HomeMind the artΜουσεία - ΓκαλερίΈκθεση 2 γενιές, 3 γραφές | ...

Έκθεση 2 γενιές, 3 γραφές | Απνευστί

Ο χωροχρόνος πνέει τα λοίσθια μπρος στις εικαστικότροπες γραφές. Της γενιάς του.. Δεν μετρά, μολαταύτα. Εν συνεχεία. Γιώργος Λαζόγκας. Ο μαθητής, Δημήτρης Λάμπρου. Δημήτρης Εφέογλου. Συμπλεύσεις σε καμβά και στην ουσία.

Σαγηνευτικές μεταλλαγές σχεδιαστικής γραφής και προτύπων. Πράγματι, ο Γιώργος Λαζόγκας, ως εννοιολογικός καλλιτέχνης, σαν άλλος Μαρσέλ είτε Σάρτρ, αποδίδει την αρμόζουσα βαρύτητα στα ουσιώδη της εικαστικής έκφανσης του υπαρξιστικού ρεύματος. Πιο συγκεκριμένα, τα έργα του Λαζόγκα χαρακτηρίζονται από δυναμικές μυστηριακά μυστικιστικές νεωτερίζουσες μανιέρες, Άδυτον αδύτων. Ενδιαφέρον, επίσης, στοιχείο περί του μεγάλου έλληνα καλλιτέχνη, ο ενστερνισμός και η μεταμορφώσεις του μετά- Ιμπρεσιονισμού, στοιχεία καίρια, όσο και αντιπροσωπευτικά του διδασκόμενου από τον Λαζόγκα επιπέδου. Καταληκτικά, παρατηρεί κανείς ιδιάζουσες Μπρετονίζουσες σουρεαλιστικές τάσεις. Ομιλούμε περί του εικαστικού σε εξελικτική κλίμακα. Στο προχώρι.

Αναφορικά με τον αξιόλογο μαθητή, τα καλλιτεχνήματα Λάμπρου παραπέμπουν στην προσωπική μνήμη ως βασική λειτουργία και αναπόσπαστο συστατικό των εικόνων του, οδηγεί με μια αταλάντευτη γραμμή-γραφή στο τελικό αποτέλεσμα που φανερώνεται αποκαλυπτικά με μια μυστικιστική χροιά. Το παρελθόν φιλτράρεται μέσα από το παρόν και αναδύεται δυναμικά ως ένα φαντασιακό όραμα με υβριδικές ονειρικές μορφές που εμπεριέχουν μορφοπλαστικά και εννοιολογικά την έννοια της μεταμόρφωσης. Επιπροσθέτως, έντονη καθίσταται η παρουσία μιας μορφής Αρ Νουβώ στα έργα του Λάμπρου, καθώς και η καταφανής υπεροχή ενός αφηρημένου εξπρεσιονιστικού πνευματισμού, του συμβολισμού και του προσωπικού βιώματος, σχεδόν όσο ατόφιος μεταδόθηκε μέσω του δασκάλου του.

Επιπροσθέτως, ο Δημήτρης Εφέογλου δημιουργεί από καθέδρας με μεταμοντέρνες νότες ντιβιζιονιστικού Μινιμαλισμού, Σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό αυτό του, παρουσιάζει παραδειγματικώς, μέσω των έργων του, το νατουραλιστικό στοιχείο του ιδεοψυχαναγκασμού περί της ύλης και του υλικού συμβολιστικού κόσμου της αναπαράστασης άνευ διαστατικότητας. Τα άλας της γης; Γιατί όχι; Θα μπορούσαμε, ενδεχομενικά, να τον κατατάξουμε στην κορυφή μιας τέχνης από καταβολής κόσμου, μιας μορφής της νεοπαραστατικής τέχνης του σύγχρονου.

Ούτως εξηγείται. Ο Ντεγκά κάποτε ανέφερε για την τέχνη πως δεν είναι αυτό που βλέπεις. Είναι αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν. 2 γενιές και 3 γραφές, λοιπόν. Οι εξής μας έκαναν να δούμε. Μια τέχνη του αξιόλογου. Και του υποκειμενικού, όπως θα τόνιζε και ο Μπέκετ, της εσωτερικής πνευματικότητας του δημιουργού. Αυθωρεί και παραχρήμα επιμόρφωση.

Η Ψυχή του Γύζη μειδίασε

Η ομορφιά της τέχνης μας τυλίζει.

Πάλις.

Ξημέρωσε.

Την έκθεση επιμελείται θεωρητικά ο Ευθύμης Λαζόγκας, διδάσκων Ιστορίας της Τέχνης στην ΑΣΚΤ.

***

Πληροφορίες περί της έκθεσης

Χώρος: ΓΚΑΛΕΡΙ ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Διεύθυνση: Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη
Εγκαίνια: Πέμπτη, 19 Μαρτίου, 19.00 – 22.00
Διάρκεια έκθεσης: Από τις 19 Μαρτίου έως τις 18 Απριλίου 2015


Πληροφορίες περί της γκαλλερί

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή 12.00 -20.00, Τετάρτη και Σάββατο 12.00 – 15.00
Τηλέφωνο επικοινωνίας: +30 2310 240416,

Ε-mail: [email protected],

Ιστότοπος: lolanikolaougallery.blogspot.gr

Related stories

Πέθανε ο σπουδαίος σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς

Ο Ντέιβιντ Λιντς: Ο Σουρεαλιστής των Ονείρων που Έφυγε Ο...

Φωτοιστορίες: Η Θεσσαλονίκη της Αναστασίας

My view: Μου αρέσουν οι λεπτομέρειες της Θεσσαλονίκης. Και...

«Queer» η νέα κινηματογραφική εβδομάδα με «Αληθινό Πόνο»

Οι ταινίες της εβδομάδας 16/01/2025 – 22/01/2025 Γράφει ο Λάζαρος...

Ποιες ήταν οι πιο πετυχημένες σειρές παγκοσμίως στην ιστορία της τηλεόρασης

Η έννοια της "πιο πετυχημένης" τηλεοπτικής σειράς μπορεί να...