HomeInterviewsΓεράσιμος Ευαγγελάτος: "Το στερεότυπο του φτωχού, μποέμ...

Γεράσιμος Ευαγγελάτος: "Το στερεότυπο του φτωχού, μποέμ καλλιτέχνη στην εποχή μας γίνεται μονόδρομος"



Οι άνθρωποι των Τεχνών πάντοτε έχουν κάτι πολύτιμο να πουν κι εμείς οφείλουμε να τους ακούμε. Σίγουρα σε αυτούς ανήκει και ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος. Είναι από τους πιο επιτυχημένους σύγχρονους στιχουργούς της Ελλάδας. Μετράει μπόλικες συνεργασίες με ξεχωριστούς καλλιτέχνες, αλλά η σταθερή παρέα του ,τα τελευταία 15 περίπου χρόνια, είναι η Νατάσσα Μποφίλιου και ο Θέμης Καραμουρατίδης.

Με αφορμή το Εν Λευκώ Live που θα απολαύσουμε στο Principal Club Theater στις 8 Φεβρουαρίου, μιλάει στον Εξώστη για τη δουλειά του, τους συνεργάτες του και για τον ίδιο …


Η συνεργασία σας με τη Νατάσσα Μποφίλιου και το Θέμη Καραμουρατίδη, μετράει αρκετά χρόνια. Ποια πιστεύετε πως είναι η συνταγή για μία πετυχημένη συνεργασία;

Η απόλυτη ελευθερία κι η ειλικρίνεια. Ο καθένας μας είναι απόλυτα συνεπής στις ανάγκες του, ενώ ταυτόχρονα σέβεται τις ανάγκες των άλλων. Έχουμε καταλάβει από νωρίς ότι είμαστε τρεις τελείως διαφορετικοί άνθρωποι και αυτό ακριβώς είναι το γοητευτικό στη συνύπαρξη μας. Είναι πολύ σημαντικό σε μια σχέση, είτε πρόκειται για επαγγελματική, είτε για φιλική η ερωτική να αντιμετωπίζεις τους άλλους ως αυθύπαρκτες προσωπικότητες που ολοκληρώνουν τη δική σου, χωρίς να της μοιάζουν απαραίτητα.

Κάνοντας μια αναδρομή, από το ξεκίνημά σας μέχρι και σήμερα, τι έχει αλλάξει στους στίχους και στον τρόπο που δουλεύετε;

Η ηλικία μου κι εξαιτίας αυτού αναπόφευκτα ο τρόπος που αντιμετωπίζω τον κόσμο γύρω μου και τα φαινόμενα που τον συνιστούν. Η εμπειρία που αποκτούμε στη ζωή με τον καιρό είναι ο χειρότερος σύμβουλος για κάποιον που χρειάζεται τον άμεσο ενθουσιασμό για να τροφοδοτήσει την Τέχνη του. Αυτό σημαίνει ότι όταν θέλω πια να γράψω ένα τραγούδι πρέπει να απασφαλίζω ένα – ένα όλα τα εμπειρικά φίλτρα που μου έχει φορτώσει ο χρόνος. Γοητευτικό παιχνίδι που συντηρεί την αθωότητα που απαιτεί η δημιουργία.

Πόσο χρόνο μπορεί να πάρει η συγγραφή των στίχων ενός κομματιού; Είναι κάτι που βγαίνει αβίαστα ή πρέπει να επιστρέφετε ξανά για να ολοκληρωθεί;

Όσο μεγαλώνω, προσπαθώ να αφήνω ένα τραγούδι θα ανασάνει, να βρει τα πατήματα του στο χαρτί και να ζυμωθεί με τους δικούς του ρυθμούς. Παλιότερα δεν είχα αυτή την υπομονή. Θεωρούσα ότι αν ένα τραγούδι δε γεννιόταν στο εδώ και το τώρα δεν ήταν ένα τραγούδι που έπρεπε να γίνει και το άφηνα να εξατμιστεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν αρκετές όμορφες ιδέες. Η αλήθεια είναι ότι κάθε πράγμα, όπως κι οι άνθρωποι, έχει (η πρέπει να έχει) το δικό του χρόνο χωρίς αυτό να στερεί από την αξία του.

Εκτός από το στίχο και το χώρο του τραγουδιού, έχετε σχέση και με το χώρο του θεάτρου. Ποια άλλα πράγματα σας «γεμίζουν» και τ' αναζητάτε συχνά; Κάποιες άλλες μορφές τέχνης, ίσως;

Για μένα το τραγούδι και το θέατρο είναι δυο συγκοινωνούντα δοχεία. Μου είναι αδύνατο να τα διαχωρίσω. Η αγάπη μου και οι σπουδές μου στο θέατρο με οδήγησαν να φτιάξω στίχους, οπότε εκεί εντοπίζω την αφετηρία μου. Επιθυμία μου είναι τα τραγούδια μου να έχουν την αμεσότητα της πρόζας και τα θεατρικά μου τη μουσικότητα ενός τραγουδιού. Αν το καλοσκεφτείτε και στη μια και στην άλλη περίπτωση ιστορίες παρέχουμε σε ανοιχτές ψυχές, έτοιμες να τις ενδυθούν. Για να απαντήσω όμως στην ερώτηση σας, αγαπώ την Τέχνη του λόγου σε κάθε μορφή της και νομίζω ότι όλες εμπεριέχουν ένα μικρό κομμάτι μου.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να βιοπορίζεται ένας καλλιτέχνης στην Ελλάδα του σήμερα;

Πόσο εύκολο είναι να βιοπορίζεται κάποιος στην Ελλάδα του σήμερα γενικά; Τα πράγματα έχουν αλλάξει για όλους κι οι καλλιτέχνες που από τη φύση μας ασχολούμαστε για τους πολλούς με τον αέρα δε θα μπορούσαμε να αποτελούμε εξαίρεση. Ειδικά αυτή την περίοδο που το κομμάτι των πνευματικών δικαιωμάτων – η μόνη σαφής πηγή εξόδων των δημιουργών – βάλλεται σοβαρά τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα, έως και τραγικά. Το στερεότυπο του φτωχού, μποέμ καλλιτέχνη στην εποχή μας γίνεται μονόδρομος. Ωστόσο συνεχίζουμε με γερό στομάχι, κάνοντας ένα σωρό παράλληλα πράγματα για την επιβίωση μας, ελπίζοντας για το καλύτερο.

Στιχουργικά (ή και όχι μόνο), ποιους καλλιτέχνες θαυμάζετε; Έλληνες και ξένους.

Όλους όσοι είναι συνεπείς στο έργο τους και το συναίσθημα που αυτό φέρει. Αγαπώ τους γραφιάδες που σήκωσαν τα μανίκια σε δύσκολες εποχές και εξέφρασαν το μέσα τους συντονίζοντας το με τις ανάγκες της εποχής τους χωρίς να το αλλοιώσουν. Μου αρέσουν οι προσωπικοί δημιουργοί που γίνονται παλλαϊκοί χωρίς δόλο και υπερπροσπάθεια, οι άνθρωποι εκείνοι που μπαίνεις στο σύμπαν τους και ξέρεις που πατάς.

Εάν, μέσα από τους στίχους σας, μπορεί κανείς να διαμορφώσει μια εικόνα για το χαρακτήρα και την προσωπικότητα σας, τι άνθρωπο θα δει;

Αυτό θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον να το απαντήσουν οι άλλοι για μένα. Εγώ το μόνο που θέλω να αποκομίζει κανείς από τα τραγούδια μου είναι συγκίνηση και ειλικρίνεια. Να σκέφτεται: να αυτό που λέει αυτός ο άνθρωπος εγώ το έχω ζήσει, το έχω νιώσει… γεια στα χέρια του λοιπόν. Δε θέλω να φτιάχνω εγκεφαλικά τραγούδια, να τραβάνε την προσοχή ως έξυπνα ή άρτια, ή ό, τι άλλο… Θέλω να φτιάχνω τραγούδια χρήσιμα στην καθημερινότητα του άλλου. Να τα έχει ανάγκη όπως τον πρώτο καφέ της μέρας, ή ένα ποτήρι κρασί όταν κάτι τον απασχολεί.

Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας, όσον αφορά τα επαγγελματικά;

Μετά το Πάσχα έχει προγραμματιστεί να ανέβει στην Αθήνα το καινούργιο θεατρικό που έχω γράψει, ενώ παράλληλα ετοιμαζόμαστε με το Θέμη και τη Νατάσσα για την ηχογράφηση του νέου μας δίσκου, τον οποίον δουλεύω εδώ και αρκετούς μήνες. Έχουμε κι οι τρεις τεράστια χαρά γι' αυτό μιας κι έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από την τελευταία μας κυκλοφορία κι ανυπομονούμε να αφηγηθούμε τα χρόνια που πέρασαν με νέα τραγούδια.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


ΕΝ ΛΕΥΚΩ

ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ
ΘΕΜΗΣ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ – ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Principal Club Theater

Fix, 26ης Οκτωβρίου 15, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο για πληροφορίες: 2310 428088
email:
[email protected]

Ώρα έναρξης: 22:00
Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30

Τιμές εισιτηρίων:
12€ Early Bird (περιορισμένος αριθμός)
16€ γενική προπώληση
18€ στο ταμείο τη μέρα της συναυλίας


Τα εισιτήρια είναι θεάματος – δεν περιλαμβάνεται ποτό
Η κατανάλωση ποτού είναι προαιρετική

Προπώληση:

LINKS:
Ticket Services:
https://www.ticketservices.gr/event/natassa-mpofiliou-en-lefko-principal-thessaloniki/
Public: https://tickets.public.gr/event/natassa-mpofiliou-en-lefko-principal-thessaloniki/

TICKET SERVICES
– Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39
– Τηλεφωνικά: 2107234567
– Online: www.ticketservices.gr
– Καταστήματα PUBLIC

www.tickets.public.gr
Πληροφορίες : 2103626540
και στο ΣΑΡΩΘΡΟΝ CAFE BAR, Κατούνη 17-Λαδάδικα, τηλ. 6973221828.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ
ΘΕΜΗΣ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ: ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΕΙΣ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ : ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Photo Credits: Γιάννης Μπουρνιάς

Related stories

Λαδάδικα: Αιχμηρή απάντηση των καταστηματαρχών εστίασης σε δημοσίευμα περί ηχορύπανσης

Eπιστολή απάντηση και διαμαρτυρία σχετικά με δημοσιευμα που φαίνεται...

Όσκαρ 2025: Οι υποψηφιότητες

Η μεγάλη τελετή της απονομής των βραβείων Όσκαρ, θα...

Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ της Margreth Olin στη Θεσσαλονίκη

Νορβηγική πρόταση για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας το 2024,...

Κάποτε τραγουδούσε σε κρουαζιερόπλοια. Σήμερα, έχει το πιο λουλουδάτο ατελιέ της Καλαμαριάς.

Η Γεωργιάννα Αβραμίδη είναι μια πολυδιάστατη καλλιτέχνιδα που παντρεύει...

Βιβλίο | Gianfranco Calligarich «Το τελευταίο καλοκαίρι στη Ρώμη»

γράφει ο Τάσος Γέροντας Gianfranco Calligarich «Το τελευταίο καλοκαίρι στη Ρώμη». Μετάφραση...