Αν κάποιος με ρωτούσε πώς μου φαίνεται το φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου στα χαρτιά τουλάχιστον, μετά το πρώτο δελτίο τύπου που περιλάμβανε τολμηρές επιλογές όπως τις νέες ταινίες του Μπριγιάντε Μεντόζα (Captive με την Ιζαμπέλ Ιπέρ) του Μιγκέλ Γκόμεζ (Tabu) και του Έντουιν (Postcards from the Zoo) σίγουρα θα δήλωνα ενθουσιασμένος. Μετά την ολοκλήρωση του φετινού line-up και τις προσθήκες «βετεράνων» όπως οι αδερφοί Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι (Caesar Must Die) ή οι «συνήθεις» Γερμανοί, Κρίστιαν Πέτζολντ (Barbara) και Χανς Κρίστιαν Σμιτ (Home for the Weekend) θα έλεγα ότι πηγαίνω κρατώντας μικρό καλάθι.
Όπως και να έχει το Φεστιβάλ Βερολίνου που ξεκινά σήμερα αν και εμφανώς αδυνατισμένο τα τελευταία χρόνια λόγω των Καννών που αρπάζουν τα καλύτερα, καταφέρνει πάντα να βγάλει μεγάλες ταινίες όπως πέρυσι το Ένας Χωρισμός ή το Άλογο του Τορίνο του Μπέλα Ταρ όπως και κάποιες εκπλήξεις από το πάντα ριζοσπαστικό Φόρουμ. Αυτό που δεν θα λείψει πάντως στα σίγουρα από το Φεστιβάλ είναι η λάμψη αφού η Μέριλ Στριπ, τιμώμενο πρόσωπο φέτος, θα καταφτάσει στο Βερολίνο ακριβώς λίγο πριν τα Όσκαρ μαζί με τον Τομ Χάνκς για το μάλλον απογοητευτικό Extremely Loud and Incredibly Close του Στίβεν Ντάλτρι, τον Κλάιβ Όουεν που πρωταγωνιστεί στο Shadow Dancer του Τζέιμς Μαρς μια ταινία για τα ιρλανδικό ζήτημα που πήρε εξαιρετικές κριτικές στο φεστιβάλ του Σάντανς.
Από κοντά η Αντζελίνα Τζολί με το ντεμπούτο της In the Land of Milk and Honey με θέμα τα ανθρωπιστικά εγκλήματα στη Βοσνία, αλλά και ο πρώην σύζυγός της Μπίλι Μπομπ Θόρντον που διαγωνίζεται με τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα Jayne Mansfield’s Car και έχει τους Κέβιν Μπέικον, Τζον Χερτ και Ρόμπερτ Ντιβάλ στο καστ. Αναμφισβήτητα στις πιο αναμενόμενες ταινίες περιλαμβάνονται τα Μετέωρα του δικού μας Σπύρου Σταθουλόπουλου. Ο νεαρός σκηνοθέτης μετά το σκηνοθετικό του ντεμπούτο PVC-1 που συμμετείχε στο Δεκαπενθήμερο του Φεστιβάλ των Καννών πριν από τέσσερα χρόνια ετοιμάζεται να πατήσει το κόκκινο χαλί του επίσημου διαγωνιστικού με μια ταινία που χρειάστηκε πάνω από δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί και πέρασε από πολλά κύματα. Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι στην παραγωγή και τις διεθνείς πωλήσεις της ταινίας βρίσκουμε το πολύ εκλεκτικό Coproduction Office του Φιλίπ Μπομπέρ, υπεύθυνου για τις ταινίες του Κάρλος Ρειγάδας, του Κρίστι Πούιου και της Τζέσικα Χάουσνερ μεταξύ άλλων.
Στα φετινά συν το εξαιρετικό αφιέρωμα, προϊόν έρευνας αρκετών χρόνων, «The Red Dream Factory» για πρώτα χρόνια του Σοβιετικού σινεμά με 44 ταινίες ανάμεσά τους και κάποιες βωβές που θα παρουσιαστούν με ζωντανή μουσική. Περισσότερα στις ανταποκρίσεις μας από το παγωμένο Βερολίνο.