Κοινωνικό δράμα, 2012, ΗΠΑ, 107 λεπτά
Σκηνοθεσία: Λι Ντάνιελς
Παίζουν: Ζακ Έφρον, Μάθιου Μακ Κόναχι, Νικολ Κιντμαν, Τζον Κιούζακς
Στον αμερικάνικο νότο ένας φιλόδοξος και ιδιοτελής δημοσιογράφος, με τη βοήθεια του μικρότερου αδελφού του, προσπαθεί ν’ αποδείξει την αθωότητα ενός μελλοθάνατου, ελπίζοντας στο βραβείο Πούλιτζερ. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν μια γοητευτική γυναίκα που διατηρεί ερωτική αλληλογραφία με τον κατάδικο, αναστατώνει τα δύο αδέλφια.
Mετά την επιτυχία του αφροαμερικάνικου Precious ο Λι Ντάνιελς επιστρέφει με αυτή την κινηματογραφική διασκεύη του ομώνυμου έργου του Πιτ Ντέξτερ, υλικό αρκετά ανατρεπτικό και ιντριγκαδόρικο. Αν και χειρίζεται με επιδεξιότητα το αισθητικό κομμάτι (της φωτογραφίας) βγάζοντας την απόχρωση της εποχής (1969) σεναριακά φτιάχνει μια παράξενη και εκκεντρική κινηματογραφική κατασκεύη, η οποία δεν έχει σταθερό κέντρο βάρους στην αφήγηση, που χρωματίζει την υφή της ταινίας άλλοτε ως νεονουάρ (δημιουργώντας πολλαπλές παράλληλες ιστορίες με συνδετικό κρίκο το paperboy Ζακ Έφρον) και άλλοτε ως ψυχολογικό θρίλερ. Ακόμα και έτσι όμως οι χαρακτήρες του δεν απολαμβάνουν ποτέ την σεναριακή ολοκλήρωση, που περιμένεις ως θεατής, αλλά αναλώνονται σε φλύαρες αναζητήσεις και σε – οπωσδήποτε – εκκεντρικές και ακραίες επιλογές.
Κάτω απο αυτό το πρίσμα το καστ της ταινίας δίνει χωρίς αμφιβολία στην ταινία μια θετική αύρα και απολαμβάνει την ελευθερία να δοκιμάσει ερμηνευτικά τα όρια του. Ο Ζακ Έφρον στηρίζει πολλά στην νεανική του ρώμη και έκφραση, ο Μάθιου Μακ Κόναχι παίζει σε ένα προσωπικό, εσωτερικό πεδίο, ο Τζον Κιούζακ είναι καλός ως μελλοθάνατος κατάδικος με σεξουαλικά απωθημένα. Την παράσταση όμως κλέβει η Νικόλ Κιντμαν η οποία δίνει μια ανέλπιστα απολαυστική ερμηνεία, που θυμίζει ευχάριστα εποχές του Έτοιμη για όλα και Μάτια Ερμητικά Κλειστά και στηρίζει αρκετά στο ένστικτο, το συναίσθημα και την επιθυμία.