Βιογραφική, 2012, ΗΠΑ, 89 λεπτά
Σκηνοθεσία: Σάσα Γκερβάσι
Παίζουν: Άντονι Χόπκινς, Έλεν Μίρεν, Σκάρλετ Γιόχανσον
Πίσω από έναν σπουδαίο άντρα κρύβεται μια σπουδαία γυναίκα, λέει το πασίγνωστο σλόγκαν του φεμινιστικού κινήματος. Ο Βιβάλντι ήταν ένας σπουδαίος άντρας. Αλλά δεν κρυβόταν πίσω του μια σπουδαία γυναίκα. Στην περίπτωση του Χίτσκοκ πάντως το ρητό βρίσκει εφαρμογή στο πρόσωπο της «αφανούς» συνεργάτιδας του, της συζύγου του Άλμα. Χαρακτηριστική η δήλωσή του Χιτς κατά την βράβευση του από το AFI για την συνολική προσφορά του στο σινεμά πως, αν η Άλμα δεν είχε δεχτεί να υπογράψει συμβόλαιο ζωής άνευ όρων ως Κυρία Χίτσκοκ, τότε ο ίδιος θα βρισκόταν στην αίθουσα όχι ως τιμώμενο πρόσωπο, αλλά ως ένας από τους πιο αργούς σερβιτόρους.
Η ταινία επικεντρώνεται στην ιδιοσυγκρασιακή τους σχέση και στη σημασία που αυτή είχε για το έργο του Χίτσκοκ. Μόνο που, στην προσπάθεια του να αναδείξει το μέγεθος της συμβολής της Άλμα, ο σεναριογράφος Τζων ΜακΛάφλιν καταφεύγει στην υπερβολή, πιστώνοντας τις περισσότερες πρωτοποριακές ιδέες του Ψυχώ στην Άλμα.
Αν πρέπει όμως να εντοπίσουμε το βασικό μειονέκτημα του Hitchcock, αυτό δεν είναι η διαστρέβλωση των γεγονότων, αλλά η συμβατική σκηνοθετική προσέγγιση του Γκερβάσι. Αν θες να κάνεις μια πετυχημένη βιογραφία ενός καλλιτέχνη (και ειδικά ενός σκηνοθέτη), προσπάθησε πρωτίστως να συλλάβεις το πνεύμα του έργου του. Αλλιώς στην καλύτερη περίπτωση θα παραδώσεις ένα φιλμ λιλιπούτειας σημασίας με αναγνωρίσιμους ηθοποιούς, που υποδύονται αναγνωρίσιμα πρόσωπα. Δηλαδή το Hitchcock. Το οποίο σώζεται μόνο από την σινεφίλ γοητεία του αντικειμένου του.