HomeMind the artΒιβλίοCase solved? - Mystery nights

Case solved? – Mystery nights

 

 

Οι μέρες πλησιάζουν
μέχρι την επόμενη υπόθεση… Και πάντα αναμένω με την ίδια αγωνία. Όταν πήγα
για πρώτη φορά σε Βραδιά Μυστηρίου, πραγματικά, δεν ήξερα τι να περιμένω και ομολογώ
πως οι προσδοκίες μου δεν ήταν μεγάλες. Το αποτέλεσμα όμως με διέψευσε και με
το παραπάνω. Καλά και τα CSI που οι υποθέσεις διελευκάνονται με την
τελευταία λέξη της τεχνολογίας, καλή και η παγωμένη ατμόσφαιρα  με το σκοτεινό υπόβαθρο του δίγλωσσου Bron/Broen (aka The Bridge) και των υπόλοιπων Σκανδιναβικών νουάρ ταινιών-τηλεοπτικών
σειρών. Και βέβαια θεαματική η εξελικτική πορεία της αστυνομικής λογοτεχνίας τα
τελευταία χρόνια (βλ. Jo Nesbo, Stieg Larsson, Hakam Nesser κτλ). Έχω
όμως την εντύπωση πως πολλοί από τους φίλους του genre οραματίζονταν υποσυνείδητα το επόμενο βήμα.
Επηρεασμένοι από το διαδραστικό «Σεσουάρ για δολοφόνους»; Έχοντας λάβει μέρος
σε murder mystery events σαν φοιτητές στο εξωτερικό; Τρώγοντας, σκεπτόμενοι την επίλυση
ενός γρίφου σε mystery dinner; Πιθανόν. Σε κάθε περίπτωση φανερά
επηρεασμένοι από μία ψηφιακή και άκρως διαδραστική εποχή, αποδέχονται την
μονοδιάστατη ροή πληροφοριών, αλλά με μια ιδέα να σφυροκοπά και να αναζωπυρώνει
το ερευνητικό τους δαιμόνιο:

«Και αν
μπορούσαν οι επιλογές μας να επηρεάζουν την εξέλιξη του σεναρίου;»


Ο Αλέξανδρος
Μυροφορίδης ιδρυτής και αρχηγός της Gamecraft με διαβεβαιώνει πως αυτή ήταν η ιδέα που τον παρενοχλούσε
ευχάριστα και δημιουργικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ας «ανακρίνουμε» λοιπόν
τον ιθύνοντα νου της Gamecraft

«Πώς και
πότε δημιουργήθηκε η
Gamecraft

Μία από τις
φανατικές μου ενασχολήσεις, εδώ και πολλά χρόνια είναι τα RPG (Role Playing Games). Στις
αρχές του 2007 άρχισα να πιστεύω πως η πρακτική και η διαδραστικότητά τους
μπορούσε να έχει εφαρμογή σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική ή ψυχαγωγική διαδικασία.
Δηλαδή ένα «παίζω και μαθαίνω» κομμένο και ραμμένο με την εργαλειοθήκη των
παιχνιδιών ρόλων. Έτσι προέκυψε η Gamecraft, μία δημιουργική ομάδα που δραστηριοποιείται
στο χώρο του σχεδιασμού και της υλοποίησης ζωντανών παιχνιδιών ρόλων και
διαδραστικών παιχνιδιών σε ανοιχτό ή κλειστό χώρο. Τα παιχνίδια είναι
εμπλουτισμένα με στοιχεία τεχνών όπως το θέατρο, η σκηνοθεσία αλλά και με απλά διασκεδαστικά
και πολύ γνωστά παιχνίδια που όλοι παίξαμε στο παρελθόν. Ιδρύθηκε τον Αύγουστο
του 2009, έχοντας προλάβει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να παρουσιάσει
δείγματα δουλειάς σε χώρους ειδικού ενδιαφέροντος. Τα μέλη της ειδικεύονται
στην αφήγηση και τα παιχνίδια ρόλων, αποτελούν ιδρυτικά μέλη συλλόγων
παιχνιδιών φαντασίας και έχουν σχετικές ειδικότητες ή κατάρτιση (αφηγητές,
μουσειοπαιδαγωγοί, φοιτητές σχολών θεάτρου, διοργανωτές εκδηλώσεων κλπ). Μπορεί
κανείς να επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας www.gamecraft.gr και να ενημερωθεί για όσα έχουμε πράξει έως σήμερα. 


«Τι είναι
λοιπόν οι Βραδιές Μυστηρίου; Περιέγραψε μας με λίγα λόγια για το τι μπορούμε να
περιμένουμε σε μια τέτοια βραδιά.»

Στις Βραδιές
Μυστηρίου ο παραδοσιακός αναγνώστης αστυνομικής λογοτεχνίας σταματάει να
παρακολουθεί τα γραπτά βήματα του πρωταγωνιστή και μετενσαρκώνεται, όντας πλέον
ο απόλυτος ήρωας. Οι Βραδιές Μυστηρίου είναι ένας συνδυασμός διαδραστικού
παιχνιδιού και θεατρικής παράστασης, με το άρωμα του murdermysteryevent αλλά
εντελώς πρωτότυπη δομή. Κλειστές συνεδρίες 20-25 συμμετεχόντων που αναλαμβάνουν
τον ρόλο ενός επιθεωρητή χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους. Η λογική είναι απλή:
Πρέπει να λειτουργήσουν ως μια συλλογική ευφυΐα, ένα μυαλό. Ρωτάει κάτι ο
Γιώργος, η απάντηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Μαρία και να προκαλέσει
ένα νέο και ενδιαφέρον ερώτημα που ρίχνει περισσότερο φως στην υπόθεση. Έχει
μία ιδέα του τι πραγματικά συνέβη ο Δημήτρης; Θα είναι σοφό να τη μοιραστεί με
τους υπόλοιπους. Brainstorming δηλαδή, με
αποτέλεσμα το κοφτερό μυαλό ενός εικονικού επιθεωρητή. Θέλετε αυτός να λέγεται Harry Hole (Jo Nesbo), John Rebus (Ian Rankin) ή Αστυνόμος Μπέκας (Γιάννης Μαρής); Κανένα πρόβλημα.

Η συνεδρία
διαρκεί 3 περίπου ώρες. Κατά την διάρκεια της οι παίκτες, ως επικεφαλείς της
έρευνας, έρχονται αντιμέτωποι με μία ροή πληροφοριών προερχόμενη από πολλαπλές
πηγές. Όπως κάθε έγκλημα, έτσι και το συγκεκριμένο περιλαμβάνει πληθώρα
στοιχείων και ευρημάτων. Περιλαμβάνει πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις, όχι
απαραίτητα με αυτή την σειρά και πάντως σίγουρα με βάση την εξέλιξη και τα
επιτεύγματα τους στην υπόθεση. Τα ερωτήματα και οι επιπρόσθετες έρευνες που
μπορούν να πραγματοποιήσουν, πολλές. Στο τέλος θα προσπαθήσουν να καταλήξουν
στο ρεζουμέ και την απόδειξη της θεωρίας τους. Η επιλογή που θα κάνουν στέλνει
κάποιον στη δικαιοσύνη. Θα είναι ο πραγματικός ένοχος ή θα κατηγορήσουν έναν
αθώο; Δεν «παίζουν» με αυτά τα πράγματα… 


 

«Ποιος είναι
ο δικός σου ρόλος;»

Διπλός.
Καταρχάς είμαι ο συντονιστής του δρώμενου. Δεν θα έλεγα πως το παιχνίδι
χρειάζεται Game Master, όπως η συνήθης πρακτική των RPG ορίζει, αλλά περισσότερο κάποιον να ελέγχει
την ομαλή ροή, δίνοντας τον λόγο στους συμμετέχοντες, κρατώντας πολλές
σημειώσεις και τηρώντας την διαδικασία διεξαγωγής του. Ο δεύτερος ρόλος, μου
έχει δώσει δικαιολογημένα και τον χαρακτηρισμό του 'παιδιού' από τους
υπόλοιπους συμμετέχοντες. Είμαι ταυτόχρονα και ο υπαστυνόμος, υφιστάμενος και
βοηθός του επιθεωρητή, το «παιδί για όλες τις δουλειές». Θα σημειώσω όλες τις
εντολές των συμμετεχόντων (έρευνα ιστορικού του υπόπτου, επαφές με άλλες
υπηρεσίες) και θα ανακοινώσω τα αποτελέσματα σε εύλογο χρόνο από την ώρα που
αυτοί τα ζητήσουν. 


«Εγώ μετράω
ήδη αντίστροφα μέχρι την επόμενη φορά. Τι πρέπει να ξέρει και να κάνει κανείς
για να συμμετάσχει σε μια Βραδιά Μυστηρίου;» 

Δεν υπάρχουν
αυστηροί κανόνες και δεν απαιτείται γνώση που προέρχεται από την δημοφιλή
κουλτούρα του αστυνομικού μυστηρίου και των προϊόντων της. Μόνο ερευνητικό
δαιμόνιο και η αποδοχή της σύμβασης πώς βρισκόμαστε σε ένα ανοιχτό σεναριακά
παιχνίδι. Η ομάδα των Βραδιών Μυστηρίου εμφανίζεται στον πολυχώρο ΟΞΥΓΟΝΟ
(Ολύμπου 81, τηλ: 2310260085). Έχουμε ξεκινήσει αυτή την σειρά από τον Απρίλιο
του 2013, έχοντας παρουσιάσει μέχρι τώρα 6 νέες υποθέσεις και 11 συνολικά
εμφανίσεις. Για το υπόλοιπο 2014 έχουν ανακοινωθεί δύο ημερομηνίες, στις 1
Οκτωβρίου και στις 20 Δεκεμβρίου. Το πρώτο παιχνίδι διαδραματίζεται στην Ελλάδα
και το δεύτερο είναι βασισμένο στο αμερικάνικο νουάρ και την τεράστια
βιβλιογραφία του. Όλα τα σενάρια της Gamecraft είναι αυθεντικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά από εμάς. Οι
ενδιαφερόμενοι είναι απαραίτητο να δηλώσουν συμμετοχή στέλνοντας email στο
[email protected] (Θέμα: Βραδιές Μυστηρίου). Στο email θα πρέπει να
σημειώνεται το ονοματεπώνυμο και το τηλέφωνο του συμμετέχοντα. Οι θέσεις είναι περιορισμένες
(25 άτομα). Αντί εισιτηρίου, οι συμμετέχοντες καλούνται να αγοράσουν πριν από
την έναρξη του παιχνιδιού ένα αστυνομικό μυθιστόρημα των Εκδόσεων Μεταίχμιο από
το βιβλιοπωλείο του ΟΞΥΓΟΝΟ.

Όταν απέναντι σας καθίσει η Νικολίνα
Χατζηπανταζή, ο Άλκης Χατζόπουλος, ο Κώστας Θεοδοσόπουλος, η Λένα Καραβαγγέλη,
ο Μανώλης Γκουργκούτας και ο Μπάμπης Γιαννιός, θα καταλάβετε πως έχετε να
κάνετε με σκληρά καρύδια. Γιατί δεν το έκανε αυτός; Μήπως ξέρει και διατηρεί
μία συνένοχη σιωπή; Μήπως βρίσκεται λίγες στιγμές πριν σπάσει; Όπως και αν
έχει, καθίστε αναπαυτικά, πάρτε μολύβι και το σημειωματάριο της Gamecraft, ακούστε, παρακολουθείστε, μελετήστε,
ρωτήστε, ανακρίνετε, μπλοφάρετε, σηκώνοντας έντεχνα και με δόση υποκριτικής την
φωνή σας, γιατί εσείς είστε αυτός που θα βρει τον ένοχο. Στο τέλος δηλώστε με
την αποφασιστικότητα του Φίλιπ Μάρλοου ή της Κας Μάρπλ:

«…ήταν αρκετά καλή η προσπάθεια
σου, όμως κανένα έγκλημα δεν μένει ανεξιχνίαστο… συλλαμβάνεσαι!»


Πάντα ήθελα
να το πω αυτό…

 

Ένα μικρό teaser προώθησης
του παιχνιδιού

Η σελίδα των
Βραδιών Μυστηρίου: http://gamecraft.gr/?page_id=1376


H Game craft στο Facebook: https://www.facebook.com/gamecraft.gr


Related stories

Η Βάσω Λασκαράκη πιστεύει στο μαγικό ραβδάκι της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στη Χρύσα Πλιάκου/ Φωτογραφίες: Nekti Δεν νομίζω ότι υπάρχει...

Γιατί διαλύθηκαν αρχικά οι Simon and Garfunkel μετά το πρώτο τους άλμπουμ

Η ιστορία του ντουέτου Simon and Garfunkel είναι γεμάτη...

Το τραγούδι των REM που αρνήθηκαν να παίξουν live

Το βράδυ της άνοιξης του 1980, η πόλη Athens...