HomeCinemaΕξώστης ΘΠειρατεία στον Ωκεανό

Πειρατεία στον Ωκεανό

(A Hijacking)

Θρίλερ, 2012, Δανία, 99 λεπτά

Σκηνοθεσία: Τομπίας Λιντχολμ

Παίζουν: Σόρεν Μάλινγκ, Γιόχαν Φίλιπ Άσμπαεκ , Νταρ Σάλιμ

Πάνω σ’ ένα φορτηγό πλοίο, κάπου στα ανοιχτά του Ινδικού Ωκεανού, μια ομάδα Σομαλών πειρατών καταλαμβάνει το πλοίο και απαιτεί λύτρα από τη ναυτιλιακή εταιρεία στην Κοπεγχάγη. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, με τεράστια εμπειρία στις οικονομικές διαπραγματεύσεις, αποφασίζει να αναλάβει ο ίδιος την ανταλλαγή με τους πειρατές, ξεκινώντας μια αργή και ψυχοφθόρα διαδικασία.

Μελετώντας την ουσία της διαπραγμάτευσης, η Πειρατεία του Λίντχολμ διερευνά έννοιες όπως το κοινό συμφέρον ή η χρυσή τομή, και πως αυτές έχουν μια εύκολα μεταβαλλόμενη χρηματική τιμή. Το πώς δηλαδή μια τιμή εξαγοράς και μια ζήτησης μπορούν να συγκλίνουν μέσω άλλων παραγόντων, έστω και αν στην αρχή αποκλίνουν αρκετά. Οι στρατηγικές που ακολουθούνται και από τις 2 μεριές και τα μέτρα πίεσης που αυτές λαμβάνουν, μετατρέπουν την όλη διαδικασία ως μια παρτίδα σκάκι, με προαπαιτούμενα προσόντα την υπομονή και την αφαίρεση συναισθημάτων.
Ο Λίντχολμ πάντως επιλέγει να είναι αποσπασματικός, αφαιρώντας έτσι στοιχεία αληθοφάνειας, ώστε να κρατά συνεχώς σε ένταση τον θεατή, αναπληρώνοντας την απουσία δράσης σε πολλά σημεία. Αυτό το τρικ της αποσπασματικότητας είναι που αντικρούει την διάθεση του φιλμ για ντοκιμενταρίστικη αφήγηση των γεγονότων και το κάνει να ακροβατεί κάπου στη μέση, ανάμεσα δηλαδή στην σφιχτοδεμένη περιπέτεια και την ψυχρή καταγραφή χωρίς να είναι τελικά ποτέ ούτε το ένα ούτε το άλλο. Το φιλμ κέρδισε στο διαγωνιστικό τμήμα του πρόσφατου Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Related stories

4ο TFSF – “Η Ελπίδα σας προωθείται” του Νεκτάριου Θεοδώρου

Για 4η συνεχόμενη χρονιά το Thessaloniki Free Short Festival...

Η κορυφαία make up artist Μαρία Παγωνάκη έχει το άγγιγμα του Μίδα στην ομορφιά

Συνέντευξη: Ειρήνη Τερζίδου Η Μαρία Παγωνάκη είναι το όνομα που...

120 χτύποι το λεπτό. Η ουμανιστική ταινία, ωδή της συλλογικότητας

BPM (120 Beats Per Minute) (2017) Αρχές της δεκαετίας του...