Θυμάσαι που σου 'λεγα για τα ρολόγια και τις κοσμοθεωρήσεις τους; Το πως ο άνθρωπος δένεται και αλυσοδένεται και κουρδίζει και κουρδίζεται και τρεκλίζουν οι δείκτες και τρεκλίζουν οι στιγμές και μένεις εσύ κι εσύ και μόνος και κοιτάς το πάναστρο στερέωμα της φύσεώς σου.. Και όχι, γιατί όχι;
Και είναι στιγμές -Ω κάτι στιγμές, κατά τις οποίες σταματούν αυτοί οι δείκτες και σταματούν αυτές οι μέρες και βλέπεις μονάχα τον άνθρωπο. Σου μιλά; Δε σου μιλά; Ταριχευμένες όψεις, σωστά πορτραίτα ρετροϊκά, βιντατζιόζικα. Σαν από άλλην εποχή, σαν από φιλμάκια παλιών φωτογραφικών μηχανίσκων, όταν ο χρόνος σταμάταγε πιο σπάνια, όταν ο άνθρωπος ζούσε τον χρόνο. Όταν δεν ανέπνεε στους σταματηγμούς του τελευταίου.
Πορτραίτα σε Άσπρο και Μαύρο, λοιπόν.
Ξεκινώντας, οι εικαστικές επιρροές στα έργα του Βασίλη Λούγγου εμφανίζουν μια ευρεία γκάμα συνδιαλλαγής και ενδοεπικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρεί κανείς, στα εν λόγω έργα, εξ αρχής ενός τύπου ρετροϊκό, μινιμαλιστικό κλασικισμό.
Υφίστανται, επίσης, έντονα και τα προ-μανιερικά τεχνοτροπικά συστατικά στοιχεία `της άνθρωπο- προσωπογραφίας, εναρμονισμένα με τον αντίστοιχο συμβολισμό του φαντασιακού, της περαιτέρω διάστασης, την οποία δεν κατέχουμε γνωσιακά, παρά διαισθητικά.
Επιπρόσθετα, θα μπορούσαμε να διακρίνουμε μιας μορφής μανιερισμό με παιχνίδισμα της αύρας των μορφών, γεγονός που παρουσιάζει μια ιδιάζουσα ομοιότητα με τα ''Θεία έργα του Ελ Γκρέκο. Θα μπορούσε να γίνει λόγος και για Θεϊσμό στην Τέχνη, Να τονισθεί ότι δεν αναφερόμαστε, βέβαια, σε ενός είδους φαντασιακό, στον βαθμό της αποθέωσης της αύρας, μοτίβο, μέσω του οποίου έδρασε και αναδείχθηκε εικαστικά ο Γουναρόπουλος.
Ακόμη, παρατηρούμε την τυπική παγερότητα νεοκλασικού τύπου στα έργα, η οποία συνοδεύεται από έναν υφέρποντα ρομαντισμό που περιβάλλει ασφυκτικά τα ρεαλιστικά δεδομένα των έργων. Πιθανώς εικαστική αλλαζονικότητα, ωστόσο εμφανής και ένας νέο- ιμπρεσιονισμός νατουραλιστικού τύπου
Μάτια εξπρεσιονιστικά. Φωβικά, όχι από αγριότητα, μα από μελαγχολίες και φόβους. Φόβους; Ας μιλήσουμε για φόβους.
Όταν ο άνθρωπος κουρδίζει και κορντίζεται. Πόσες ομορφιές χάνει ο βιαστικός διαβάτης του χρόνου; Προλαβαίνει όμως.. Προλαβαίνει το δευτερόλεπτο του. Μα δεν ξέρει πως το κούμπωμα του ρολογιού πλέον εγίνηκε εαυτός του. Δεν κοιτάζει τους δείκτες. Δεν ξεχωρίζεις τη μάζα από το σώμα.
Αυτό είναι λάθος, τόσο λάθος. Γιατί, όταν το ρολόγι αποκτήσει τόση πια μεγάλην αξία, τότε τρέμεις, ψυχορραγείς πως θα το χάσεις, στη εικασία. Φόβος. Μα, άλλο είσαι ΄συ κι άλλο το ρολόγι σου. Σαν κάποιον, όποιον, που τον έφτιασες σώμα σου. Μα δεν είν' εσύ.
Κι αν σου ξεγλιστρήσει το ρολόγι; Κι αν σου ξεγλιστρήσει ο άνθρωπος;
Και πενθείς το ρολόι που έχασες. Και πενθείς τη μάζα που νόμισες σώμα σου.
Ύπουλο το ρολόγι και ύπουλος ο άνθρωπος. Γίνεται εσύ, γίνεται η ζεστασιά σου, η θερμότητα. Ποτέ δεν παίρνεις χαμπάρι την φυγή. Μα την ξεύρεις.
Μα την φοβάσαι.
Πληροφορίες Έκθεσης
Τίτλος έκθεσης: Πορτραίτα σε Άσπρο και Μαύρο
Καλλιτέχνης: Βασίλης Λούγγος
Χώρος: Myro Gallery
Διεύθυνση : Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης
Διάρκεια έκθεσης: Από τις 7 Μάη έως τις 6 Ιούνη
Είσοδος: ελεύθερη
Στοιχεία επικοινωνίας
Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη και Παρασκευή: 11.00 – 14.00 και 17.00 – 21.00, Σάββατο: 11.00 – 15.00
Τηλέφωνο επικοινωνίας: (0030) 2310 269187