Οι δορυφόροι συνεχίζουν να «βλέπουν» κομμάτια που ενδέχεται να
προέρχονται από το αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών και οι έρευνες
στον Ινδικό Ωκεανό εντείνονται, καθώς ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος για
τον εντοπισμό του Boeing, στο οποίο επέβαιναν 239 άτομα.
Την ίδια ώρα, οι ειδικοί εξηγούν ότι μπορεί να χρειαστούν μήνες
ή και χρόνια ώστε να βρεθεί το αεροσκάφος. Ακόμη και αν βρεθούν
κομμάτια του Boeing, λένε, είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί το ίδιο το
αεροπλάνο, καθώς ο πυθμένας του Ινδικού Ωκεανού στο σημείο όπου
πραγματοποιούνται οι έρευνες είναι άγνωστος.
Τα ερωτήματα για το Boeing που έχει εξαφανιστεί από τις 8 Μαρτίου είναι πολλά και – προς το παρόν – αναπάντητα:
1. Γιατί το αεροσκάφος έκανε απότομη στροφή αριστερά;
Τα ραντάρ εντόπισαν το Boeing να στρέφεται προς τα δυτικά, χωρίς να
ακολουθήσει την προγραμματισμένη διαδρομή του, τη στιγμή μάλιστα που το
μηχάνημα εντοπισμού είχε ήδη σβήσει. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι
απότομες αλλαγές πορείας είναι «σπάνιο φαινόμενο», το οποίο συμβαίνει
μόνο όταν κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες οι πιλότοι είναι αναγκασμένοι να
προσγειώσουν το αεροσκάφος. Μέχρι να βρεθούν τα «μαύρα κουτιά», δεν
είναι δυνατόν να καταστεί σαφές το τι ακριβώς συνέβη εκείνη τη στιγμή
μέσα στο πιλοτήριο.
2. Υπάρχει περίπτωση ένας από τους πιλότους να ήθελε να αυτοκτονήσει;
Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης έχουν ασχοληθεί με το ενδεχόμενο ένας από τους
πιλότους του αεροσκάφους να ήθελε να δώσει τέλος στη ζωή του. Δεν θα
ήταν η πρώτη φορά που θα συνέβαινε κάτι τέτοιο. Υπενθυμίζεται ότι στις
συντριβές του αεροσκάφους των Αιγυπτιακών αερογραμμών το 1999 (217
νεκροί), καθώς και αυτού της Silk Air το 1997 (104 νεκροί), προκλήθηκαν
σκόπιμα από τον πιλότο, αν και η άποψη αυτή έχει αμφισβητηθεί. Οι
έρευνες ωστόσο στα σπίτια των δύο πιλότων των μαλαισιανών αερογραμμών
δεν έχουν δείξει στοιχεία που να οδηγούν στο συμπέρασμα της αυτοκτονίας.
3. Στέκει το σενάριο της αεροπειρατείας;
Από την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, οι αεροπορικές εταιρίες έχουν
ενισχύσει τα μέτρα προστασίας των αεροσκαφών τους κατά των εισβολέων.
Έχουν τοποθετηθεί ενισχυμένες πόρτες ενώ τα αεροπλάνα είναι και
αλεξίσφαιρα, κάτι που σημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο για έναν
αεροπειρατή να εισέλθει. Μάλιστα, οι αναλυτές τονίζουν ότι ακόμη και αν
κατάφερνε κάποιος να ανοίξει τη θύρα του αεροσκάφους, δεν θα προλάβαινε
να εισέλθει καθώς οι πιλότοι θα είχαν ήδη εκπέμψει σήμα SOS.
4. Μπορεί να πρόκειται περί δυστυχήματος;
Μέχρι στιγμής, τα περισσότερα σενάρια που έχουν δει το φως της
δημοσιότητας στηρίζονται στην υπόθεση ότι τα συστήματα επικοινωνίας και
το μηχάνημα εντοπισμού του αεροσκάφους είχαν απενεργοποιηθεί σκόπιμα,
άποψη την οποία έχουν υιοθετήσει και οι αρχές της Μαλαισίας. Ωστόσο,
αναλυτές θεωρούν ότι υπάρχει η πιθανότητα υπήρξε μία ακολουθία ατυχών
γεγονότων που να οδήγησαν το αεροπλάνο εκτός πορείας. Θα μπορούσε να
έχει προκληθεί πυρκαγιά σε μέρος του αεροσκάφους, από την οποία είναι
δυνατό να οδηγήσει σε διακοπή λειτουργίας συστημάτων.
5. Γιατί δεν υπήρξε καμία αντίδραση όταν ο μηχανισμός εντοπισμού του αεροπλάνου διακόπηκε;
Ο μηχανισμός εντοπισμού του Boeing 777 σταμάτησε να λειτουργεί τη στιγμή
που το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς που επικαλείται το BBC, σε περίπτωση που ένα
αεροπλάνο εξαφανιζόταν στην Ευρώπη, θα υπήρχε άμεση αντίδραση από τον
έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας. Θα ήταν αναμενόμενο οι ελεγκτές εναέριας
κυκλοφορίας να είχαν επικοινωνήσει με ένα από τα αεροπλάνα που
βρίσκονταν σε κοντινό σημείο, προκειμένου να επιχειρηθεί άμεση επαφή.
6. Θα μπορούσε το αεροσκάφος να «προσγειωθεί» στη θάλασσα, χωρίς να συντρίβει, ενώ θα είχε ξεμείνει από καύσιμα;
Οι τελευταίες στιγμές της πτήσης και το τι απέγινε τελικά το
αεροπλάνο εξαρτώνται από το εάν εξακολουθούσε να κάνει τη δουλειά του ο
πιλότος. Σε περίπτωση που ο πιλότος είχε υπό τον έλεγχό του το
αεροπλάνο, τότε είναι δυνατόν να «γλίστρησε» στη θάλασσα, χωρίς να
καταστραφεί ολοσχερώς. Έχουν υπάρξει και κατά το παρελθόν περιπτώσεις
κατά τις οποίες ο πιλότος κατάφερε να προσγειώσει το αεροπλάνο στη
θάλασσα και ενώ είχε πλέον ξεμείνει από καύσιμα.
7. Είναι δυνατόν οι επιβάτες να γνώριζαν ότι κάτι δεν πάει καλά;
Αν δεν υπήρξε κάποια σοβαρή δυσλειτουργία στην πτήση, δεν είναι
απαραίτητο οι επιβάτες να κατάλαβαν ότι κάτι πάει στραβά. Είναι προφανές
ότι σε περίπτωση που το αεροσκάφος άλλαζε πορεία, οι επιβάτες του δεν
θα μπορούσαν να αντιληφθούν τη διαφορά. Μάλιστα, πολλοί από τους
ανθρώπους που βρίσκονταν στο αεροπλάνο ενδέχεται να κοιμούνταν εκείνη τη
στιγμή. Ωστόσο, ειδικοί εξηγούν ότι οι επιβάτες θα ήταν σε θέση να
αντιληφθούν το χαμηλότερο υψόμετρο στο οποίο πετούσε στη συνέχεία.
8. Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν κινητά τηλέφωνα;
Είναι σχεδόν απίθανο να υπάρχει σήμα στο κινητό τηλέφωνο κάποιου ο
οποίος βρίσκεται στα 30.000 πόδια. Οι αναλυτές τονίζουν ότι είναι
απίθανο να λειτουργεί κινητό τηλέφωνο μέσα στο αεροσκάφος των
μαλαισιανών αερογραμμών.
Πηγή: real.gr