HomeUrbanitiesΤο εργαστήρι θεάτρου ΟΜΝΙΑ που κατάφερε να...

Το εργαστήρι θεάτρου ΟΜΝΙΑ που κατάφερε να γίνει πόλος έλξης των «ανήσυχων» ανθρώπων της πόλης

Το εργαστήρι θεάτρου OMNIA ξεκίνησε τη λειτουργία του το Σεπτέμβριο του 2018. Το όραμα της ιδιοκτήτριας και εμπνεύστριας του, Ελεονώρας Αϊβαζίδου, είναι ο χώρος του OMNIA τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά να γίνει ένας πόλος έλξης «ανήσυχων» ανθρώπων που ενδιαφέρονται να εντρυφήσουν με σοβαρότητα και συνέπεια στον κόσμο του θεάτρου (χωρίς να λείπουν βέβαια η χαρά και το παιχνίδι μέσα από τη διαδικασία).

Βρεθήκαμε στο ΟΜΝΙΑ για να σας μυήσουμε στον χώρο αλλά και να ενημερωθούμε για το πολύ ενδιαφέρον παιδικό τμήμα που ξεκινάει από φέτος.

Σκοπός μου είναι να καταφέρω να μεταλαμπαδεύσω στα νέα παιδιά, που αγαπούν την εκφραστικότητα ως δημιουργία, τις όποιες γνώσεις και εμπειρίες μου στα 20 χρόνια ενασχόλησής μου με αυτό. Οι δρόμοι είναι πολλοί, ο καθένας όμως βρίσκεται εδώ για να ανακαλύψει το δικό του μονοπάτι. Το OMNIA μέσα από τα μαθήματά του αποσκοπεί στο να δώσει ερεθίσματα, καθοδήγηση και ευκαιρίες στους ενδιαφερόμενους να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν μέσα από την τόσο δημιουργική αυτή εργασία του θεάτρου.

Στα τμήματα των ενηλίκων (αρχαρίων/προχωρημένων) διδάσκονται υποκριτική, αυτοσχεδιασμός, ορθοφωνία και κινησιολογία. Η διαφορά με την περσινή χρονιά είναι ότι γίνεται διαχωρισμός εμπειρικού επιπέδου των μαθητών για την καλύτερη λειτουργία του μαθήματος κι επιπλέον, εκτός από εμένα (Ελεονώρα Αϊβαζίδου), προστίθεται στο δυναμικό των διδασκόντων και η ηθοποιός/χορογράφος Ευανθία Σωφρονίδου.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση του τμήματος εργαστηρίου ενηλίκων Αφορμή Μπέκετ Διδασκαλία/σκηνοθεσία Ελεονώρα Αϊβαζίδου. (Ιούνιος 2019)

Τα παιδικά και εφηβικά τμήματα προέκυψαν κατ' απαίτηση των ανθρώπων της ευρύτερης περιοχής του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Υπάρχει ένα σημαντικό ενδιαφέρον από τον κόσμο για το θέατρο και πολλοί γονείς συνειδητοποιούν τα οφέλη της ενασχόλησης του παιδιού τους με αυτό. Το θεατρικό παιχνίδι προάγει την φαντασία, την εκφραστικότητα, την αντίληψη, την εκτόνωση αγκιστρωμένων συναισθημάτων, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την εξωστρέφεια, τη δημιουργικότητα. Το παιδί εισέρχεται σ' έναν κόσμο οπού μπορεί να είναι ο εαυτός του χωρίς πίεση και «πρέπει», έχει την ευκαιρία να νιώσει ελεύθερο και να εκφραστεί, αλλά και να κατανοήσει το ρόλο και την ευθύνη του μέσα σε μια ομάδα.

Τα μαθήματα ξεκινάνε αρχές Οκτώβρη, όπου θα γίνει και ένα ανοιχτό δοκιμαστικό μάθημα για κάθε τμήμα. Στο τέλος της διδακτικής χρονιάς θα γίνει ανοιχτή παρουσίαση για κάθε τμήμα του εργαστηρίου. Καθ' όλη τη διάρκεια του έτους θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια σχετικά με το θέατρο όπως υποκριτική, μουσική, performance, ιστορία θεάτρου κ.ά. ως συμπληρωματική εκπαίδευση για τους σπουδαστές του εργαστηρίου σε μειωμένη γι' αυτούς τιμή.

Το εργαστήριο θεάτρου OMNIA ανακοινώνει την έναρξη των τμημάτων του για τη διδακτική χρονιά 2019-20!

Στιγμιότυπο από το θεατρικό αναλόγιο/ανοιχτή συζήτηση του θεατρικού έργου του Δημήτρη Δημητριάδη Η ΕΚΚΕΝΩΣΗ. (Απρίλιος 2019)

ΤΜΗΜΑΤΑ:


  • ØΑΡΧΑΡΙΩΝ/ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ (16+) 3ωρες εβδομαδιαία
  • ØΕΦΗΒΩΝ (11-15) 2ωρες εβδομαδιαία
  • ØΠΑΙΔΙΚΟ (6-11) 75' εβδομαδιαία


(Στα τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων, διδάσκονται τα ίδια μαθήματα με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας και απαιτήσεων.)


ΜΑΘΗΜΑΤΑ:


Υποκριτική


(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)

Πώς προσεγγίζω ένα κείμενο ποιητικό ή θεατρικό; Ποια είναι η
αφετηρία μου και ποιος ο στόχοςαλήθεια είναι κάπου ανάμεσα; Τις απαντήσεις θα τις ανακαλύψουμε μαζί στο μάθημα, στο ταξίδι…


Αυτοσχεδιασμός


(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)

Βασικές αρχές του αυτοσχεδιασμού. Πώς μιμούμαι και αναπαράγω μια κατάσταση της καθημερινότητας με μόνο εργαλείο το σώμα μου;
(Παντομίμα) Πώς εκφράζω άλλες έννοιες όπως νερό, φωτιά, νίκη, εγκλεισμός ή συναισθήματα όπως λύπη, οργή, χαρά στις βασικές λειτουργίες των εργαλείων του σκηνικού σώματος. Ένας δρόμος που ξεκινάει από μέσα και οδηγεί προς τα έξω, προς την έκφραση, την επικοινωνία, τη δημιουργία…


Κινησιολογία


(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)

Εξερευνούμε τα μονοπάτια της
κίνησης και της ακινησίας. Ένα σώμα μη αποσπασματικό, ένα σώμα σε ολότητα, σε σύνδεση με τον εαυτό του, ικανό να υπάρξει επί σκηνής, ζωντανό κύτταρο, ανοιχτός πομπός και δέκτης. Ένα δοχείο τόσο γεμάτο και συγχρόνως τόσο άδειο έτοιμο να δεχτεί, να απορροφήσει, να μεταλλαχτεί, να εκπέμψει, να επικοινωνήσει, να συν-κινήσει και να δημιουργήσει. Αυτοέλεγχος, πειθαρχία, συγκέντρωση, σωστός χειρισμός των εκφραστικών μέσων μας. Μέσα από ασκήσεις χαλάρωσης, ενδυνάμωσης, ισορροπίας, δόμησης και αποδόμησης. Ρυθμοί, ταχύτητες, ποιότητες θα μας απασχολήσουν.


Ορθοφωνία


(αρχαρίων/προχωρημένων/εφήβων)

Η ορθή χρήση του φωνητικού οργάνου. Μέσα από την
αναπνοή, την άρθρωση και την τοποθέτηση της φωνής. Ασκήσεις αναπνοής που ενεργοποιούν και ενδυναμώνουν το διάφραγμα. Εργασία πάνω στην καθαρή και σαφή εκφορά των φθόγγων και των φωνημάτων. Εξερεύνηση των ηχείων στο σώμα και τις διαφορετικές ποιότητες ήχου που μπορούν να παραχθούν. Παιχνίδι με τα ηχοχρώματα και τα σημεία πρόσκρουσης του εκπνεόμενου αέρα.


Θεατρικό παιχνίδι


(εφήβων/παιδικό)


Στόχος του θεατρικού παιχνιδιού είναι τα παιδιά μέσα από τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους, αλλά και να βρουν την δική τους θέση μέσα σε αυτόν. Πρόκειται για μια διαδικασία ανακάλυψης και γνώσης μέσα από την καλλιέργεια της δημιουργικής φαντασίας. Σκέφτονται, συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν, ανακαλύπτουν, εκφράζονται, εμβαθύνουν και χαίρονται μέσα σε μια διαδικασία που ξεκινάει από διάφορα ερεθίσματα, όπως μια ιστορία, ένα ποίημα, ένα διήγημα, ένα τραγούδι, μια παράσταση, μια φωτογραφία, μια εικόνα… Το παιχνίδι, η κίνηση του σώματος, η σιωπή και η παύση, η φωνή, ο αυτοσχεδιασμός και ο ρόλος θα δώσουν στο κάθε παιδί την ικανοποίηση, της εκτόνωσης και της δημιουργικής έκφρασης, βοηθώντας το παράλληλα να στραφεί προς τον εαυτό του, αλλά και προς την ομάδα. Θα μάθει τις έννοιες της ομαδικότητας, της επικοινωνίας, της συν-δημιουργίας ,και εντέλει ότι αποτελεί μέρος ενός συνόλου, μιας ευρύτερης θεατρικής οικογένειας μέσα στην οποία θα νιώθει ασφαλής και αποδεκτός και θα ενθαρρύνεται να ξεδιπλώσει τις πτυχές της προσωπικότητάς του με τρόπους δημιουργικούς και ευχάριστους κατά τα χρόνια της ανάπτυξής του, μέσα από τη σκηνική πραγμάτωση του θεατρικού παιχνιδιού.


Διδασκαλία: Ελεονώρα Αϊβαζίδου, Ευανθία Σωφρονίδου


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:


Ελεονώρα Αϊβαζίδου

Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Κ.Θ.Β.Ε. Με σπουδές κλασικής κιθάρας στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος . Εργάζεται ως ηθοποιός από το 1999. Διετέλεσε μέλος του θεάτρου τέχνης Ακτίς Αελίου
(2000-2009). Συνεργάστηκε σε θεατρικές παραγωγές με το Κ.Θ.Β.Ε., με το θέατρο τέχνης Ακτίς Αελίου, με το Μικρό Θέατρο, το Κρουστόφωνο κ.α. και με τους σκηνοθέτες Γ. Ρήγα, Θ. Μουμουλίδη, Γ. Εμμανουήλ, Ν. Σακαλίδη, Ε. Δημητροπούλου, Ε. Δημοπούλου κ.α. Ενδεικτικές παραστάσεις: « Ο Φάτσερ στις πόλεις» του Μπ. Μπρέχτ , «Ο κατα φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου, «η Μεταμόρφωση» του Φ. Κάφκα , «Υμπύ Τύραννος» των Α. Ζαρρύ και Π. Μάρκαρη , «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του Τ. Ουίλιαμς , «Διαδικασίες Διακανονισμού Διαφορών» του Δ. Δημητριάδη ,«Μακμπέθ» του Ου. Σαίξπηρ , «Η τριλογία της Μήδειας» του Χ. Μύλλερ , «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Ζ. Π. Σάρτρ. Έχει σκηνοθετήσει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Γρανάδα» και το θεατρικό έργο της Reza de Wet «Το Μαύρο Νερό», του οποίου έχει κάνει και τη μετάφραση.

Παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής, κινησιολογίας, μουσικής και φωνητικής με τους: Σ. Σακκά, Ν. Ζούκα, Λ. Αγγουριδάκη, Φ. Μ. Λάζαρη, Σ. Μαυραγάνη, Π. Μιχαηλίδη, Sai Kijima, Θ. Τερζόπουλο κ.α.

Διδάσκει υποκριτική, αυτοσχεδιασμό, ορθοφωνία και θεατρικό τραγούδι από το 2000 σε θεατρικά εργαστήρια και δραματικές σχολές.

Έχει συνθέσει μουσική και τραγούδια για παραστάσεις και έχει μελοποιήσει ποιήματα των Κ. Καρυωτάκη, E. A. Poe, Dylan Thomas. Μέρος του μουσικού της έργου παρουσιάστηκε με τη μορφή μουσικής παράστασης με τίτλο «Ερωτόνειρο» και με την παράσταση A dream within a dream. Από το 2019 έχει το μουσικό σχήμα
Eleonora Soreitis poetic quartet με δικές της συνθέσεις και τραγούδια.

Είναι ιδρυτικό μέλος του Eclipses group theater και ιδιοκτήτρια του εργαστηρίου θεάτρου
OMNIA.


Στοιχεία επικοινωνίας:

+30 6997 165761

[email protected]

https://www.facebook.com/eleonora.soreitis


Ευανθία Σωφρονίδου

Ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ανώτερη δραματική σχολή του Κ.Θ.Β.Ε. Μαθήματα μονωδίας στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Γραφιστική Τ.Ε.Λ. Ευκλείδη. Συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες: P. Tiercy, Σ. Καρακάντζα, Ι. Μαρτζοπούλου, Ν. Σακαλίδη, Π. Μεταξόπουλο-ExAnimo, Τζαμαριά κ.α. Στο Κ.Θ.Β.Ε. όπου και εργάζεται με τους : Γ. Αναστασάκη, Γ.Ρήγα, Ν.Νικολάου, Π.Μιχαηλίδη, Ε.Θεοδώρου, Γ.Καλατζόπουλο, Β.Αρδίττη, Σ.Μιχαηλίδου, Ν.Ναουμίδη, Τ.Ράτζο, Σ.Χατζάκη, Ν.Κοντούρη, Γ.Καραντινάκη, C.Grauzinis, Φ.Μπαξεβάνη, Γ.Κωνσταντίνου, Ν.Χαραλάμπους, Ν.Αρμάο, Γ.Βούρο. Χόρεψε με τις ομάδες: ΕΞΙΣ, ΙΡΙΔΑ, ΕΜΜΕΛΕΙΑ, Dame Blanche, Β+6, Χοροθέατρο ΚΘΒΕ καθώς και σε αρκετές performances. Ως χορογράφος επιμελήθηκε την κίνηση σε παραστάσεις των DadaArt, Ακτίς Αελίου, Ούγκα Κλάρα, Άνθρωπος στη θάλασσα, Σχήμα Εκτός Άξονα
(Φεστιβάλ Νέων και 46α Δημήτρια), Push your art company, Κ.Θ.Β.Ε. κ.α. Υπήρξε η βασική φωνή του συγκροτήματος ΝΑΝΟΙ κατά την περίοδο 1994-2000 όπου και κυκλοφόρησε το πρώτο cd τους με τίτλο ΛΙΝGUΑΦΩΝ. Στην πορεία έλαβε μέρος στη δισκογραφία με συμμετοχή στoυς: Σ.Νούκα, Γ.Αετόπουλο, Μάσκες, Ν.Ιωακειμίδη, Συλλογή Plus+Rec, The low batsos project. Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις : ''Ιστορίες πείνας'', Κ+Μ και ''Πέτρες στις τσέπες του''. Έχει διδάξει κίνηση και θεατρική αγωγή σε σχολές χορού, Δήμους και θεατρικά εργαστήρια. Διδάσκει στην Ανώτερη Δραματική σχολή του Β.Διαμαντόπουλου. Παρακολούθησε σεμινάρια χορού-κίνησης, γιόγκα, υποκριτικής και φωνητικής με τους S.Miranda, O.Rontrigez, B.Cratty, L.Flashen, Y.Takei, A.Karpov, T.Tessen, T.Judelle, M.Wakamatsu, M.Iwana, S.Kijima, S.Petropoulou, Β.Λέτσου, R.Bryans, G.Glazunov, Θ.Τερζόπουλο, Σ.Σακκά, Ν.Ζούκα, Ν.Βάχλα, Δ.Κόκκινο.Από το 2000 έως σήμερα εκφωνεί ραδιοφωνικές διαφημίσεις και ντοκιμαντέρ. Συμμετείχε σε ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, video dance, video clip κ.α

Υπεύθυνη εργαστηρίου OMNIA:


Θεατρικό Εργαστήρι ΟΜΝΙΑ

Αμύντα 7 Τ.Κ. 54631 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

Τηλέφωνο: 6997 165761

[email protected]

https://omniatheater.blogspot.com/

https://www.facebook.com/Omniatheater18/

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...