HomeCinemaΕξώστης ΘΌσκαρ 2012: Μια πολύτιμη ματιά στο κινηματογραφικό...

Όσκαρ 2012: Μια πολύτιμη ματιά στο κινηματογραφικό παρελθόν

Είναι πέρα για πέρα αυτονοητο ότι σε ένα τέτοιο υφεσιακό περιβάλλον κοιτάς πάντα προς τα πίσω για να ανακαλύψεις εκείνη την πολίτιμη χαραμάδα που θα σε βοηθήσει να πάρεις την απαιτούμενη ώθηση προς τα μπροστά. Κάπως έτσι έγινε και φέτος στην 84η απονομή των Όσκαρ με το Artist να λαμβάνει 5 βραβεία μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Α ανδρικού ρόλου, μουσικής και κουστουμιών ενώ το Hugo αντίστοιχα τιμήθηκε με 5 Όσκαρ επίσης σε τεχνικές κατηγορίες (ήχος, οπτικά εφέ, καλ. διευθυνση, φωτογραφία).

Ο Μισέλ Χαζαναβιτσιους και ο Ζαν Ντιζαρντέν έγιναν οι πρώτοι Γαλλοι που τιμηθηκαν με Όσκαρ σε σκηνοθεσία και Α ανδρικό αντίστοιχα ενώ η ταινία τους είναι η πρώτη βωβή με όσκαρ καλύτερης ταινίας από το 1929, η πρώτη ασπρόμαυρη από το 1993 και η πρώτη γαλλική ταινία που φτανει τόσο ψηλά στα Όσκαρ!

Η Μέριλ Στριπ ξεπέρασε τους ενδοιασμούς της Ακαδημίας και έγινε η 2η πιο βραβευμένη ηθοποιός των Όσκαρ με 3 αγαλματάκι πλέον στη συλλογή της μετά την Κάθριν Χεμπορν (4 Όσκαρ) και τον Τζακ Νίκολσον (3 Όσκαρ). Η νίκη της είναι σημαντική επιπλέον γιατί αποτελεί αναφορά για το πως μια τέτοια σπουδαία ηθοποιός μπορεί να σηκώσει στις πλατες της μια τόσο κακή και αδιάφορη ταινία, όπως η Σιδηρά Κυρία και να την φτάσει σε μια τέτοια χρυσή επιβράβευση!

Παρηγοριά για τον Αλεξάντερ Πεϊν και τους Απογόνους του το Όσκαρ σεναρίου, παρηγορία και για τις Υπηρέτριες η νίκη της Οκτάβια Σπένσερ στον β' γυναικείο, που ήταν στοιχηματικό σιγουράκι τόσο για το βραβειο όσο και για το κλάμα που έριξε επι σκηνής. Τιμητική η νίκη του Κρίστοφερ Πλάμερ για τους Πρωτάρηδες, με μελαγχολική χροιά καθώς ο ηθοποιός είχε μια πλούσια καριέρα στις πλάτες του και έφτασε στην ηλικία του θείου Όσκαρ για να δει το βραβείο.

Στην ξενόγλωσση ταινία η Ακαδημία έκανε την πραγματική υπέρβαση τιμώντας μια ιρανική ταινία, το Ένας Χωρισμός. Ήταν η 2η υποψηφιότητα του Ιράν και η πρώτη οσκαρική νίκη του ιρανικού κινηματογράφου, διάκριση με ιδιαίτερα συμβολική αξία για μια περιοχή που κινηματογραφικά έχει να επιδείξει σπουδαίες ταινίες αλλά και τεράστιες δυσκολίες στην καλλιτεχνική έκφραση.

Ο οικοδεσπότης της βραδιάς, Μπίλι Κρίσταλ, ακολούθησε την κλασική συνταγή και φυσικά διάσκεδασε το παραδοσιακό κοινό του θεσμού αλλά δεν έπεισε τους νέους τηλεθεατές, παρά τους όποιους νεοτερισμούς του, μιας και δεν έπιασε την αμεσότητα του κοφτού σχολιασμού που προσφέρούν τα κοινωνικά δίκτυα. Απτό παράδειγμα η απολαυστική παρουσία στο κόκκινο χαλί του Σάσα Μπαρόν Κοέν ως Dictator, λανσάροντας τη νέα ομότιτλη ταινία του αλλά και το αριστερό αδυνατισμένο πόδι της Αντζελίνας Τζολί που έγινε ακόμα και twitter account!

Related stories

Ηλεκτρονική νύχτα στο Club του Μύλου: Offradio, DreaMachinery & 80’s vibes

Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται για μια βραδιά ηλεκτρονικής έκρηξης την...

Ο Γιάννης Διονυσίου στο Block 33: Μια μουσική επιστροφή γεμάτη συναισθήματα

Μετά από μια περίοδο αναστοχασμού και αναζήτησης, ο Γιάννης...

Ο καιρός σήμερα στη Θεσσαλονίκη

Νεφώσεις από το πρωί αναμένονται σήμερα στον νομό Θεσσαλονίκης,...

Οι μεγάλες αλυσίδες από Σκανδιναβία που «ανοίγονται» στην Ελλάδα – Πού στοχεύουν

Η Σκανδιναβία φαίνεται πως βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στην ελληνική...

Επεισόδια έξω από το «Αριστοτέλειον» για την παράσταση του Ζαραλίκου

Ένταση σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας (17/3) έξω από...