HomeMind the artΘέατροΈλενα Δαμίγου: "Δυστυχώς, το ίδιο το εκπαιδευτικό...

Έλενα Δαμίγου: "Δυστυχώς, το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα τείνει να αδιαφορεί ή να συγκαλύπτει προβλήματα"

Η θεατρική ομάδα ριSκο παρουσιάζει το έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα Paco Bezerra, Tο μικρό πόνι, στο Vis motrix performance studio, για 8 μόνο παραστάσεις. Ένα έργο που μιλάει ανοιχτά για το σχολικό εκφοβισμό, ο οποίος τείνει να μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Η Έλενα Δαμίγου, υποδύεται τη μητέρα της ιστορίας, την Ιρένε. Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της παράστασης, ο Εξώστης μιλάει μαζί της για το έργο και το κοινωνικό φαινόμενο που πραγματεύεται.

Πώς προέκυψε η ιδέα να ανεβάσει η ομάδα ριSκο το συγκεκριμένο έργο;

Εγώ κι ο Χρήστος Παληογιάννης, που υποδύεται τον Χάιμε, τον άντρα μου στην παράσταση, διαβάσαμε το Το Μικρό Πόνι, μας ενθουσίασε και το προτείναμε στην ομάδα για ανέβασμα. Ως θεατρική ομάδα ριSκο, πάντα επιλέγουμε έργα που θεωρούμε ότι αφορούν το σήμερα και έχουν να πουν κάτι στο κοινό. Το Μικρό Πόνι, ένα έργο επίκαιρο, που θίγει το ευαίσθητο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, μας άγγιξε πρώτα ως άτομα και έπειτα ως ομάδα κι έτσι αποφασίσαμε να το ανεβάσουμε.

Το κείμενο πραγματεύεται την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, o οποίος διογκώνεται στις μέρες μας. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα αίτια του;

Επεισόδια σχολικού εκφοβισμού υπήρχαν πάντα. Δεν γινόταν, βέβαια, τόσο συχνά όσο σήμερα. Τα αίτιά του μπορούμε να τα βρούμε στη γενικότερη κρίση που κατακλύζει τις μέρες μας, κρίση οικονομική, ιδεολογική, κρίση στις σχέσεις και τις συμπεριφορές των ανθρώπων, που μας γεμίζει όλους φόβο. Ψάχνουμε τρόπο να αντιδράσουμε και δυστυχώς, πολύ συχνά οδηγούμαστε σε ακραίες και ίσως βίαιες συμπεριφορές. Επίσης παρά την ανεκτικότητα που, θεωρητικά, υπάρχει στις μέρες μας, νιώθω ότι βαθιά μέσα μας δυσκολευόμαστε πολύ να αποδεχτούμε την διαφορετικότητα των άλλων και αυτό είναι κάτι που μεταδίδουμε, συχνά χωρίς να το καταλαβαίνουμε στα παιδιά μας με αποτέλεσμα να τους μετατρέπουμε σε εν δυνάμει «θύτες».

Ποια θεωρείτε θα πρέπει να είναι η στάση του γονέα απέναντι στο παιδί που δέχεται εκφοβισμό στο σχολικό του περιβάλλον;

Νομίζω πως αυτό που έχει προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη μιας ειλικρινούς ενδοοικογενειακής επικοινωνίας που μπορεί να λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας για το παιδί. Επίσης γονείς οι οποίοι να έχουν το θάρρος να πλησιάσουν ουσιαστικά τα παιδιά τους και να τα αγαπήσουν για αυτό που είναι κι όχι γι αυτό που θα ήθελαν οι ίδιοι να είναι.

Στην παράσταση ενσαρκώνετε την Ιρένε, τη μητέρα του πρωταγωνιστή. Περιγράψτε μας το χαρακτήρα της …

Η Ιρένε, η μητέρα του δεκάχρονου Λουίσμι, είναι μια γυναίκα δυναμική που προσπαθεί να ανταποκριθεί στους ρόλους που της επιβάλλει η κοινωνία, τον ρόλο της συζύγου, της μητέρας, της εργαζόμενης. Είναι ρεαλίστρια, πατάει γερά στη γη, λύνει τα προβλήματα που προκύπτουν με αποφασιστικότητα, αλλά συχνά εγκλωβίζεται στην εικόνα του κοινωνικά αποδεκτού. Παλεύει να προστατεύσει το γιο της αλλά προβάλλει τις δικές της επιθυμίες και τα δικά της πιστεύω στο παιδί της, με αποτέλεσμα να απομακρύνεται όλο και περισσότερο εκείνο από.

Με ποιον τρόπο προσπαθεί η Ιρένε με τον σύζυγό της να βοηθήσουν το παιδί τους;

Η Ιρένε και ο Χάιμε προσπαθούν, ο καθένας με τον τρόπο του, να κάνουν τα πάντα για να βοηθήσουν το παιδί τους ώστε να πάψουν τα επεισόδια λεκτικής και σωματικής βίας εναντίον του, παίρνοντας συχνά αποφάσεις ερήμην του. Μιλούν συνέχεια για το παιδί τους αλλά ποτέ με το παιδί τους. Η Ιρένε κλείνει τα μάτια στη «διαφορετικότητα» του παιδιού και θέλει απλά να την κρύψει από τον υπόλοιπο κόσμο για να τον προστατεύσει. Ενώ ο Χάιμε θέλει να προβάλει αυτή τη «διαφορετικότητα» ως «ιδιαιτερότητα», για να πάει κόντρα στο «σύστημα» και να την τρίψει στα μούτρα του.

Πιστεύετε υπάρχει τρόπος να εξαλειφθεί το φαινόμενο του bullying στα σχολεία; Αν ναι, ποιος;

Να εξαλειφθεί τελείως φαντάζει αρκετά δύσκολο. Να μειωθεί ίσως. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι σε θέση, ιδανικά, να αναγνωρίζουν και να προλαμβάνουν τέτοια περιστατικά. Πράγμα που δεν γίνεται ή, ακόμα χειρότερα, όταν γίνεται, αποσιωπάται. Υπάρχουν σίγουρα εξαιρέσεις αλλά δυστυχώς το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα τείνει να αδιαφορεί ή να συγκαλύπτει προβλήματα αντί να τα αντιμετωπίζει. Εκπαιδευτικοί και γονείς, σε συνεργασία, οφείλουν να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού με ελπίδα την μείωση του φαινομένου.

Τι είναι αυτό που θα θέλατε ν' αποκομίσει ο θεατής φεύγοντας από το θέατρο;

Θα ήθελα να μπορέσει να μπει στον κόσμο αυτών των χαρακτήρων του έργου, να τους καταλάβει, ίσως και να τους δικαιολογήσει, και την επόμενη μέρα να αντιμετωπίσει και να προσεγγίσει την οποιαδήποτε διαφορετικότητα, όχι μόνο με ανοχή και κατανόηση, αλλά και με αγάπη.

Ποια είναι τα πλάνα της ομάδας ριSκο για τη φετινή χρονιά;

Θα ξεκινήσουμε με την πρεμιέρα του έργου 24 Νοεμβρίου στο Vis motrix performance studio και θα θέλαμε η παράσταση να παρουσιαστεί τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Έπειτα υπάρχουν σχέδια για μια δεύτερη παραγωγή αλλά προς το παρόν δεν είναι ανακοινώσιμα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:


ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Από 24 Νοεμβρίου έως 16 Δεκεμβρίου, κάθε Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή, στις 19.00 για 8 μόνο παραστάσεις.

Σάββατο 24/11, Κυριακή 25/11

Σάββατο 1/12, Κυριακή 2/12

Σάββατο 8/12, Κυριακή 9/12

Σάββατο 15/12, Κυριακή 16/12.

Vis motrix performance studio,

Έδισσον 4 (Έναντι του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης)


ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 10 €

ΑΝΕΡΓΩΝ: 5 €

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ:

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ριSκο: 6943 649 009

E-mail: omadariskoHYPERLINK mailto:[email protected]@HYPERLINK mailto:[email protected] mailto:[email protected] mailto:[email protected]

www.facebook.com/Omada Risko

Website: www.avertotheatro.gr/θεατρική-ομάδα/θεατρικη-ομαδα-ριsκο/

Related stories

Γιατί το Studio Ghibli Θεωρείται η ‘Disney’ της Ιαπωνίας

Studio Ghibli: Το μαγεμένο βασίλειο της Ιαπωνικής κινηματογραφίας Όταν μιλάμε...

«Πες το Ψέματα»: Ακυρώθηκαν οι παραστάσεις – Τι ανακοίνωσαν οι διοργανωτές

Ακυρώθηκαν οι παραστάσεις του κωμικού show «Πες το Ψέματα»...

Ο Αντώνης είναι ο φωτογράφος που αποτυπώνει την ομορφιά της Ίριδας

Στον κόσμο της φωτογραφίας, η δημιουργικότητα δεν έχει όρια,...