Την Τετάρτη το βράδυ βρεθήκαμε στο θέατρο Αυλαία στην
πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης “GoλFω: Director's Cut”, που ανέβηκε
στη Θεσ/νίκη για δεύτερη φορά από την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος. Το θέατρο γεμάτο,
κόσμος ανυπόμονος να δει ή να ξαναδεί την παράσταση (δεν ήταν λίγοι αυτοί που
ήρθανε για να την ξαναδούνε δεύτερη ή τρίτη φορά) και στη σκηνή ο σκηνοθέτης
και ηθοποιός Σίμος Κακάλας να κινείται όπως οι ήρωες των ηλεκτρονικών
παιχνιδιών υπό τους ήχους της μουσικής των Margin of Existence.
Τι είδαμε μετά; Τον Σίμο
Κακάλα να είναι μόνος επί σκηνής και να συνομιλεί με απίστευτη με το κοινό, το
οποίο φάνηκε πραγματικά να τον λατρεύει όχι ως σταρ βεβαίως, αλλά ως ένα πολύ
οικείο πρόσωπο. Αυτό που υπήρχε στην ατμόσφαιρα ανάμεσα στο κοινό και στον
ηθοποιό ήταν μια φιλική οικειότητα, σαν δυο παλιοί καλοί γνώριμοι.
Η ιστορία
που εκτυλίχθηκε αμέσως μετά είναι λίγο πολύ σε όλους μας γνωστή. Είναι η
ιστορία της Γκόλφως και του Τάσου, ενός έργου που έγραψε ο Σπύρος Περεσιάδης
στα τέλη του 19 ου αιώνα και που από τότε έχει διασκευαστεί, ανεβεί, γυριστεί
σε ταινία άπειρες φορές. Η Γκόλφω είναι μια νεαρή βοσκοπούλα που είναι
ερωτευμένη με τον φτωχό Τάσο. Ο πλούσιος
Κίτσος είναι ερωτευμένος με την Γκόλφω. Ο Τάσος αρραβωνιάζεται την Γκόλφω. Η
πλούσια Σταυρούλα ζηλεύει την Γκόλφω και στέλνει προξενιά για τον Τάσο. Ο Τάσος
θαμπώνεται απ' τα πλούτη και αφήνει την Γκόλφω. Αυτή είναι λίγο πολύ η ιστορία.
Κλασικά πράγματα από αρχαιοτάτων χρόνων (έστω ελισσαβετιανών).
Ο Σίμος
Κακάλας μαζί με την Ξένια Αηδονοπούλου που επιμελήθηκαν το κείμενο πρότειναν τη
δική τους Γκόλφω, την οποία ο ίδιος ο Κακάλας ως σκηνοθέτης και κινησιολόγος
της παράστασης είδε σαν μια ηρωίδα από ιαπωνικό anime, δίνοντας έτσι μια άλλη διάσταση
στην παράσταση. Η αλήθεια είναι πως δεν πίστευα πως η Γκόλφω μπορεί ακόμη να
μας αφορά ως κοινό, αλλά τώρα πια νομίζω πως η συγκεκριμένη παράσταση το
πέτυχε. Δεν χωράνε άλλο φουστανέλες στην
Γκόλφω. Άλλωστε, μια ιστορία έρωτα και θάνατου όσο παλιά και να είναι πάντα
έχει το κοινό της και πάντα βρίσκει ανθρώπους ν' ακουμπήσει.
Πόσο
μάλιστα αν αυτά τα υλικά συνδυάζονται και με το γέλιο που προσέφερε απλόχερα η
παράσταση. Από την αρχή μέχρι το τέλος το κοινό ήταν ευδιάθετο και γελούσε με
τα διάφορα γκανγκς αλλά και τις κινήσεις των τριών εξαιρετικών ηθοποιών ( Έλενα
Μαυρίδου, Δήμητρα Κούζα, Μιχάλης Βαλάσογλου) και φυσικά του σκηνοθέτη που
παρενέβαινε συνεχώς σχολιάζοντας τα τεκταινόμενα και άλλοτε βοηθώντας τα να
εξελιχθούν. Η συνταγή ολοκληρώθηκε με το βίντεο του Μπάμπη Βενετόπουλου και το anime των Eli Ketzi και Κατερίνα Παπαφλωράτου.
Η παράσταση
που θα παίζεται ως 28/09 στο θέατρο Αυλαία, για τελευταία φορά όπως μας
προειδοποιούν οι συντελεστές της μέσω του δελτίου τύπου, αποτελεί μια
εξαιρετική ευκαιρία για να περάσεις αναμφίβολα καλά στην θεατρική έξοδό σου.