Τμήμα: Food vs Food
Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο Koki Shigeno σκιαγραφεί το πορτρέτο του Ιάπωνα σεφ Osamu Tomita και του πιάτου σούπας ράμεν. Με αφήγηση voice over από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, συνεντεύξεις με τους συνεργάτες και τους φανατικούς πελάτες του Tomita, αλλά και με πλάνα παρατήρησης, ο Shigeno εισάγει το κοινό στην ιστορία και στη διαδικασία του ράμεν, ενός από τα πιο δημοφιλή, φθηνά και άμεσα πιάτα της ιαπωνικής μαγειρικής. Ακολουθούμε τον αποφασιστικό, απλό και τελειομανή Tomita από τη στιγμή που ονομάζεται ως ο καλύτερος σεφ ράμεν για 3
η συνεχόμενη χρονιά μέχρι τον εορτασμό του για τα 10 χρόνια λειτουργίας του μαγαζιού του. Ωστόσο, η ταινία δεν παραμένει μόνο στη δημιουργία προφίλ ενός σεφ. Παράλληλα, αποτελεί και το προφίλ του συγκεκριμένου πιάτου, διαπλέκοντας τη βασική ιστορία του Tomita με βινιέτες άλλων 6 σημαντικών σεφ ράμεν και καταλήγει σε ιστορική ανασκόπηση. Οι φιλοσοφικές προσεγγίσεις των σεφ και οι τεχνικές προετοιμασίας τους αποτελούν ένα ενδιαφέρον παράθυρο για την κουλτούρα, ενώ η εμφάνιση του ράμεν και η σχέση του με την κοινωνία αποκαλύπτει ένα βάθος που δεν περιμένει κανείς με την πρώτη ματιά. Μπορεί σε σημεία η χρήση της μουσικής να μοιάζει άστοχη, αλλά ο Shigeno προσεγγίζει με παιχνιδιάρικο θαυμασμό το θέμα του. Ιδανικό τόσο για όσους/ες ενδιαφέρονται να ρίξουν μία γρήγορη ματιά στην ιαπωνική καθημερινότητα όσο και για όσους/ες ενδιαφέρονται γενικότερα για τη θεματική της μαγειρικής.
Η επόμενη προβολή θα είναι στις 4 Μαρτίου, 13:00, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας.
Το βαλς του Κουρτ Βάλντχαϊμ / Waldheims Walzer της Ruth Beckermann (Αυστρία 2017)
Τμήμα: Μνήμη/Ιστορία
Αυστρία, 1986. Διαδηλωτές αντιδρούν στην εκλογή του Kurt Waldheim, πρώην Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, ως Προέδρου της Αυστρίας. Κατά τη διάρκεια της πολιτικής εκστρατείας του, το κρυφό ναζιστικό παρελθόν του και οι δραστηριότητές του στον πόλεμο έχουν αποκαλυφθεί και προκαλέσει την παγκόσμια κατακραυγή. Αντλώντας υλικό από δημόσια αρχεία και από το προσωπικό της αρχείο, από τότε που η ίδια διαμαρτυρόταν, η Ruth Beckermann καταγράφει την πορεία της αποκάλυψης του μυστικού, τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή, και τελειώνει με την ανάληψη της προεδρικής θέσης. Η αφήγηση της Beckermann διερωτάται για τα όρια της εμπιστοσύνης, της πλάνης και της μνήμης. Η ιστορική ανασκόπηση, εύτακτη και κατανοητή, αποκαλύπτει τον πολιτικό αντισημιτισμό και καταρρίπτει την αυταπάτη που τρέφει η πατρίδα της σκηνοθέτιδος, ότι η Αυστρία υπήρξε το πρώτο θύμα του ναζισμού.
Η επόμενη προβολή της βραβευμένης στο Φεστιβάλ του Βερολίνου ταινίας θα είναι στις 10 Μαρτίου, 17:45, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας.