To Dark Illusion χαρακτηρίζεται
ως ένα «σκοτεινό» ψυχολογικό θρίλερ. Είναι μια ταινία που προέκυψε σε πολλά
διαδοχικά στάδια με αφετηρία τον άτυπο διαδικτυακό διαγωνισμό σεναρίου που
διοργανώθηκε τον Ιανουάριο του 2013. Το «γράψε το σενάριο» παρουσιάστηκε στην
αίθουσα εκδηλώσεων της κεντρικής δημοτικής βιβλιοθήκης σε συνεργασία με την
αντιδημαρχία πολιτισμού. Η «Katrakylontas Productions»
με τον σημερινό σκηνοθέτη, Μάνο Καρυστινό και τον βοηθό του, Σταμάτη
Παπαδόπουλο έθεσαν διαδικτυακά στη διάθεση του κοινού μια ολιγόλεπτη γυρισμένη
σκηνή με σκοπό να λειτουργήσει ως πηγή έμπνευσης για τη σύλληψη ενός
ολοκληρωμένου σεναρίου από τους επίδοξους σεναριογράφους. Δύο μήνες αργότερα,
έπειτα από τη συλλογή αρκετών προτάσεων, επιλέχθηκε ως επικρατέστερο και
υλοποιήσιμο το σενάριο της Αναστασίας Κοζίμπα. Η δυναμική της ομάδας άρχισε να
ενισχύεται με νεανικά και φιλόδοξα μυαλά, ακολούθησε η διαλογή των ηθοποιών και
δρομολογήθηκαν οι απαραίτητες διαδικασίες για την έναρξη των γυρισμάτων.
Οι προδιαγραφές υλοποίησης της ταινίας ήταν εξαρχής
μέσα στο πλαίσιο μιας «no budget»
μεγάλου μήκους παραγωγής στην οποία καθένας συμμετείχε «στο περιθώριο» των
καθημερινών του επαγγελματικών κι ακαδημαϊκών υποχρεώσεων. Αυτή ήταν και μία
από τις βασικές δυσκολίες στο στάδιο των γυρισμάτων της ταινίας. Η αφοσίωση και
η συνέπεια ήταν αναγκαία συστατικά. Τα αποθέματά τους ευτυχώς δεν εξαντλήθηκαν
και η προσπάθεια ολοκληρώθηκε αισίως μέσα από μια πολύ καλά συντονισμένη
συνεργασία. Η συνεισφορά της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας ήταν «οξυγόνο» για
την πραγματοποίηση της ταινίας. Χωρίς αυτήν, όλο το εγχείρημα θα έμενε στη φάση
της φιλόδοξης ιδέας.
Η επιλογή αυτού του είδους ταινίας και κατ’ επέκταση
η σκιαγράφηση ενός χαρακτήρα με μια γενικότερη σύγχυση στην αντίληψή του, ήταν
ομολογουμένως μια ριψοκίνδυνη κινηματογραφική απόπειρα. Ωστόσο, η συνοχή στην
ατμόσφαιρα ενός τέτοιου έργου είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων. Κάθε στοιχείο που
συνθέτει την «αισθητική» της ταινίας, από τους χαρακτήρες μέχρι το σκηνικό στο
οποίο διαδραματίζεται η πλοκή και τη μουσική κυρίως που «ντύνει» αυτόν τον
κορμό έχει τη δική του ιδιαίτερη βαρύτητα και δεν σου αφήνει περιθώριο να το
αμελήσεις.
Η αρχική σύλληψη, όπως παρουσιάστηκε στην ολιγόλεπτη
σκηνή του project «γράψε
το σενάριο», προδιέθετε για αυτό το είδος ταινίας και ήταν μια συγκυριακή
προσωπική μου στροφή έπειτα από το προηγούμενο χιουμοριστικό κινηματογραφικό
μου εγχείρημα.
Η φύση του «πραγματικού» αποτελεί σε οποιοδήποτε
περιβάλλον μια έννοια ρευστή και σχετική. Πέρα από την ιδιαιτερότητα της
οπτικής γωνίας από την οποία μπορεί να παρατηρεί κανείς την πραγματικότητα η
έννοια του μεταφυσικού που θίγεται μέσα στην ταινία είναι ικανή να περιπλέξει
ακόμα περισσότερο τα πράγματα και να κάνει την αποκρυπτογράφηση της
πραγματικότητας ακόμα πιο σύνθετη.
***
Μάνος Καρυστινός
Σκηνοθέτης
Σταμάτης Παπαδόπουλος
Α' Βοηθός Σκηνοθέτη