Η πρώτη ψηφοφορία του Εξώστη Θήτα για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Τελευταίο καρέ του 2011 για τον Εξώστη Θήτα και σκεφτήκαμε να κάνουμε τη σούμα μας για όσα αγαπήσαμε αυτή τη χρονιά που φέυγει. Και είναι αλήθεια πολλές οι καλές στιγμές, μιας και το 2011 μας χάρισε ωραίες ταινίες και άφθονη κινηματογραφική συγκίνηση. Οκτώ κριτικοί κινηματογράφου, όσοι συμμετέχουμε στα κριτικά κείμενα (Γ. Γκροσδάνης, Τ. Μελεμενίδης, Γ. Βασιλείου) και στην βαθμολόγηση του STARlight Express (Λ. Αδαμίδης, Η. Δημόπουλος, Α. Καπράνος, Ν. Σακκάς, Π. Τράγος) σκφτήκαμε, σημειώσαμε, σβήσαμε στο τεφτέρι τις αγαπημένες μας ταινίες και τελικά ψηφίσαμε τα καλύτερα της χρονιάς. Εδώ σας παρουσιάζουμε το τελικό αποτέλεσμα μιας ψηφοφορίας, μαζί με μια σύντομη παρουσίαση, που έγινε με σκοπό να αναδείξουμε συνολικά τα καλύτερα του 2011. Τις αναλυτικές λίστες του καθένα μπορείτε να τις βρείτε έδω
1. ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Το (αναμενόμενο) ποίημα του Τέρενς Μάλικ θριάμβευσε στις Κάννες και αποδείχθηκε μια μοναδική βιωματική εμπειρία που ξεκινά από τις απαρχές ως το σήμερα της ύπαρξής μας. Tάσος Mελεμενίδης
2. ΜΑΥΡΟΣ ΚΥΚΝΟΣ
Ο Αρονόφσκι ανεβάζει τους τόνους σιγά σιγά, οδηγώντας τούτο τo φιλμικό αδερφάκι του Wrestler σε ένα ανεπανάληπτο, εικοσάλεπτο κρεσέντο που παρακολουθείται με το στόμα ανοιχτό.Γιάννης Βασιλείου
3. DRIVE
Ένας φόρος τιμής στο νεονουάρ του Ντε Πάλμα και στο σπαγγέτι -γουέστερν του Λεόνε δωσμένο με μαεστρία από τον Νίκολας Ρεφν, που δίκαια κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες. Γιάννης Γκροσδάνης
4. ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ
Αν οι ταινίες είναι αντικατοπτρισμός του εσωτερικού κόσμου ενός σκηνοθέτη, τότε αυτή η ταινία του Λαρς Φον Τρίερς είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας αναφοράς. Γιάννης Γκροσδάνης
5. MONEYBALL
Ρεαλιστική αφήγηση, κοφτοί διάλογοι, ερμηνείες με εσωτερικό βάθος και εκφραστικότητα. Αυτό χρειάζεται για να γίνεις παίχτης μιας τέτοιας constructive ταινίας! Γιάννης Γκροσδάνης
6. ΜΗ Μ' ΑΦΗΣΕΙΣ ΠΟΤΕ
Κομψή μεταφορά μιας κομψής νουβέλας , ικανή να οδηγήσει σε .άκομψα δάκρυα και τον πλέον σκληροτράχηλο θεατή, λίγο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους. Γιάννης Βασιλείου
7. ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΤΟΡΙΝΟ
Μια ταινία που αποτελεί περισσότερο μια εμπειρία για τον θεατή παρά μια απλή ψυχαγωγία. Ασπρόμαυρη φωτογραφία, αργοί τελετουργικοί ρυθμοί και ένα όραμα για τη ζωή και το θάνατο. Γιάννης Γκροσδάνης
8. THE ARTIST
Το να μετατρέψεις ένα φιλμ σε βωβό θα ήταν εύκολο. Το να πλαισιώσεις και την ιστορία γύρω από την αισθητική αυτή έκανε τη διαφορά και μετέτρεψε το Artist σε αληθινό έδεσμα. Tάσος Mελεμενίδης
9. ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ
Σύγκρουση παράδοσης και 'προόδου' με διαιτητή τον σπουδαιότερο νέο σκηνοθέτη του μεσοανατολικού σινεμά. Αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό, όσο λίγοι σινεφίλ τίτλοι φέτος. Γιάννης Βασιλείου
10. ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΣ
Στα χνάρια του S. Meadows, μια δυνατή κινηματογραφική ιστορία μοναχικών ψυχών. Αποθεωτική ερμηνεία του P. Mullan. Τάσος Μελεμενίδης
Μεσάνυχτα στο Παρίσι,
Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν,
Μέσα από τις Φλόγες,
Εκτός Νόμου και Χρόνου