Και δέσποζε έξωθεν της ακαδημίας του Πλάτωνος ἀγεωμέτρητος μηδεὶς εἰσίτω. Η φιλοσοφία χάρισε μεγαλείο στα μαθηματικά του κόσμου.
Και το σχήμα εγίνηκε, απ' επιστήμη, μείζονα τέχνη. Το απόλυτα προσδιορίσιμο μετατράπηκε σποραδικά στον ακραίο υποκειμενισμό που ομορφαίνει την ημέρα.
Κ' είδα εύμορφες εικονοπλασίες που αγαλλιάζουν στη θέαση της διαδικασίας της εικαστικοποίησης της γεωμετρικής μεθόδου διάταξης.
Κατ' αρχάς, στα έργα εμφανίζεται έντονο το στοιχείο της επιπεδοποίησης, το οποίο απομακρύνεται από την εικαστική εννοιοδότηση του με βασικό άξονα τον χώρο του Gauguin. Οι καμπυλότητες προσδίδουν προοπτικές πέραν των τετριμμένων, της πεπατημένης οδού.
Επίσης, συμπαθητική μας παρατίθεται η συμπόρευση του συμβολιστικού στοιχείου με εκείνο του αφηρημένου εξπρεσιονιστικού Κυβισμού, από μεριάς σχηματικών διαπλάσεων στο παιχνίδι της καλλιτέχνιδας με την έννοια του χώρου.
Επιπροσθέτως, αδυνατεί κανείς να παραλείψει την παρουσία μιας μορφής, θα λέγαμε, γεωμετρικού καμπυλόμορφου Νατνταϊσμού, ως προς τη νιχιλιστική, παρά ταύτα αντί-ντεριντιανή -μη αποδομηστική- ιδεοψυχοσύνθεση και φιλοσοφική κοσμοαντίληψη. του καλλιτεχνικού αυτού ρεύματος. Ίσως θα μπορούσαμε να προβούμε κάποιαν σκέψη περί Art Nouveau -γιατί όχι; – της μετανεωτερικότητας.
Μολονότι συγκρουόμενος στις παραπάνω παραδοχές, χαρακτηριστικός κι ο, πιθανολογικώς, σορεαλισμός τύπου
Miró, ειδικά σε συνθέσεις του όπως ο περίφημος πίνακας The Garden. Ερμηνείες διευρυμένες, προεκτάσεων τοιούτων, ώστε να ξορκίζονται οι, τυχόν συνήθης, καλλιτεχνικοί και δη εικαστικοί Σεχταρισμοί.
Ακόμη, ενδιαφέρουσα πινελιά αποτελεί και το εκμοντερνισμένο, μετά-υλιστικό και νεωτερίζον Μπαουχάους που επεκτείνεται πέραν του βιομηχανικού σχεδιασμού και της αρχιτεκτονικής νοοτροπίας, πέραν από το εικαστικό status quo των εποχών Klee- Kandinsky
Εν κατακλειδι, περισσότερο από κάθε προηγούμενη αναφορά, αντιλαμβάνεται κανείς, σχεδόν πνευματιστικά, πως η κρυμμένη ουσία των έργων έγκειται στην Op Art: Αμφισβητεί την βαρύτητα και προσιδιάζει δυναμικά στις απεικονίσεις Calder. Ψευδαισθησιακά τείνει προς Vasarely. Πάντως, εν γένει, καθώς προαναφέρθηκε, τείνουν τα έργα να δημιουργούν καμπυλότητες, προσθέτοντας, εντυπωσιακά, επιπρόσθετες διαστάσεις στον χώρο και, με τη συμπερίληψη του βίντεο Όψεις 1 της συνολικής εγκατάστασης Καμπυλότητες, στον χρόνο.
Ο Osho απέρριψε ευθαρσώς τη δυτικότροπη εκδοχή της 'Φιλοσοφίας, αντιπαραθέτοντας σε αυτή την έννοια της Φιλουσίας. Δεν σκέφτομαι, αλλά αγαπώ την Ουσία. Το Ντάρσαν. Δηλαδή το να βλέπεις.
-Θέλω να διω πέρα από τα όρια του νου.
-Ν' αντικρύσεις καμπυλότητες;
-Να δημιουργήσω χωροχρόνους ολόδικούς μου.
Να γίνω κύκλος, ρόμβος,, κύβος.
Να γίνω ο καμβάς και ο δημιουργός του. Tabula Rasa.
-Και πάλι απ' την αρχή..
-Η μαγεία της Τέχνης αυτή είναι, μωρέ. Εδώ είναι.
Μας φανερώνει όσα το μάτι ατροφεί. Μας αποκαλύπτει το υπεράνθρωπο. Το απόλυτο. Το αντικειμενικά φαντασιακό.
Κι όπως ανέφερε κάποτε ο Degas, η τέχνη δεν είναι αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν.
Φκιάσε ουσία και θα την αντικρύσουν κι εκείνην. Ουδέν ουσιωδέστερον της Τέχνης.
Πληροφορίες έκθεσης- Στοιχεία Επικοινωνίας
Έκθεση:
Καμπυλότητες (Curvatures)
Καλλιτέχνης: Ιωάννα Ασσάνη
Επιμέλεια έκθεσης : Εμμανουήλ Μαυρομάτης
Διάρκεια έκθεσης: Από τις 8 Μάη έως τις 8 Ιούνη
Χώρος:
Propaganda Rollin co. Store (ART ROOM)
Διεύθυνση: Ισαύρων 7 / 54627 (πλ. Ναυαρίνου), Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2314005392
E-mail:
[email protected]
,