HomeCinemaΕξώστης ΘΚώστας Χρηστίδης

Κώστας Χρηστίδης

Αν οι Έλληνες δεν αλληλοϋποστηριχτούν τώρα, πότε θα το κάνουν;

Ο Κώστας Χρηστίδης είναι ένας Θεσσαλονικιός που ζει στον μαγικό κόσμο του Χόλυγουντ. Με σπουδές και προϋπηρεσία στη σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής μετακόμισε εδώ και χρόνια στο Λος Άντζελες αλλά ζει και κινείται μεταξύ Αμερικής και Ελλάδας. Έχει γράψει μουσική και έχει συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα του αμερικάνικου κινηματογράφου. Το 2007 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποιότητας για την υπέροχη μουσική που συνέθεσε με τον Μίνω Μάτσα για τον Έντουαρτ της Αγγελικής Αντωνίου. Πρόσφατα συνεργάστηκε με τον Χρήστο Δήμα για τις ανάγκες του Poker Face ενώ τις τελευταίες μέρες βρέθηκε στην Ελλάδα για την πρεμιέρα της ταινίας του Χρ. Παπακαλιάτη Αν… στην οποία έχει συνθέσει την πρωτότυπη μουσική.

Πως ξεκίνησε η επαφή σου με τον Χρ. Παπακαλιάτη;
Είχαμε μια πρώτη επικοινωνία τον Μαϊο, όταν ενημέρωθηκα για το γύρισμα της ταινίας. Ήμουν ήδη στην Ελλάδα για διακοπές, οπότε με κάλεσε και μιλήσαμε με λεπτομέρειες για το σχέδιο του Αν…. Ο Χριστόφορος, παρά το ότι δεν είναι μουσικός, έχει μια καταπληκτική αίσθηση και αγάπη για την κινηματογραφική μουσική και αυτό φαίνεται στα σήριαλ που έχει γυρίσει κατά καιρούς, όπου έχει κάνει μουσική επιμέλεια με φοβερή ακρίβεια. Χάρηκα για αυτή τη συνεργασία κυρίως γιατί ο σκηνοθέτης ήταν καλός συνεργάτης και άκουγε με προσοχή όσα είχα να του προτείνω ως μουσικός. Να σημειώσω ότι η Bratislava Radio Orchestra, με την οποία έγινε η ηχογράφηση για την μουσική της ταινίας, είναι μια πολυμελής ορχήστρα που αριθμεί γύρω στα 60 άτομα. Κι αυτό παρά τα στενά οικονομικά όρια της παραγωγής αλλά και συνολικά της κατάστασης, όπως διαμορφώνεται στην Ελλάδα.

Μίλησες για το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο;
Πολλοί λένε ότι σε ένα τέτοιο περιβάλλον, που όλα είναι στάχτη, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Εγώ όμως επιμένω και λέω πως ακριβώς επειδή είναι στάχτη έχω την δυνατότητα να τα κάνω όλα απο την αρχή. Για μένα είναι ανάγκη το να συνεργάζομαι σε ελληνικές ταινίες. Μου δίνει τη δυνατότητα να κρατάω επαφή με την Ελλάδα. Και χαίρομαι που μέσα σε μια χρονιά έγραψα τη μουσική για δύο τέτοιες ταινίες, το Poker Face και το Αν. Το ιντερνετ έχει καταργήσει κάθε απόσταση, οπότε δεν χρειάζεται να ταξιδεύεις συνέχεια.

Παρακολουθείς τη δυναμική του ελληνικού κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια. Τι εικονά έχεις αποκομίσει απο την εμπειρία σου σε σχέση και με την Αμερική;
Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν έχει να φοβάται τίποτα περισσότερο σε σχέση με την κρίση. Ίσως θα έπρεπε να υποστηριχθούν περισσότερο κάποιες μονάδες με τη λογική ότι κάπως έτσι θα δωθούν ευκαιρίες σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους. Χρειάζεται συνεργασία και ομαδικότητα. Αν μια μικρή κοινότητα δεν αλληλοϋποστηριχτεί τώρα για να δημιουργήσει ευκαιρίες, πότε θα το κάνει?
Το μόνο ίσως που διαφέρουμε από την Αμερική είναι ότι οι Αμερικάνοι είναι ακόμα ένα βήμα πιο πάνω σε επαγγελματικό επίπεδο. Ενώ στην Αμερική πλέον οι απαιτήσεις είναι πολύ συγκεκριμένες, στην Ελλάδα (και στην Ευρώπη πιο γενικά) υπάρχει ακόμα μια πιο ρομαντική διάθεση. Πάντως τα οικονομικά μεγέθη δεν παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο. Γιατί και στην Ευρώπη και στην Αμερική γυρίζονται πλέον αρκετές no budget ιστορίες.

Παρακολουθείς και την ελληνική επικαιρότητα? Πως σου φαίνεται από τόσο μεγάλη απόσταση αυτή η κρίση;
Έχω πάντα επαφή με την ελληνική πραγματικότητα και παρακολουθώ, όποτε έχω χρόνο, τις ειδήσεις στα ελληνικά κανάλια. Και έχω φυσικά φίλους, συγγενείς και την οικογένεια μου με τους οποίους συνομιλώ και λυπάμαι όταν μου μεταφέρουν το τι γίνεται. Φοβάμαι πως τα δύσκολα χρόνια δεν έχουν έρθει ακόμα. Και θα πρέπει ο κόσμος να προετοιμαστεί και να το αποδεχτεί ώστε να το ξεπεράσει. Πρέπει να ζήσουμε παράλληλα με αυτή την πραγματικότητα. Στην Αμερική τα πράγματα δεν είναι ευκολότερα αλλά είναι κοινή πεποίθηση η ανάγκη για την τήρηση των κανόνων και την προστασία της αξιοκρατίας.

Μετά το Αν… τι ακολουθεί;
Γυρίζω στο Λος Άντζελες για να ξεκινήσω μια νέα συνεργασία με τον κινηματογραφικό συνθέτη Κρίστοφερ Γιάνγκ, με τον οποίο είμαστε φίλοι και παλιοί συνεργάτες. Ετοιμάζει τη μουσική για μια ταινία δράσης με πρωταγωνιστές τους Τζον Τραβόλτα και Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Τέλος υπάρχει μια πρόταση για μια συναυλία τον Μάρτιο το 2013 στην Αθήνα με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ. Όποτε να είσαι σίγουρος πως θα ξαναπούμε πολύ σύντομα.

 

Related stories

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...

Κλείνει το ιστορικό ζαχαροπλαστείο του «Τερκενλή»

Το κατάστημα που έχει γράψει τη δική του πολυετή...

Καλοκαιρινή αναμπουμπούλα στα θεσσαλονικιώτικα ραδιόφωνα με ανατροπές

Αυτό είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο ανατρεπτικά ραδιοφωνικά...

Κριτική Βιβλίου | Paul Auster «Αιματοβαμμένο έθνος»

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Paul Auster «Αιματοβαμμένο έθνος». Μετάφραση Ιωάννα Ηλιάδη. Εκδόσεις...

«Ραγισμένοι»: ένα βιβλίο για ραγισμένες ψυχές.

γράφει η Σοφία Μαχαίρα Ολοκληρώνοντας αυτό το βιβλίο ένιωσα και...