HomeMind the artΘέατρο‘‘Απόψε στο Στράτφορντ ‘’ ένας θίασος σε...

‘‘Απόψε στο Στράτφορντ ‘’ ένας θίασος σε παράκρουση παίζει θέατρο για να σώσει το τομάρι του!

Χθες έκανε πρεμιέρα η ανατρεπτική κωμωδία ''Απόψε στο Στρατφορντ'' στο θέατρο Αυλαία με πολλά χειροκροτήματα και πολύ γέλιο! Το κοινό της πρεμιέρας αγκάλιασε με θέρμη την κωμωδία της Μάρας Γαβριηλίδου.

Άς δούμε τι έγινε λοιπόν στην σκηνή του Αυλαία πριν λίγες ώρες. Θα σας δώσω μια γεύση της παράστασης περιγράφοντας σας το ευρηματικό τέλος της. Μόλις ο θίασος του Στράτφορντ ολοκλήρωσε κατά κάποιο τρόπο την επί σκηνής παράστασή του. Πλησίασε πιο κοντά στο κοινό για να κάνει την υπόκλιση του. Η υπόκλιση αυτή για τους ηθοποιούς του Στράτφορντ ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου. Ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου,γιατί η παράσταση έπρεπε οπωσδήποτε να αρέσει. Το έργο που έπαιξαν ήταν παραγγελία που έδωσε τελευταία στιγμή! ο Δούκας. Έπρεπε πάση θυσία να αρέσει λοιπόν στον Δούκα.

Σε αντίθετη περίπτωση θα έχαναν την εύνοια του και πολύ πιθανόν να μην ξαναέπαιζαν θέατρο πότε τους! Οι ηθοποιοί έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν προσπαθώντας να παίξουν το νέο έργο που τους δόθηκε λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση. Τώρα, ήρθε η στιγμή να κριθούν. Βγήκαν λοιπόν μπροστά οι ηθοποιοί και υποκλίθηκαν. Ο ''δάσκαλος'' του θιάσου είπε τότε ότι το χειροκρότημα θα δείξει αν άρεσε η παράσταση και αν θα έπρεπε να σταματήσουν να ανησυχούν για την θέση τους. Το κοινό ακούγοντας αυτά τα λόγια και βλέποντας τους να υποκλίνονται χειροκρότησε θερμά. Ξανά και ξανά. Καινούργια υπόκλιση, καινούργιο χειροκρότημα. Κάποια στιγμή το κοινό μετά από αρκετές υποκλίσεις σταμάτησε να χειροκροτεί. Οι ηθοποιοί τότε άρχισαν να ανησυχούν. Υποκλινόντουσαν ξανά και ξανά ,αλλά τίποτα. Κανένα χειροκρότημα .Η ανησυχία τους μεγάλωνε. Το κοινό δεν αντιδρούσε. Πλήρη άπνοια στην αίθουσα. Η συνειδητοποίηση και η απογοήτευση ότι το έργο δεν άρεσε ,άρα δεν θα ξαναπαίξουν θέατρο διαγράφονταν στα πρόσωπα τους τόσο έντονα.

Εκείνη ακριβώς η στιγμή ήταν μαγική. Εκείνη ακριβώς η στιγμή είναι που για άλλη μια φορά με κάνει να συνειδητοποιώ τι είναι θέατρο και τι μπορεί να σου προσφέρει ένα καλό θέατρο. Ήταν ένα punctum,όπως λέει και ο Barthes.Ένα πολύ δυνατό punctum. Η ατμόσφαιρα εκείνη την στιγμή ήταν τόσο πυκνή. Τόσο έντονη. Οι ηθοποιοί επί σκηνής καθισμένοι σε ένα παγκάκι, εντελώς απελπισμένοι, εξαιρετικά φωτισμένοι από τον Διονύση Καραθανάση και από την άλλη όλοι εμείς ,το κοινό. Όλοι σαν ένα. Ίδιες ανάσες ,απόλυτη προσήλωση και επικοινωνία με την σκηνή. Μια πραγματική σχέση μεταξύ σκηνής και πλατείας που αναδύθηκε μέσα από την σκηνοθεσία της Λένας Πετροπούλου.




Πέρα από το φινάλε το ''Απόψε στο Στράτφορντ'' έχει πολλά να δώσει στον θεατή. Είναι μια καλή κωμωδία που θα σε διασκεδάσει, θα σε κάνει να γελάσεις, μέσα από τα ευτράπελα θα σε κάνει να γνωρίσεις καλύτερα τον κόσμο της σκηνής και τα παρασκήνια και Θα σου αφήσει μια μυρωδιά από το θέατρο της εποχής του Σαίξπηρ.




Η Μάρα Γαβριηλίδου μας πρόσφερε ένα κείμενο γεμάτο κωμικές στιγμές, γρήγορες εναλλαγές και μια υπόθεση που σε κρατάει προσηλωμένο. Η σκηνοθεσία της Λένας Πετροπούλου με την σειρά της με όπλο το κείμενο και ένα καστ ταλαντούχων ηθοποιών και λοιπών συντελεστών μας χάρισε μια απολαυστική παράσταση με πολύ καλό ρυθμό. Πέρα από κανά δυο κομμάτια που κούρασαν λιγάκι, όπως η ιστορία του βασιλιά και η συζήτηση μεταξύ παραμάνας και Μαργαρίτας, η σκηνοθεσία της ήταν καθαρή και φώτιζε εξαιρετικά τους κωμικούς χαρακτήρες και τα αστεία επεισόδια του κειμένου. Ωραίες εναλλαγές ρυθμού. Μας προσέφερε μια κωμωδία μεστή . Πειραματίστηκε με μετωπικό παίξιμο των ηθοποιών και με διάφορες άλλες ποιότητες που έφτασαν μέχρι και το υπερπαίξιμο, σοφά. Δεν ξέφυγε. Ήξερε πως να χειριστεί τα εργαλεία της. Εκμεταλλεύτηκε άριστα την χρήση της μουσικής από τους ηθοποιούς. Δημιούργησε μια πολύ καλή επικοινωνία μεταξύ σκηνής και πλατείας.

Οι Γεώργιος Δερνίκας, Πέτρος Μαλιάρας, Μαρία Παπαγιαννάκη, Βασίλης Κανελλόπουλος, Λένια Κοκκίνου ανταπεξήλθαν πολύ καλά στις ανάγκες των χαρακτήρων τους. Όλοι τους είχαν εξαιρετική άρθρωση και χάρη στην ''δυνατή'' κινησιολογία του Τάσου Παπαδόπουλου η παρουσία τους επί σκηνής ήταν απολαυστική. Ένα ''τσίκ'' παραπάνω ήταν ο Δερνίκας καταφέρονταν να ξεχωρίσει μέσα από την ιδιότυπη περσόνα που δημιούργησε επί σκηνής. Η μουσική του Αλέξανδρου Ιωάννου και του Ηλία Στάμπουλη κατάλληλα επιλεγμένη έφερε ένα άρωμα Στράτφορντ στην αίθουσα. Τα κουστούμια του Αποστόλη Καραγιάννη ήταν αρκετά λητά και με ωραία χρωματική αρμονία. Παράλληλα, τα σκηνικά των Γιώργου Μαυρόπουλου και του Γεώργιου Δερνίκα ήταν πολύ χρηστικά, αρκετά μινιμαλίστικα και υποστήριζαν τις γρήγορες εναλλαγές του έργου μεταξύ σκηνής και παρασκηνίων.

Φιλοθεάμον και αξιότιμο κοινό της Θεσσαλονίκης… Σπεύσατε στο θέατρο Αυλαία. Σας περιμένει με αγωνία το ''Απόψε στο Στράντφορντ''



Πληροφορίες

https://www.facebook.com/NoVanTheaterGroup

Από 12 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9μμ

Θέατρο Αυλαία

Tιμές εισιτηρίων:

12 ευρώ (κανονικό),

8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ομαδικό των 10 ατόμων)

Related stories

Ορόσημα του Ελληνικού Κινηματογράφου από το 1896 έως το 1940

Για τον Ελληνικό κινηματογράφο των δεκαετιών του ’50, του...

Ο νέος αέρας της Εγνατίας και τα διαμάντια της Βενιζέλου

της Βιολέτας Λεμόνα aka thessalonicious Το πρόγραμμα της ημέρας σε...