HomeΘέματαΘόδωρος Αμπαζής

Θόδωρος Αμπαζής

“Αντιμετωπίζουμε τον λόγο του Παπαδιαμάντη όπως τον λόγο του Ντοστογιέφσκι”

Μια νέα ματιά σε ένα κλασικό έργο είναι μια διπλή πρόκληση για καλλιτέχνες και θεατές. Ο Θόδωρος Αμπαζής, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και σκηνοθέτης της παράστασης φαίνεται πως κάπως έτσι σκέφτηκε και ανέβασε στο σανίδι τους “Έμπορους των Εθνών” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Η παράσταση έρχεται στη Θεσσαλονίκη από την επόμενη εβδομάδα στη σκηνή του Θεάτρου Αυλαία, που άνοιξε και πάλι για το κοινό. Μιλάει στον Εξώστη και δίνει κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για όσα θα δούμε προσεχώς.

Πως πήρατε την απόφαση να ανεβασετε ένα τέτοιο έργο θεατρικά?
Πριν από δύο χρόνια διάβασα το μυθιστόρημα μετά από προτροπή της δραματολόγου της ομάδας Έλσας Ανδριανού και ανακάλυψα τον απίστευτο μουσικό πλούτο αυτής της γλώσσας. Επίσης η θεματική και το ύφος ήταν πολύ διαφορετικό από τα διηγήματα του Παπαδιαμάντη και προσέφερε μεγάλη ποικιλία  εικόνων για την συνολική σκηνική σύνθεση που ήθελα να κάνω. Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών βρήκε την πρόταση άκρως ενδιαφέρουσα και με τρίτο συμπαραγωγό το Δημοτικό Περιφερειακό θέατρο Καβάλας καταφέραμε να υλοποιήσουμε ένα πολύπλοκο εγχείρημα

Η απόφαση σας να χειριστείτε με τέτοια διάθεση νεωτερικότητας τον Παπαδιαμάντη δεν ξενίζει τον θεατή?
Η παράσταση αντιστέκεται σθεναρά στην ηθογραφία αναδεικνύοντας την κλασσική διάσταση του έργου.Πιστεύω ότι η παράσταση σέβεται και αναδεικνύει το λόγο του Παπαδιαμάντη, αντιμετωπίζοντας τον ως ισάξιο ενός Ντοστογιέφσκι κι ενός Μοπασάν. Η μέχρι τώρα υποδοχή της παράστασης από το κοινό της Αθήνας και της Καβάλας επιβεβαιώνουν τα παραπάνω.

Πως βιώνει ένας θεατρικός οργανισμός όπως το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας την κρίση που φτάνει να δοκιμάσει αρκετά θεατρικά σχήματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Ποια είναι η πραγματική πρόκληση για 'σας σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον?
Οι άξονες δράσης του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας είναι δύο:
Πρώτα παραγωγή και μετακλήσεις παραστάσεων με χαρακτήρα που να δικαιολογεί την επιχορηγούμενη ιδιότητα του θεάτρου και έπειτα ανοιγμα στους πολίτες με στόχο να κατανοήσουν και να γίνουν συνεργοί της προσπάθειας του θεάτρου. Εδώ και δύο χρόνια επενδύουμε σ΄αυτό. Μέσα από τα σεμινάριά μας, τις ποικίλες δράσεις στην πόλη, τις παρεμβάσεις στην καθημερινότητα και τη βοήθεια όπου ζητηθεί ή όπου διαπιστώσουμε ότι υπάρχει ανάγκη, χτίζουμε σιγά σιγά το προφίλ του ΔΗΠΕΘΕ, που θα μας επιτρέψει να ζητήσουμε τη στήριξη των πολιτών.. Οι οικονομικές δυσκολίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής ενός καλλιτέχνη. Η πρόκληση είναι να δώσεις τη δυνατότητα στους πολίτες-ειδικά στους νέους- να δουν τις επιλογές που έχουν, με στόχο να βιώσουν μια πιο «πραγματικά πλούσια» ζωή.

Θα ήθελα να μας πείτε λίγα λόγια και για την συμμετοχή σας στο ΤΡΟΜΠΟΝΙ, που ανεβαίνει στο ΚΘΒΕ.
Είναι μια ευχάριστη καλλιτεχνική περιπέτεια με ανθρώπους που συμμερίζονται και αγαπούν την Τέχνη του Θεάτρου. Είναι πολύ δημιουργικό να βρίσκεις τρόπους να μιλήσεις για ένα έργο που γράφτηκε πριν από σαράντα χρόνια στο σημερινό κοινό και να του αποδείξεις επί σκηνής πόσο επίκαιρο μπορεί να είναι ακόμα.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...