Η Beetroot ξεκίνησε από τρεις ανθρώπους, το Βαγγέλη Λιάκο, τον Αλέξη Νίκου και τον υποφαινόμενο (Γιάννης Χαραλαμπόπουλος) που συμπτωματικά είχαν διαβάσει και οι τρεις το βιβλίο «Το άρωμα του ονείρου» του Τομ Ρόμπινς. Σε αυτό το βιβλίο ο Τομ Ρόμπινς εκθειάζει το παντζάρι και εξηγεί την υπεροχή του ανάμεσα στα άλλα ζαρζαβατικά αλλά και το ότι είναι ανεξίτηλο σαν χρώμα. Μας άρεσε τόσο πολύ η λεπτομερής ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του παντζαριού που αποφασίσαμε ομόφωνα το όνομα του γραφείου.
-Πόσο πάει το κιλό τα παντζάρια?
Εδώ μας πιάσατε αδιάβαστους! Αδικαιολόγητοι!
-Το χρώμα του παντζαριού με ποιό χρώμα pantone αντιστοιχεί?
Είναι ένα από τα λίγα χρώματα που δεν μπορεί να το βρει κανείς στο χρωματολόγιο της Pantone! Και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος της ιδιαίτερης συμπάθειας που έχουμε στο πατζάρι, μιας και το χρώμα του δεν μπορεί να αναπαραχθεί με τεχνητά μέσα!
-Όλα τα project βγαίνουν με ομαδική δουλειά? ή τα μοιράζετε?
Μοιράζονται όσον αφορά τη διαχείρισή τους, αλλά η δημιουργική δουλειά είναι ομαδικό αποτέλεσμα συνήθως. Και αυτό προκύπτει όχι τόσο μέσα από συστηματικό και προγραμματισμένο brainstorming, αλλά πιο πολύ από την κυκλοφορία μέσα στο γραφείο… Τα αυθόρμητα σχόλια και οι επισημάνσεις που γίνονται πάνω στην ώρα της δουλειάς από κάποιον που περνάει δίπλα σου αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικά και πολλές φορές οδηγούν σε δημιουργικές συνεργασίες και λύσεις την ώρα που χρειάζεται.
-Εφαρμόζεται η τέχνη?
Η οπτική επικοινωνία έχει ένα στόχο: να επικοινωνήσει ένα μήνυμα σε ένα κοινό επιτυχώς. Συνεπώς δεν μπορούμε να μιλάμε για όμορφο ή όχι γραφιστικό έργο αν αυτό δεν λειτουργεί πρωτίστως. Αυτομάτως αυτή η συνθήκη καθιστά μια γραφιστική εργασία πιο αντικειμενικά κρινόμενη από ένα έργο τέχνης και φυσικά το γεγονός ότι στη γραφιστική πάντα υπάρχει πελάτης για να γίνει μια δουλειά. Ωστόσο μπορεί κάποια σχεδιαστική εργασία να φτάσει στα όρια της τέχνης τόσο με την αισθητική της όσο και με τον τρόπο που επικοινωνεί το μήνυμα και πλέον έχουμε design που λειτουργεί. Η διαφορά με την τέχνη είναι ότι το design θα πρέπει να επικοινωνεί ένα μήνυμα και να λειτουργεί για πλήθος ανθρώπων, ενώ ένα έργο τέχνης μπορεί να είναι επιτυχημένο επικοινωνώντας διαφορετικά μηνύματα και διεγείρωντας διαφορετικά συναισθήματα σε διαφορετικούς ανθρώπους.
-Τι είναι πρόκληση αυτήν τη περίοδο που διανύουμε για τη γραφιστική – και κατ’επέκταση για τη beetroot?
Το να μπορέσεις να απευθυνθείς σε πάρα πολύ κόσμο με ποιοτικό τρόπο. Και το λέω αυτό λόγω της επιρροής που υπάρχει στον κόσμο από τα social media. Η επιτυχία πλέον ενός μηνύματος έχει να κάνει εν πολλοίς με το πόσο πολύ κόσμο μπορεί να αγγίξει ταυτοχρόνως. Όπως επίσης και η σωστή χρήση των πολλών πλέον μέσων που έχει ο σχεδιαστής στη διάθεσή του. Παλιότερα μπορούσες να επικοινωνήσεις ένα γεγονός με μια αφίσα, σήμερα αναλογιστείτε τους τρόπους και τα μέσα…
-Στο Βερολίνο πώς περάσατε?
Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία, τα Red dot είναι ένας τρομακτικά οργανωμένος θεσμός με τρομερή απήχηση στο δημιουργικό αλλά και στον επιχειρηματικό κόσμο. Η προσέλευση του κόσμου αλλά και η πόλη η ίδια με τις τόσες επιλογές, παροχές και δυνατότητες, μας γέμισε όρεξη και αισιοδοξία και η επιτυχία του δικού μας αλλά και των υπολοίπων ελληνικών γραφείων δείχνει πως το ελληνικό design μπορεί να έχει εξωστρέφεια και να βγει¨στο εξωτερικό.