Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου
Θεσσαλονίκης έχει φτάσει αισίως στην τέταρτη μέρα και οι προβολές συνεχίζονται
με αμείωτο ρυθμό. Ανάμεσα σε αυτές, το διεθνές διαγωνιστικό κεντρίζει το
ενδιαφέρον του κοινού με προβλέψεις για τους τελικούς νικητές. Δύο ταινίες που
προέρχονται από το διεθνές διαγωνιστικό είναι οι She’s Lost Control (Ελληνικός
Τίτλος: Εκτός Ελέγχου, σκηνοθεσία: Άνια Μάρκαρτ) και Goodnight Mommy (Ελληνικός
Τίτλος: Καληνύχτα Μαμά, σκηνοθεσία: Βερόνικα Φραντς).
Το Εκτός Ελέγχου αφορά τον δεσμό εμπιστοσύνης που
αναπτύσσεται ανάμεσα σε μια σεξουαλική θεραπεύτρια και τον ασθενή της, η οποία
εξωθεί και τους δύο στα όριά τους. Η σκηνοθέτις επιλέγει μια αποστασιοποιημένη,
ψυχρή προσέγγιση στο θέμα της, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα αντίστιξη, με
φόντο τη Νέα Υόρκη. Στην πορεία των δύο χαρακτήρων προς τη λύτρωση, μπορεί να
μη βρίσκουν όλες τις απαντήσεις σε όσα τους βασανίζουν, ωστόσο θα γνωρίσουν
καλύτερα τον ίδιο τους τον εαυτό. Στα αδύναμα σημεία της ταινίας μπορεί να
αναφερθεί το τέλος της, καθώς δεν δίνει μία ικανοποίηση στους θεατές αφήνοντας
τους ένα ανεκπλήρωτο συναίσθημα.
Το
Καληνύχτα Μαμά αφορά τις σχέσεις δύο αγοριών με τη μητέρα τους μέσα στα πλαίσια
ενός ψυχολογικού θρίλερ. Η ταινία χτίζεται πάνω σε μια σειρά από κανόνες, που
τους ανατρέπει ολοκληρωτικά στο τέλος. Αν και ψυχολογικό θρίλερ, υπάρχουν
κάποια σημεία που αγγίζει τα όρια του σπλάτερ. Αν και η αφήγηση εστιάζει στα
παιδιά, η προσκοπική μου άποψη είναι ότι θα λειτουργούσε ακόμη καλύτερα με την
μητέρα ως κεντρική ηρωίδα. Το τέλος της ταινίας είναι λίγο υπερβολικό με
αρκετούς θεατές στην πρώτη προβολή της στο Ολύμπιον να ξεσπούν σε νευρικό γέλιο
αμηχανίας.