
Ήταν μια είδηση που έγινε κοινοποίηση σε πολλά προφιλ: Η Θεσσαλονίκη προτεινόμενος προορισμός για το 2013 από το National Geographic. Αναμφίβολα είναι μια πληροφορία που σε γεμίζει με θετική διάθεση. Παράλληλα όμως σε προβληματίζει γιατί αρκετά στοιχεία του εν λόγω άρθρου είναι ημιτελείς και ξεπερασμένες πληροφορίες.
Δεν πιστεύω π.χ. πως το φολκλόρ του “Ποτέ την Κυριακή” εκπροσωπεί σαν εικόνα τη Θεσσαλονίκη του 2013. Όπως επίσης δε νομίζω πως ταιριάζει σε μια πόλη με αυτό το μέγεθος και τις ανάγκες να έχει μόνο τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ ως μοναδικό τρόπο μετακίνησης δίπλα στις λαμαρίνες του Μετρό Θεσσαλονίκης και στα παντοτινά όνειρα για καραβάκι στο Θερμαϊκό. Για να μην αναφερθούμε στα θέματα της αξιοποίησης των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων, τον απελπιστικά περιορισμένο ποδηλατόδρομο, την καθαριότητα, το διπλοπαρκάρισμα και τόσα άλλα που σχετίζονται και με την καθημερινότητα μας.
Ας μην γκρινιάζουμε. Χωρίς αμφιβολία η Θεσσαλονίκη έχει τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει έναν εξαιρετικό προορισμό για τους επισκέπτες της για όλο το χρόνο. Όμως όλα αυτά μένουν μετέωρα χωρίς καμία διάθεση δυναμικής αξιοποίησης, προβολής και συνεργασίας των φορέων σε αυτή την κατεύθυνση. Ακόμη περισσότερο η πόλη δεν έχει καταφέρει να αξιοποίησει ως όχημα ακόμη και αυτή την δημιουργική εξωστρέφεια των τελευταίων ετών, στοιχείο που έχει διαφοροποιήσει τη Θεσσαλονίκη από την υπόλοιπη ελληνική πραγματικότητα. Αν κάποιος φορέας θελήσει να δείξει καλή διάθεση δείχνοντας τον δρόμο και την προοπτική στους υπόλοιπους εκείνοι θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν το ζήτημα για την μίζερη εσωτερική μικροπολιτική τους. Χωρίς στόχους λοιπόν όσες διεθνείς διοργανώσεις και να φέρεις δεν πας πουθενά. Και μαζί με τους στόχους χρειάζεται να έχεις καταρτίσει και ένα σχέδιο, που θα σου λέει πως όλοι οι φορείς ξεπερνάνε τον εαύτο τους και θέλουν τα επόμενα 5 χρόνια να επενδύσουν στην ευκαιρία του τουρισμού.
Πέρα από την όποια υποδομή η μεγαλύτερη επένδυση είναι να κατανοήσουμε πως όλοι όσοι ζούμε σε αυτή την πόλη είμαστε εν δυνάμει πρεσβευτές της Θεσσαλονίκης. Βάλτε λοιπόν τον εαυτό σας στη θέση αυτή και αναρωτήθείτε: Εσείς σε ποιά Θεσσαλονίκη θα ξεναγήσετε τους επισκέπτες σας;