Συνέχεια από
την προηγούμενη εβδομάδα, με τη συνοπτική
καταγραφή των ταινιών που είδαμε από
τον Σεπτέμβριο ως τον Μάιο – οι ημερομηνίες
είναι με βάση τη διανομή των ταινιών
στη Θεσσαλονίκη.
Ιανουάριος
Όποιο φιλμ πήρε
υποψηφιότητα για Σφαίρες και Όσκαρ θα
εμφανιστεί στις αίθουσες το επόμενο
δίμηνο. Argo, Django
και Οδηγός Αισιοδοξίας τσιμπούν
βραβεία και την εκτίμηση αρκετού κόσμου
και στη χώρα μας, ενώ και οι εκτός ΗΠΑ
επιλογές της διανομής με τα Beyond
the Hills
και No είναι εξαιρετικές.
Λίγο πάνω απ’ όλα ο πολύ σημαντικός
Λίνκολν του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Φεβρουάριος
Ξεκινώντας ένα
χρόνο πριν από το Sundance,
δεχόμενο πρωτοφανείς ύμνους από τους
εκεί κριτικούς, το Beasts
of the
Southern Wild
μαγεύει και το εδώ κοινό και είναι η
πιο φρέσκια και ιδιαίτερη επιλογή
ανάμεσα στις οσκαρικές ταινίες. Στα
υπόλοιπα υπάρχει το μιούζικαλ-υπερθέαμα
Οι Άθλιοι, η ελαφρώς αποτυχημένη βιογραφία
Hitchcock, το χρονογράφημα
για το κυνήγι του Μπιν Λάντεν, Zero
Dark Thirty,
αλλά και ένα άκρως συγκινητικό φιλμ ,
το Sessions.
Μάρτιος
Ο Σόντερμπεργκ
ορκίζεται πως δε θα ξανακάνει σινεμά,
και αν ισχύσει τελικά αυτό, οι Παρενέργειες
ήταν ιδανικό φινάλε. Κατά τ’ άλλα λίγα
πράγματα από το εμπορικό κύκλωμα, που
έχει τον συμπαθή Οζ για ναυαρχίδα,
ενώ ευχάριστη είναι και η επιστροφή του
Ντε Πάλμα με το Passion.
Στο τέλος του μήνα πάντως, έρχεται
art–house
καταιγίδα και υπέροχα φιλμ σαν το Πρόσωπο
στην Ομίχλη, το Μετά το Μάη, και
πάνω απ’ όλα, το καλύτερο ίσως φιλμ της
σεζόν, το Tabu.
Απρίλιος
Σπάνια παραδείγματα
εγχώριων προϊόντων που ενθουσιάζουν,
ο Μανάβης και το Ένα Βήμα Μπροστά,
λαμβάνουν το χειροκρότημα του μικρού
αλλά φανατικού κοινού τους. Από τις ΗΠΑ
έρχεται ο τυφώνας Iron
Man 3, σε μια
υπερβολικά χαβαλεδιάρικη αλλά και
θορυβώδη εκδοχή. Η επιστημονική φαντασία
έχει το ενδιαφέρον Oblivion
και το απαράδεκτο The
Host, ενώ μια φαινομενικά
εύκολη δουλειά κλέβει την καρδιά του
γράφοντα, το Quartet του
Ντάστιν Χόφμαν.
Μάιος
Οι 7-8 νέες
ταινίες που έβγαιναν κάθε εβδομάδα,
μετατρέπονται σε 1-2, δείχνοντας και τις
τάσεις που θα επικρατήσουν το καλοκαίρι,
υπάρχουν πάντως καλές επιλογές σαν το
Lore και την Αξιοπρεπή
Οικογένεια. Μόνο συγκίνηση επίσης
για τους ήρωες του Stand
Up Guys
και λύπηση για τους αντίστοιχους του
Hangover 3. Καλύτερος
απ’ όλους πάντως, ο νέος Μπαζ Λούρμαν,
ο Υπέροχος Γκάτσμπυ του έχει μπόλικη
γοητεία.
Διαβάστε το Α΄ μέρος απο την κινηματογραφική ανασκόπηση του Τάσου Μελεμενίδη