HomeUrbanitiesCafe & BarΟ Delta Funktionen στον Exostispress.gr

Ο Delta Funktionen στον Exostispress.gr

Με την
ευκαιρία της εμφάνισης του Delta Funktionen στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 17
Μαιου στο Club Division, του κάναμε μερικές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις!

Πότε είχες την πρώτη σου επαφή με την ηλεκτρονική
μουσική?


Πρέπει να
ήταν όταν μου έδωσαν μια κασέτα με κομμάτια των 2 Unlimited. Νομίζω ήταν το
1990. Παρά την φτήνια των κομματιών, προγραμματισμός των 909 drum machines ήταν
πάντα σούπερ. Θυμάμαι να ακούω αυτά τα four to the floor beats από το 909 και
ένιωθα ότι κάτι ιντριγκάρει το μυαλό μου. Σα να ήξερα ότι αυτός ο ήχος ήταν
κάτι με το οποίο θα ταυτιζόμουν. Μετά απ’ αυτό, ξεκίνησε το πολύ ψάξιμο..

Τι σε ώθησε να ηχογραφήσεις δικά σου κομμάτια?


Η διαδικασία
ξεκίνησε πιο πολύ ως χόμπι. Απλά έφτιαχνα μερικά beats στον υπολογιστή στο
σπίτι. Τίποτα το σοβαρό. Ούτε σκεφτόμουν, ούτε είχα κάποιο σχέδιο. Αργότερα,
γνώρισα τον Damian Keane και τον Dave Miller (από την Audiosculpture) οι οποίοι
μου έμαθαν πολλά σχετικά με τεχνικές παραγωγής ήχου αλλά και πως να εργάζεσαι
με επαγγελματικό τρόπο. Από τη στιγμή που κυκλοφόρισε η πρώτη μου δισκογραφική
δουλειά, κάπως σα να απογειώθηκα και τώρα έχει γίνει η δουλειά μου.

Οι παραγωγές σου αντικατοπτρίζουν την μουσική που
παίζεις σαν DJ?


Αυτό τον
καιρό θα έλεγα ναι. Άλλα ξέρω που το πας, διάβασα και τις υπόλοιπες ερωτήσεις,
χαχα! Ξεκίνησα σαν παραγωγός techno και στη διάρκεια της καριέρας μου, ηχητικά,
μετακινούμαι πολύ.  Για μένα προσωπικά δεν είναι περίεργο, μπορώ να
καταλάβω όμως πως  στον ακροατή ή τον clubber μπορεί να δημιουργήσει μια
μικρή σύγχηση προσπαθώντας να καταλάβει που το πάω. Όμως την τελευταία χρονιά,
γράφω πολύ περισσότερο όπως ακριβώς θέλω να παίζω στα club. Μουσική πιο
επικεντρωμένη στα dancefloors αλλά (ελπίζω) με το δικό μου στίγμα.

Σκέφτεσαι κάποτε να ξεκινήσεις τις live
εμφανίσεις?


Υπάρχουν
κάποια σχέδια. Μάλιστα, είναι προγραμματισμένη μια τέτοια εμφάνιση για μετά το
καλοκαίρι. Αλλά δεν ενδιαφέρομαι πραγματικά. Επικεντρώνομαι στο DJing.

Ο ήχος σου, και στις παραγωγές σου αλλά και στα DJ set
σου, εξελίσσεται μαζί με την καριέρα σου, σε αντίθεση με άλλους καλλιτέχνες που
έχουν πιο χαρακτηριστικό ήχο. Τι θεωρείς ότι είναι πιο σημαντικό, να κρατάς τον
προσωπικό σου ήχο, ή να εξερευνάς νέα ηχοχρώματα?


Δε νομίζω να
‘χεις δίκιο σχετικά με τα DJ set μου. Πάντα έπαιζα διάφορα είδη μουσικής.
Παλιότερα ίσως έπαιζα περισσότερο techno ενώ τώρα ίσως παίζω περισσότερο house,
αλλά γι’ αυτό ευθύνεται το γεγονός ότι δεν κυκλοφορεί πολύ καλή techno κατά την
άποψή μου. Αν τσεκάρεις τα set μου στο deltafunktionen.net
θα ακούσεις ότι πάντα έπαιζα μια μεγάλη ποικιλία από μουσική. Σε ότι αφορά τις
παραγωγές μου, το σκεφτόμουν το θέμα και όντως είναι λίγο tricky.  Από την
πλευρά των marketing/εμπορικότητας είναι σίγουρα καλύτερο να έχεις το
χαρακτηριστικό σου ήχο. Στο κοινό αρέσει να ξέρει τι να περιμένει. Είναι πιο
εύκολο κι έτσι συσχετίζονται πιο γρήγορα μαζί σου. 100% αντιλαμβάνομαι γιατί
είναι καλό να υπάρχει ο χαρακτηριστικός ήχος και τι οφέλη μπορεί κανείς να αποκομίσει
απ’ αυτόν. Και εννοείται ότι δεν είμαι της άποψης ότι, οποιοσδήποτε έχει το
χαρακτηριστικό του ήχο, το κάνει για λόγους marketing / 
εμπορικότητα.

Από την άλλη
στην προσωπική και καλλιτεχνική μου πλευρά, είναι πραγματικά δύσκολο να μη
βαρεθώ τα πράγματα. Μ’ αρέσει να εξερευνώ νέους ήχους, να δοκιμάζω διάφορες
υποκατηγορίες μουσικής και να ανακαλύπτω ποιά απ’ όλα αυτά λειτουργούν θετικά
για μένα. Ίσως είναι κι επειδή έχω ένα πολύ ευρύ φάσμα – και σεβασμό – της
ηλεκτρονικής μουσικής. Μ΄ αρέσει να δοκιμάζω πάντα κάτι καινούργιο απ’ όλες
αυτές τις υποκατηγορίες. Γι’ αυτά, κανονικά θα έπρεπε να έχω και διαφορετικά
ψευδώνυμα, αλλά δεν είμαι κάποιος που γράφει τέσσερα κομμάτια την ημέρα. Μου
αρέσει να παίρνω το χρόνο μου όταν δουλεύω. Κι επίσης χρειάζομαι χρόνο για να
πείσω πρώτα απ΄ όλα τον εαυτό μου. Η πολλές οι γνώσεις καμιά φορά λειτουργούν
εναντίον σου. Όπως και να ‘χει, τους τελευταίους μήνες δουλεύω ώστε ο ήχος να
γίνει πιο προσωπικός.  Κι από τη στιγμή που δουλεύω πιο πολύ με hardware,
είναι και πιο εύκολο. Φυσιολογική εξέλιξη αν το σκεφτείς, γιατί πρέπει να το
κάνεις με τα μηχανήματα που έχεις και τους περιορισμούς που αυτά σου
επιβάλλουν. Το κακό μ’ αυτό είναι ότι εύκολα μπορείς να επαναλαμβάνεσαι. Και
σίγουρα είναι κάτι που δεν το θέλω. Προτιμώ όταν κάθε κομμάτι είναι μια μικρή
περιπέτεια από μόνο του. Όταν ξεκίνησα με software, απλά δοκίμαζα ό,τι μπορούσα
να δοκιμάσω. Το καλό (και το κακό) με το software είναι ότι οι δυνατότητες
είναι ανεξάντλητες. Για μένα λειτουργούσε σαν φραγμός. Πραγματικά πρέπει να
περιορίσεις τον εαυτό σου κι είχα πρόβλημα μ αυτό. Τώρα έχω φτάσει σ΄ ένα
σημείο σα να ξεκίνησα μόλις. Ένα καινούργιο φάσμα ανοίχτηκε μπροστά μου και
θέλω να επικεντρωθώ σ΄ αυτό και να δουλέψω μερικές ιδέες πιο δυνατά και πιο
συγκεντρωμένα σε σχέση με πριν. Δε λέω ότι δεν ήμουν συγκεντρωμένος και πριν,
αλλά τώρα είναι διαφορετικά. Ίσως είμαι λίγο πιο ώριμος?

Πόσο σημαντικό είναι να αλλάζεις μουσικό ύφος μέσα στα
DJ set σου? Να παίζεις απρόσμενα κομμάτια ή και απρόσμενα ολόκληρα set?


Φυσικά είναι.
Για μένα είναι πολύ σημαντικό να παίζω ένα μεγάλο εύρος της μουσικής. Βάζω τον
εαυτό μου στη θέση του κόσμου στο dancefloor. Από κει έρχομαι κι εγώ άλλωστε.
Κι έχω σκυλοβαρεθεί σε πολλές περιπτώσεις, όταν οι DJs παίζουν μόνο βαρετά
tools, το ένα μετά το άλλο. Χωρίς να παίρνουν ρίσκα, να δείχνουν ότι δεν ξέρουν
από μουσική και να κάνουν μόνο εύκολες αλλαγές. Με άλλα λόγια βαρετά πράγματα.
Τα καλά set που έχω ακούσει, ήταν αυτά που πέρασαν απ’ όλα τα είδη της
ηλεκτρονικής μουσικής. Με πολλές στροφές, ακούγονταν σα να μπορούσε να τα έχει
παίξει μόνο ένας καλός DJ.

Είναι καλό ή κακό όταν ξέρεις τι περιμένεις στο DJ set
κάποιου?


Είναι κακό.
Έχουμε πίσω μας πάνω από 25 χρόνια ιστορίας χορευτικής μουσικής, γιατί να
παίξεις ένα αναμενόμενο set?

Ήταν κάποια από τις πρόσφατες εμφανίσεις σου που τη
διασκέδασες πραγματικά? Ποιό ήταν το πιο ζεστό κοινό για το οποίο έχεις παίξει?


Είχα αρκετές
καλές τους τελευταίους μήνες. Θα ήταν άδικο να διαλέξω μόνο μια, αλλά οκ,
γ@μησε τους καθωσπρεπισμούς. Το Bob Beaman στο Μόναχο ήταν απλά εκπληκτικό.
Μικρό club. Ο κόσμος που έχει το club κι αυτοί που δουλεύουν εκεί πραγματικά
αγαπούν τη μουσική και συνδέονται μουσικά μ’ αυτά που μ’ αρέσει να παίζω. Βάλε
και τον κόσμο που ήταν έτοιμος για ένα μεγάλο ταξίδι στο εύρος της ηλεκτρονικής
χορευτικής μουσικής κι έχεις μια εκπληκτική βραδιά!


Τι διάρκεια πρέπει να έχει ενα DJ set ιδανικά?


Το λιγότερο
δύο ώρες αλλά μπορεί να πάει και 6 ώρες. Χμμ, αυτό είναι το περισσότερο που έχω
παίξει σε club…

Υπάρχει μια αψιμαχία ανάμεσα σ΄ αυτούς που κάνουν
παραγωγές και παίζουν με αναλογικό εξοπλισμό και μ’ αυτούς που παίζουν ψηφιακά.
Η γνώμη σου?


Πιστεύω ότι
ο κόσμος θα πρέπει να εκφράζει τα συναισθήματα του όπως θέλει και με την
υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτει. Ζούμε σε μια εποχή που δεν είναι και πολύ
συνηθισμένο να ξοδεύουμε μερικές χιλιάδες ευρώ για ένα synthesizer. Ή βρίσκεις
ένα 303 σ΄ ένα μαγαζάκι με 25 ευρώ. Την πιο εύκολη πρόσβαση σου τη δίνει το
software, οπότε αν ο κόσμος θέλει να χρησιμοποιεί software, ας είναι! Το πιο
σημαντικό στο στούντιο είναι να το διασκεδάζεις. Εκτιμώ οτι είναι καλό να βρεις
τον τρόπο δουλειάς που σου ταιριάζει, που σε διασκεδάζει και σου αποσπά
λιγότερο την προσοχή. Για μένα αυτό είναι με hardware μηχανήματα.

Σπανίως βλέπουμε κάποιο από τα κομμάτια σου να
κυκλοφορεί στην Delsin ή στην Ann Aimee. Γιατί?


Γιατί πολύ
σύντομα ιδρύω το δικό μου label με την ονομασία Radio Matrix. Πήρα το χρόνο μου
για να ξεκινήσω το label μου και να ορίσω τον ήχο του. Και δεν είναι ότι δεν θα
ξανακυκλοφορίσω δουλείες μου στη Delsin, είναι ότι θέλω να συγκεντρωθώ πιο πολύ
στο δικό μου label.

Δουλεύεις κάποια κομμάτια αυτό τον καιρό?


Ναι. Εκτός
αυτού έχω πολλά παλιά δικά μου ακυκλοφόρητα και σκέφτομαι ποιά να κυκλοφορίσω
και πότε. Ακόμη υπάρχουν κάποιες επαφές με άλλα labels αλλά ακόμη πρέπει να δω
ποιά κομμάτια τους ταιριάζουν.

Πες μας τρία κομμάτια που δεν έχουν βγει απ΄ την
τσάντα σου τον τελευταίο καιρό


John Heckle – Back Alley Terminator (https://www.youtube.com/watch?v=Chx1vJNbQUw)

Delroy Edwards – LA Club Resource 1 (https://www.youtube.com/watch?v=NWKhp8Gisic)

Το Gesloten
Cirkel album μόλις μπήκε αλλά θα είναι μέσα για πολύ καιρό!

Πως θα περιέγραφες το στυλ σου σε
κάποιον που δεν ξέρει τι κάνεις?


Παίζω
ηλεκτρονική χορευτική μουσική με επιρροές από τον κλασικό ήχο της Chicago House
και της Detroit Techno

Related stories

La Nomad House ένα διακρατικό περιοδεύον πολιτιστικό φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη

La Nomad House ένα διακρατικό περιοδεύον πολιτιστικό φεστιβάλ για...

Η μεγάλη γιορτή των μικρών βιβλιοπωλείων επιστρέφει στις 27 Μαΐου – 1 Ιουνίου!

H τελευταία εβδομάδα του Μαΐου είναι αφιερωμένη στα μικρά...

Οι ταινίες της εβδομάδας 16.05-22.05.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Η Eurovision καθήλωσε το ελληνικό κοινό...