HomeCinemaΚριτική ταινίας«Get Out»: ένα υβριδικό horror φιλμ με...

«Get Out»: ένα υβριδικό horror φιλμ με κοινωνικές προεκτάσεις

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Jordan Peele

Παίζουν: Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener

Το
Get Out (2017) είναι μία horror ταινία μυστηρίου με έντονα και μη αναμενόμενα κωμικά στοιχεία σε σκηνοθεσία και σενάριο του Jordan Peele. Μολονότι τα horror films των στούντιο έχουν την τάση να αναλώνονται σε σταθερές θεματικές και αισθητικές, το Τρέξε αποτελεί μία φρέσκια και πρωτότυπη εκδοχή του μοτίβου της αιχμαλωσίας, που απαντάται συχνά στις ταινίες του είδους, ενώ, παράλληλα θίγει το κοινωνικό ζήτημα του φυλετικού ρατσισμού. Και αν ο συνδυασμός αυτός με μία πρώτη ματιά μοιάζει συγκεχυμένος και ασαφής, στην πραγματικότητα λειτουργεί ως μια επιμελημένη αφηγηματική και οπτική ενορχήστρωση.

Ο Chris (Daniel Kaluuya) προσκαλείται από την κοπέλα του, Rose Armitage (Allison Williams) στο σπίτι των γονιών της. Ο ήρωας νιώθει αμηχανία για την πρώτη αυτή συνάντηση, καθώς η Rose δεν έχει πληροφορήσει τους γονείς της ότι ο φίλος της είναι Αφροαμερικανός. Η πρώτη αντίδραση της οικογένειας Armitage (Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones) αν και επιφανειακά φιλική, υποθάλπει ρατσιστικά σχόλια, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο εμφανή. Όταν ο Chris γνωρίζει τους δύο μαύρους οικονόμους (Betty Gabriel, Markus Henderson), αρχίζει να συνειδητοποιεί την εκκεντρικότητα της κατάστασης. Ένα θεμελιώδες ερώτημα βασανίζει τους/τις θεατές: τελικά, τι συμβαίνει στο σπίτι των Armitage;

Η μονίμως ανατριχιαστική αίσθηση ότι πίσω από τις ευγενικές χειρονομίες και τα ψεύτικα χαμόγελα κρύβεται μια τρομακτική πραγματικότητα εντείνεται, καθώς η πλοκή εξελίσσεται. Ο αμήχανος και αλλοπρόσαλλος τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρονται οι οικονόμοι του σπιτιού σε συνδυασμό με τη συμπεριφορά των γονέων δημιουργεί ένα κλίμα αβεβαιότητας και καχυποψίας. Η υποκριτική των Gabriel και Henderson πολύ εύκολα θα μπορούσε να γίνει κωμική, αλλά η ερμηνευτική τους δεινότητα διατηρεί και υπογραμμίζει την απόκοσμη αίσθηση των προαστίων. Κι ενώ έχουμε καθηλωθεί από την αδιόρατη απειλή της απομονωμένης έπαυλης και των χαρακτήρων, οι απολύτως φυσικές αντιδράσεις του βασικού ήρωα, που δεν υποδύεται πως είναι ατρόμητος, όπως πολλοί/πολλές χαρακτήρες horror movies, και οι κωμικοί διάλογοι με τον φίλο του (LilRel Howery) αποφορτίζουν το κοινό από το σχεδόν μόνιμο άγχος.

Η φωτογραφία αποδίδει τις απειλητικές σκοτεινές σκηνές, αλλά, ταυτόχρονα, δεν αψηφά τον φωτιστικό και χρωματικό ρεαλισμό των προαστίων. Λαμπερός ήλιος, πράσινες εκτάσεις, κορεσμένα θερμά χρώματα που, ενώ τείνουν να καθησυχάσουν το κοινό, στην πραγματικότητα εντείνουν την περίεργη συμπεριφορά των χαρακτήρων και την επιφανειακή τους ευγένεια. Ενώ καμία απειλή δεν παραμονεύει στις ανύπαρκτες σκιές αυτών των πλάνων, ο πραγματικός κίνδυνος είναι ακριβώς δίπλα στον ήρωα και προσπαθεί να κρύψει τις αληθινές του προθέσεις.

Το
Get Out διαφοροποιείται από άλλες ταινίες που ανήκουν στο ίδιο είδος εξαιτίας της αμεσότητας με την οποία θίγει τον φυλετικό ρατσισμό. Ενώ η παράδοση των horror αντιμετώπιζε συχνά τους μαύρους ήρωες ως ανυπεράσπιστα θύματα που κρύβονται πίσω από τους λευκούς βασικούς ήρωες, το φιλμ αλλάζει την αναπαράσταση του φυλετικού στερεοτύπου και ανακατασκευάζει ένα κινηματογραφικό σύμπαν το οποίο σε προηγούμενες δεκαετίες θα είχε διαμορφωθεί πολύ διαφορετικά. Μία ταινία που θα σας κρατήσει σε εγρήγορση και αγωνία και, θα σας ψυχαγωγήσει, ενώ, ταυτόχρονα, ενέχει τη δύναμη να προκαλέσει κοινωνικούς προβληματισμούς.

Related stories

Η αστυνομική σειρά θρίλερ Reyka βλέπεται απνευστί από τους λάτρεις του crime drama

Πρωταγωνιστές είναι δύο μοναδικοί και αγαπητοί ηθοποιοί, που έχουμε...

Η δική μας μεταπολίτευση είναι η σειρά ντοκιμαντέρ που πρέπει να δεις στο Ertflix

Η ιστορική σειρά ντοκιμαντέρ «Η δική μας μεταπολίτευση», παραγωγής ERTFLIX που επιμελούνται και...

Πού βρισκόταν το εξοχικό κέντρο Λουξεμβούργο

Ποιος θυμάται το Λουξεμβούργο; Τότε που η θάλασσα έγλειφε...

Πέθανε ο Ολιβιέρο Τοσκάνι, ένας από τους πιο εμβληματικούς φωτογράφους

Ο Ολιβιέρο Τοσκάνι, γεννημένος το 1942 στο Μιλάνο, ήταν...

Η Άνω Πόλη του Γιώργου Κόφτη

Για να αντιληφθεί κανείς την πόλη της Θεσσαλονίκης θα...