HomeNewsroomΗ έκθεση Home/s στο Μουσείο Μπενάκη

Η έκθεση Home/s στο Μουσείο Μπενάκη

Home/s : an exhibition of ArtUP!
Media Art in Bulgaria, Greece and
Turkey


Παρασκευή
11 Οκτωβρίου – Κυριακή
17 Νοεμβρίου 2013,
Μουσείο Μπενάκη, Κτήριο
Οδού Πειραιώς, Αθήνα
Εγκαίνια: Παρασκευή
11 Οκτωβρίου, 8 μμ

  Το
Goethe-InstitutAthen
σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη
παρουσιάζουν την έκθεση Home/s
στο πλαίσιο του πρότζεκτ ArtUP!
Mediaart in Bulgaria,
Greece and Turkey.

  

Τι
σημαίνει η αίσθηση του «ανήκειν» σήμερα;
Πού νιώθουμε πραγματικά σπίτι μας; Ποιες
είναι οι συνήθειες που μας συνδέουν με
αυτό και πώς μπορούν να γίνουν αντιληπτές;
Σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης και
κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που η
τεχνολογία και η συνεχής συνδεσιμότητα
έχουν κεντρικό ρόλο, τα ερωτήματα αυτά
αποκτούν και πάλι ιδιαίτερη σημασία..

  Για
τον Vilém Flusser,
φιλόσοφο, θεωρητικό της επικοινωνίας
και της τεχνολογίας, η αίσθηση του
«ανήκειν» είναι θεμελιώδης, αλλά με τον
πιο αντιφατικό τρόπο. Ό,τι αντιλαμβανόμαστε
ως σπίτι μας, «μας επιτρέπει να
αναγνωρίζουμε τον κόσμο» αλλά την ίδια
στιγμή μας εμποδίζει να τον δούμε
πραγματικά. «Μη συνειδητές συνήθειες»
μας παγιδεύουν και αναπόφευκτα αφήνουν
μικρά περιθώρια για αλλαγές. Κάτι τέτοιο
όμως, για τον Flusser,
γίνεται αντιληπτό μόνο όταν απομακρυνθούμε
από αυτές και ενδεχομένως βρεθούμε –
δίχως άλλη πλέον επιλογή – σεένα
νέο, μη γνώριμο περιβάλλον. Η αίσθηση
του «ανήκειν» σήμερα δεν σχετίζεται
πλέον μόνο με το σπίτι ή την πατρίδα,
αλλά και με τα πολλαπλά δίκτυα, στα οποία
συμμετέχουμε και το αστικό περιβάλλον,
το οποίο επαναδιεκδικούμε.

  Μέσα
από 17 έργα ψηφιακής τέχνης από την
Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Τουρκία η
έκθεση Home/s
επιδιώκει να επαναπροσεγγίσει την
έννοια του «σπιτιού». Δίνοντας έμφαση
στο ρόλο που έχουν η γλώσσα, οι κοινότητες
και ο δημόσιος χώρος, αλλά και τα δίκτυα,
η τεχνολογία και οι αλγόριθμοι, οι
καλλιτέχνες σχολιάζουν το σήμερα και
δημιουργούν νέα ερωτήματα. Πώς η
τεχνολογία επηρεάζει και καταγράφει
τις συνήθειες μας; Αποτελούν οι αναρίθμητες
συνδέσεις και οι συγκινησιακές σχέσεις
που δημιουργούνται μεταξύ πολιτών
σήμερα το νέο σπίτι των πολλών; Πώς έχουν
διαμορφωθεί ζητήματα που αφορούν στη
μετανάστευση και την κινητικότητα τα
τελευταία χρόνια; Έργα βιωματικά αλλά
και εγχειρήματα συλλογικά και συμμετοχικά,
παρουσιάζονται για να προκαλέσουν μια
συζήτηση για την αναγκαιότητα του
«ανήκειν» στην σημερινή δικτυωμένη
εποχή.

Συμμετέχοντες
καλλιτέχνες:
FiratBingöl
(Τουρκία), YoanaBuzova
(Bουλγαρία),
Ergin
Çavuşoğlu
(Bουλγαρία),
Μάκης Φάρος (Ελλάδα), Τζένη Μαρκέτου σε
συνεργασία με την Μάρθα Γιαννακοπούλου
(Ελλάδα/ Αμερική), MedeaElectronique
(Ελλάδα), AliMiharbi
(Τουρκία), VladimirMitrev
(Βουλγαρία), NullPointerConstant
(Ελλάδα), ArzuOzkal
& ClaudiaCostaPederson
(Τουρκία/ Αμερική), PersonalCinema
(Ελλάδα), Έρικα Σκούρτη (Ελλάδα), RaychoStanev
(Βουλγαρία), OzlemSulak
(Tουρκία),
Λίνα Θεοδώρου (Ελλάδα), HakanTopal
(Tουρκία),
BorjanaVentzislavova
(Βουλγαρία)

Επιμέλεια:
Δάφνη Δραγώνα, Κατερίνα Γκουτζιούλη


**Η
έκθεση Home/s
θα είναι προσβάσιμη και διαδικτυακά
στην ιστοσελίδα www.
goethe.de/artup

Παράλληλες
Εκδηλώσεις


Στο
πλαίσιο της έκθεσης Home/s
θα πραγματοποιηθούν δύο δράσεις:



Σάββατο,
12 Οκτωβρίου, 2013, 5μμ-9μμ

Τζένη
Μαρκέτου / Μάρθα Γιαννακοπούλου

UndoingMonuments:
ALivingWorkingRoom,

Εργαστήριο
με ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής 

Μουσείο
Μπενάκη, Κτήριο Οδού Πειραιώς
Είσοδος
ελεύθερη

9
– 10 Νοεμβρίου, 2013ArzuOzkal
/
ClaudiaCostaPederson
Gün,
Athensversion,
Εργαστήριο
με ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής

Frown,
Αγ. Ελεούσης 14 και Πρωτογένους,
Μοναστηράκι
Περισσότερες πληροφορίες
σύντομα στο www.frowntails.com

Είσοδος:
€ 4 (€ 2 φοιτητικό)



Related stories

Στην Κονσέρβα ήπιαμε στην υγειά της αιώνιας καψούρας

Μπορεί να έχεις ακούσει για τον Χάρη της Κονσέρβας,...

ΘΕΑΤΡΟ | Τα 39 Σκαλοπάτια του Patrick Barlow στην Θεσσαλονίκη

«Τα 39 Σκαλοπάτια», το κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που παρουσιάστηκε...

Η Μαρία που έγινε Κάλλας: Αξίζει να το δείτε;

Η σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» ξετυλίγει τη...

Αστικοί Θρύλοι | Το 1ο Γυμνάσιο

της Μαρίας Ράπτη Εκείνοι που δεν γεννήθηκαν ποτέ, παίζουν στα...