HomeMind the artDesign - ΑρχιτεκτονικήArt_Stories | Furniture Sculptures

Art_Stories | Furniture Sculptures

Αυτός είναι ο
τίτλος μιας σειράς έργων του Ελβετού John Armleder
(1948-), τα οποία παρουσιάστηκαν στην Galerie Mehdi Chouakri στο
Βερολίνο. Ο καλλιτέχνης γεννήθηκε στη Γενεύη, σπούδασε στην École des Beaux – Arts της πόλης και έγινε γνωστός το 1967 για
τη συνεργασία του με τους  Patrick Lucchini και Claude Rychner και τη σύσταση της ομάδας Ecart, η οποία μέσω των εκδόσεών της
ανέδειξε καλλιτέχνες, όπως ο Andy Warhol. Επηρεασμένος
από το Fluxus,
ο Armleder επιχειρεί το συνδυασμό
αντικειμένων με μονόχρωμες συνήθως επιφάνειες συνθέτοντας ένα λιτό σκηνικό
περιβάλλον.

Στο Άτιτλο, τοποθετεί ένα ορθογώνιο τελάρο
κατακόρυφα, ενώ εκατέρωθεν αναρτά δύο καθίσματα σχεδιασμένα την περίοδο του Bauhaus. Μοναδική χρωματική επιλογή αποτελεί
το λευκό, αποκαλύπτοντας το θαυμασμό του καλλιτέχνη για το έργο Λευκό τετράγωνο σε λευκό του Malevich. Ωστόσο, το ανορθόδοξο στήσιμο των
καθισμάτων με την επιφάνεια έδρασης παράλληλα προς την επιφάνεια του τοίχου
ανατρέπει το χρηστικό τους χαρακτήρα. Η διάταξη αυτή, σε συνδυασμό με την
απουσία χρωμάτων, προβάλλει την εσωτερική δομή της σύνθεσης, αναδεικνύοντας τη
σταυροειδούς μορφής οργάνωσή της. Με τον τρόπο αυτό, ο πραγματικός προοπτικός
χώρος μετατρέπεται σε ζωγραφικό που εμπεριέχει τρισδιάστατα στοιχεία. Όπως ο
ίδιος ο καλλιτέχνης υποστηρίζει, στόχος του είναι «η δημιουργία μιας ζωγραφικής
με τρισδιάστατες ποιότητες, στην οποία κάθε θεατής μπορεί να προβάλει ό,τι
θέλει. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι από ένα ιερό ως μια απλή διάταξη
σχημάτων».



Εικ.1.
J. Armleder, Άτιτλο, 1986,ακρυλικό
και μελάνι σε μουσαμά με ανάρτηση δύο καθισμάτων στον τοίχο 2,44×2,37×0,70μ.,
Νέα Υόρκη, Museum of Modern Art

Με αντίστοιχη
λογική, στο τρίπτυχο Με δύο φωτιστικά,
ένα κεντρικό τελάρο πλαισιώνεται από δύο ορειχάλκινους πολυελαίους με εμφανή
ίχνη σκουριάς, τοποθετημένους μετωπικά, ώστε να θυμίζουν σχέδιο ροζέτας σε
βιτρώ καθεδρικού ναού. Ο καλλιτέχνης, κατά τα πρότυπα των ready mades του Duchamp και λατρεύοντας τα αντικείμενα της
εποχής του Bauhaus,
επιχειρεί να δημιουργήσει ένα λιτό σκηνικό χώρο, «καταδεικνύοντας την εμμονή
του σύγχρονου ανθρώπου για το φαίνεσθαι και τον πολυτελή τρόπο ζωής»[1].




Εικ.2. J.Armleder, Με δύο φωτιστικά, 1987-93, ακρυλικό σε μουσαμά με ανάρτηση δύο φωτιστικών
στον τοίχο 2,00×3,00×0,55μ., Ελβετία, Ιδιωτική συλλογή.

Η έκθεση, που φέρει τον τίτλο Itthat time of the year, θα διαρκέσει ως τις 28 Φεβρουαρίου 2015.

 


[1]www.moma.org, ό.π.

Related stories

Η Βάσω Λασκαράκη πιστεύει στο μαγικό ραβδάκι της Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη στη Χρύσα Πλιάκου/ Φωτογραφίες: Nekti Δεν νομίζω ότι υπάρχει...

Γιατί διαλύθηκαν αρχικά οι Simon and Garfunkel μετά το πρώτο τους άλμπουμ

Η ιστορία του ντουέτου Simon and Garfunkel είναι γεμάτη...

Το τραγούδι των REM που αρνήθηκαν να παίξουν live

Το βράδυ της άνοιξης του 1980, η πόλη Athens...