοθετήσουν.
Όπως θα μπορούσε να σκηνογραφήσει και
ένας σκηνοθέτης και να σκηνοθετήσει
ένας ηθοποιός. Ο σκηνογράφος Απόστολος
Αποστολίδης έχει σκηνοθετήσει πολλές
φορές. Τώρα παρουσιάζει το «Νεκρό σπίτι»
του Ρίτσου, στο Θέατρο Ορα με την Σωτηρία
Ζάνταλη.  Οι
διαχωριστικές γραμμές είναι θολές και
καθόλου ευδιάκριτες στο θέατρο όταν
υπάρχει μια ιδέα ή μια έμπνευση.

Υπάρχει
ένα εντυπωσιακό σκηνικό στην παράσταση…

Ν.Κ.:
Το σκηνικό βασίζεται στο video mapping.
Πολύ διαδεδομένο έξω. Είχα δει κάποιες
παραστάσεις και κάποια video, και πριν
χρόνια το είχα εφαρμόσει με μαθητές μου
για την τελική τους εργασία στην
σκηνογραφία. Παρόλα αυτά, το Trendy Bear δεν
είναι η μόνη παράσταση που βασίζεται
στο video mapping.

Μίλησέ
μας για τον πρωταγωνιστή, σύστησέ μας.

Β.Λ.:
Ο πρωταγωνιστής του σεναρίου μου
είναι ένας Θεσσαλονικιός, πανεπιστημιακής
μόρφωσης, μεσοαστός. Γνωρίζει ότι είναι
διαφορετικός, ξέρει τις δυνατότητές
του, έχει προσπαθήσει πολύ στην ζωή του
κυρίως προσπαθώντας να έχει επαγγελματικές
επιτυχίες και τώρα νιώθει κουρασμένος.
Νιώθει νικημένος από την κρίση, από το
άγχος, από μια διαλυμένη ερωτική σχέση.
Νιώθει λίγος που δεν βρίσκει τον τρόπο
να ξεχωρίσει και πάλι από το πλήθος.

Πιστεύεις
πως πολλοί θα νιώθουν και θα σκέφτονται
όπως ο ήρωάς σου;

Β.Λ.:
Νομίζω
ότι όλοι μας είμαστε ο ήρωάς μου με τον
έναν ή τον άλλον τρόπο. Όλοι αντιμετωπίζουμε
τις ίδιες δύσκολες καταστάσεις και
κυρίως αλληλεπιδρούμε στον ίδιο χώρο
οπότε πιστεύω ότι νιώθουμε και σκεφτόμαστε
με παρόμοιους τρόπους.

Ν.Κ:
Ναι.
Φοβάμαι πως ναι.

Τι
θα έλεγε ο ήρωάς σου 5 χρόνια πριν;

Β.Λ.:
Πέντε
χρόνια πριν ο ήρωάς μου δεν θα μιλούσε
για μια τόσο μεγάλη περίοδο ανεργίας.
Δεν θα αγχωνόταν με την απώλεια δικών
του ανθρώπων, δεν θα τον έπνιγε η
μετανάστευση, δεν θα τον βρώμιζε ο τόσο
έντονος φυλετικός ρατσισμός και η
φασιστοποίηση της κοινωνίας. Πριν 5
χρόνια θα μιλούσε για τα προσωπικά του
σχέδιά, τις διακοπές του σε κάποιο νησί
το καλοκαίρι, για το σπίτι που άνοιγε
μόνος του ή με την σχέση του. Θα μιλούσε
για όνειρα.

Ν.Κ.:
Τα ίδια με άλλες λέξεις. Θα μιλούσε για
φούσκες χρηματιστηρίου και ξένοιαστα
ταξίδια. Όλα με μία αξία. Θα έλεγε τα
ίδια και θα ήταν πάλι μόνος. Ένας νάρκισσος
με καλύτερα ρούχα και ακριβότερο
αυτοκίνητο. Πουθενά δεν θα υπάρχει
κάποιος δίπλα του και πάλι θα προσπαθούσε
να φιλοσοφήσει την ζωή από το να την
ζήσει. Το κυριότερο βέβαια είναι ότι
και πάλι θα φοβόταν να αισθανθεί.

Ποια
στοιχεία του πρωταγωνιστή είναι δικά
σου;

Β.Λ.:
Πολλά
στοιχεία του πρωταγωνιστή είναι και
δικά μου. Νομίζω ότι το κυριότερο κοινό
μας στοιχείο είναι η αντιμετώπιση
διαφόρων καταστάσεων χωρίς πάθος, χωρίς
πραγματική έκφραση των συναισθημάτων
μου και η ξαφνική έκρηξη όταν πια νιώσω
ότι εγκλωβίζομαι.

Ν.Κ.:
Κάποια ήταν και τώρα δεν είναι. Κάποια
είναι ακόμη.

Τι
θα ήθελες να θυμούνται οι θεατές φεύγοντας
από την παράσταση;

Ν.Κ.:
Είμαι λίγο αιρετικός σε αυτό. Δεν με
ενδιαφέρει να κατευθύνω τον θεατή σε
ένα συμπέρασμα ή να μεταφέρω την οπτική
μου σε αυτόν. Ο θεατής είναι υπεύθυνος
για το τι θα θυμάται και αν του αρέσει.
Δεν πιστεύω στην κριτική της τέχνης
αλλά στο «μου αρέσει» και «δεν μου
αρέσει». Δεν ξέρω ποιος θα είναι ο θεατής
και με τι διάθεση έχει έρθει. Δεν ξέρω
αν θα έχει κόσμο το λεωφορείο εκείνη
την ημέρα και ο θεατής έρθει με νεύρα
στην παράσταση.

Αν
ο θεατής δεν αφήσει τον εαυτό του ελεύθερο
απέναντι σε ένα έργο, τότε χάνει όλη την
χαρά του θεατή και περνάει στην πλευρά
του κριτικού. Μια μίζερη πλευρά. Ούτως
ή άλλως, η παράσταση Trendy Bear βασίζεται
στη έλλειψη κριτικής ικανότητας της
κοινωνίας.

Δείτε όλα τα εντυπωσιακά teasers του Trendy Bear 




Info

Trendy
Bear

Στο
υπόγειο του καφέ Παρτιζάν (Βαλαωρίτου
29)

Κείμενο:
Βασίλης Λιπώνης


Σκηνοθεσία
– Σκηνογραφία : Νίκος Καλαϊτζίδης


Βίντεο:
Κλείτος Κυριακίδης – Μέγας Δημητριάδης


Μουσική:
Τέλης Κούρτης


Παίζουν:
Κλείτος Κυριακίδης, Ανδρέας Μαυρίδης,
Κυριάκος Χρυσίδης


Ηθοποιός
video: Βάνα Τάτσιου

Πρεμιέρα
στις 17/5 στις 21.00. Για 12 παραστάσεις
(Πέμπτη-Σάββατο) εώς 8/6

Τιμή
εισιτηρίου: 10
ευρώ

Τηλέφωνο
κρατήσεων 697.88.55.670 και στο e-mail
[email protected]

Related stories

Σαλαμέ ως Bob Dylan και το διεθνώς αναγνωρισμένο ελληνικό «Arcadia» στις αίθουσες

Οι ταινίες της εβδομάδας 23/01/2025 – 29/01/2025 Γράφει ο Λάζαρος...

Θεσσαλονίκη: Ο Θερμαϊκός έγινε… κόκκινος

Μια διαφορετική εικόνα είχαν από το πρωί στα νερά...

10 + 1 Λόγοι για να απολαύσεις «από κοντά» τον Μίνω Μάτσα στο PRINCIPAL CLUB THEATER

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου ο Μίνως Μάτσας έρχεται στο...

Casio Vintage – Ρολόγια που δεν Φεύγουν Ποτέ Από τη Μόδα

Τα ρολόγια Casio Vintage αποτελούν διαχρονικό σύμβολο του ρετρό...

«Χάθηκε» μέσα στην ομίχλη το κέντρο της πόλης

Ο Θερμαϊκός κόλπος έχει «χαθεί» μέσα στο πέπλο της...